extreen veel bloedverlies eerste menstruatie na bevalling.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door jongemama1993, 4 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Afgelopen donderdag ben ik voor het eerst weer gaan menstrueren sinds na de bevalling.
    Donderdag was het erg weinig, gewoon ook zoals het was voor de zwangerschap.
    Maar sinds vrijdag is het heel erg heftig qua bloedverlies.
    Ik moet gewoon 2 maandverbanden tegelijk plaatsen. En na 2 uur zijn ze beide doorweekt van het bloed (sorry voor dit detail). Tijdens het plassen lijkt het wel een slachtveld! Daarnaast voel ik het bloed gewoon continu lopen. Heb overigens (gelukkig) geen menstruatie pijn.

Is dit normaal tijdens de eerste menstuatie na de bevalling?
    Na de vorige bevalling had ik dit juist helemaal niet.

Heb sinds vrijdag hoofdpijn en duizelig, kan dit ook komen door het extreme bloedverlies?

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik zie aan je banner dat je kleintje nog maar 1 maand (4 weken) oud is... dit hoeft geen menstruatie te zijn maar ook nog gewoon bloedverlies zoals je dat na de bevalling ook had.
    Ben je lichamelijk actief geweest? Gesport, zwaar getild oid? Dat kan reden zijn waarom je bloedverlies hebt. Tot 6 weken na de bevalling is dat normaal

3. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Denk dat je je zo voelt omdat je bloed verlies hebt ja. Maar je kan altijd de verloskundige voor de zekerheid even bellen. Tegen mij werd gezegd toen de kraamhulp voor het laatst kwam als het bloedverlies weer een stuk meer komt dan dat je nu hebt dan moet je toch even bellen. Het kan wel eens een dag zijn dat je meer last hebt maar als ik zie dat de kleine toch al 4 weken is moet het normaal toch al minder worden ipv een stuk meer. Zou zeggen bel voor de zekerheid wie weet is het niks en anders kun je misschien even langsgaan of zij bij jou.

4. Misschien een combinatie van ongesteld en nog bleodverlies van na de bevalling? Dus dat het dubbelop is...

Kan me voorstellen dat je jezelf dan wel erg slap voelt. Zou voor de zekerheid toch evn langs de huisarts gaan...

5. jongemama1993

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Het bloedverlies na de bevalling heeft 2 weken aanghouden, daarna was het weg.
    Sinds vorige week symptomen van een aankomende menstruatie, die donderdag is doorgekomen.
    Was overigens na de bevalling van mijn dochter snel aan het menstrueren.

Maar nu maak ik mij toch meer zorgen dan toen. Heb overigens geen zware lichamelijke activiteiten gedaan. Alleen dochter naar de psz gebracht maar dat is op 5 min loop afstand.

dan zal ik toch eens contact opnemen met de vk of huisarts. Want het kan gewoon niet gezond zijn zo'n grote hoeveelheid bloedverlies.

6. Poema19

Poema19 Actief lid

16 nov 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi jongemama1993,

Ik was 7 weken na de bevalling voor het eerst weer ongesteld, vrij snel maar ik geef geen borstvoeding. Ook bij mij was het zo heftig als jij beschrijft. Ik heb de eerste drie dagen met kraamverband gelopen. Daarnaast had ik 1,5 liter bloed verloren bij de bevalling dus ik schrok nogal, maar de verloskundige zei dat dit normaal is na een bevalling (zo'n zware menstruatie). Wel in de gaten houden dat je je niet te slap blijft voelen, dan is het wellicht een idee om tijdelijk ijzerpillen te slikken. Hiervoor moet je dan wel even naar de huisarts.

Afgelopen maandag ben ik voor de tweede keer ongesteld geworden en nu op dag 1 weer hevig bloedverlies, maar de overige dagen weer zoals ik gewend was.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat kan en is zeker niet abnormaal, helaas. Na de bevalling van mijn 2e heb ik iedere maand zo extreem gemenstrueerd. (lees; tampon én maandverband en iedere 30-45 min volledig verschonen anders lekte ik door). Volgens de gyn is het echt niet ongewoon en heb ik medicijnen voorgeschreven gekregen. Na de geboorte van de 3e en 4e heb ik nog steeds zware menstruaties, maar wel te handhaven, zeg maar, elke 2 uur verschonen, maar dat is nog wel te doen. Heel vervelend, dus sterkte!

8. jongemama1993

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Kom net terug van de HA, het extreme bloedverlies is gewoon normaal (sinds gister avond is het bloedverlies iets minder geworden gelukkig). Moet wel ijzertabletjes slikken om wat aan te sterken want door de hoofdpijn, duizeligheid en vermoeidheid voel ik mij best wat slap.

9. DonDina

DonDina Actief lid

7 jan 2014
    198
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had het ook. Ik schrok er ook van. 2 dagen heel heftig bloedverlies. Daarna washhet helemaal weg en een dag later zette de menstruatie Door. Raar he zo'n nieuw lichaam na de bevalling.

Deel Deze Pagina