moeizame ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door -, 20 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

wat deden/doen jullie als je baby moeite heeft met zijn ontlasting?

ayman heeft 1 keer gehad dat hij na 3 dagen pas een poepluier had, ik heb hem toen geholpen door een rolletje (natuurlijke olijfolie) zeep naar binnen te duwen na een paar tellen kwam alles eruit!

dit moet je niet vaak doen natuurlijk want anders gaat hij daaraan werken en doet hij zelf geen moeite meer, maar als hij bijvoorbeeld 1 dagje geen poepluier heeft gehad geef ik wat roomboter of olijfolie door zijn melk heen, dit werkt zo :thumup:

wat zijn jullie methodes, ik ben erg benieuwd!

2. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik geef Cecile wat extra water dus meestal 10ml meer in het flesje ze moeten dan het flesje wel helemaal opdrinken.
    Sinds ik over ben gestap naar FV heeft ze ook wat meer moeite met de ontlasting, maar elke dag sowieso 1 poepluier alleen zie wel dat ze er meer moeite voor moet doen.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Wij gaven Kylian (op advies van onze huisarts) door elke fles een scheutje olie, dit heeft heel goed geholpen

Groetjes anita

4. Niet meer actief

roosvice lacto door de flesvoeding heen of extra water

5. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hugo is al wat groter, maar een scheutje olijfolie in de melk dat kan volgens mij wel...
    Verder geef ik Hugo roosvicee Laxo, maar dat mag Ayman natuurlijk nog niet... en doe ik olijfolie door zijn groentehap en geef hem ontbijtkoek...
    Verder (en dat klinkt misschien een beetje raar maar) een keer per dag, als je echt merkt dat hij moet poepen, maar het komt niet dan even de thermometer erin duwen, dan komt het er ook uit!

Succes ermee!

Gr.

6. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Maar zo´n ramp is het toch niet als hij niet ieder dag poept? Indy gaat meestal om de dag, toevallig nu wel 3 dagen achter elkaar iedere dag. Maar dan moet hij er natuurlijk geen last van hebben, want anders is het inderdaad niet fijn.
    Bij mij helpt inderdaad ook extra water (10cc) in de fles en tussendoor wat diksap, maar dat mag jouw kindje nu nog niet...(vanaf 4 maanden)
    En als het vast zit werkt bij mij inderdaad ook de thermometer goed.

7. Niet meer actief

mijn dochter heeft ook maar eens in de 2 a 3 dagen ontlasting,
    op advies van het cb kreeg ze eerst extra water bij d'r voeding en met 3 mnd roosvice lacto er door. De samenstelling had ik als volgt 160 water, 10cc roosvice erdoor en 5 schepjes voeding. Helpt hier goed. Is nu bijna elke dag. en als ze dag ni heeft gehad dan is t dag erna 2x raak..... zou ik er mee stoppen dan zou t eens in de paar dgn zijn.

8. Niet meer actief

Als Kim het er niet uitkrijgt temperatuur ik. (na 3 dagen)
    En na 5 dagen geef ik d'r op advies van de dokter laxeermiddel.

Ze heeft nogal eens moeite gehad en drinkt ook heel slecht na 3 dagen, vandaar...

9. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Inge was een tijdje terug verstopt van de bijvoeding. Ik geef borstvoeding en ik heb haar toen gewoon extra vaak aangelegd en dat hielp goed. Ook had ze een paar slokjes water gedronken, maar dat was meer omdat ze het glas van papa wilde en ze wel een paar slokjes mocht. dat ging trouwens redelijk goed drinken uit een glas (met hulp natuurlijk) en mooi dat ze het vond.

Deel Deze Pagina