Moeke weet ff niet meer hoe het werkt: Wanneer nod en wanneer testen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Meris, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik zit in mijn eerste ronde na verwijdering spiraal. Ik ben 4 jaar niet ongesteld geweest en hoop dat nog heel lang niet te worden ;)
    Maar ik weet daardoor ook niet wanneer mijn nod was.

Wat ik wel weet is dat ik een positieve ovulatietest in handen had op 9 aug. De dag ervoor had ik niet getest, dus ik weet niet of die ook al positief was. Maar dan ga ik voor het gemak uit van 10 augustus de eisprong.

Ik had altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen. Reken ik dan goed om ongeveer 24/08 als nod aan te houden? Het kan niet exact op de dag berekend worden waarschijnlijk, maar iets om naar toe te leven is wel zo fijn.

2. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ja dat is het nadeel als je cyclus nog niet op gang is gekomen, ik zou je rekensom aanhouden als rode draad maar niet schrikken als het er totaal vanaf wijkt.

Het kan best even duren voordat je cyclus op gang is. Als je niet zwanger bent deze ronde zou je misschien je volgende ronde ovulatie testen kunnen gebruiken?!
    Vanaf je menstruatie heb je misschien ook wat meer overzicht.

3. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ik ken genoeg dames die na het stoppen met anticonceptiemiddelen al snel, al dan niet de eerste maand, zwanger raakte.

Succes :D

4. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ja zou mooi zijn natuurlijk. Ik ben gezegend de eerdere zwangerschappen in ronde 1 en 2 zwanger te zijn geraakt. Blijkbaar hadden we alles mee destijds.
    Maar nu wilde ik voor mezelf graag wat zicht hebben op mijn cyclus, ik ben nu wat ouder en mijn moeder was vervroegd in de overgang. Vandaar dat ik gelijk een pak ovulatietsten heb besteld (lang leve ebay). Tot zover lijkt het allemaal z'n werk nog te doen.

Nu afwachten tot de 24e, of stiekem iets eerder. Ik ken mezelf :cool:

5. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw

Haha ja ik denk dat ovulatietesten je de meeste inzicht gaan geven.

Ik loop in het ziekenhuis en weet niet hoe het is om onzeker te zijn van je cyclus, heb nog nooit mn eigen gehad, maar ik weet wel dat ik het fijn vind om te weten hoe en wat. Kan me voorstellen dat jij ook graag inzicht hebt.

Ik snap dat je nu je ouder bent wat meer voorbereid wil zijn over je cyclus en alles wat er bij komt. Dat je het meer in de gaten wil houden. Hopelijk horen we snel goed nieuws van je!

6. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Nooit een eigen cyclus gehad? Jeetje... Het is allemaal niet zo vanzelf sprekend. Hier 1 keer een missed abortion waar we pas met de eerste (12 weken) echo achter kwamen. Ook een flinke klap in het gezicht. Maar omdat ik daarna snel zwanger was was de pijn snel verzacht.

Alle respect voor de mama's waar het niet zo vanzelf gaat. Ik heb er zelfs aan gedacht om eicellen te doneren na deze ,hopelijk, zwangerschap. Als ze mijn oude eitjes nog willen ;)

7. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ja dat is dan best een klap in je gezicht dan! Wat naar.

Je kan tijdens je zwangerschap ook helpen door aan Moeders voor Moeders mee te doen :p
    Daar kreeg ik mijn pregnyl uit zodat de eitjes springen, zonder dat was er geen duidelijke richtlijn voor mijn inseminatie.

Ja het is zoals meer vrouwen hier wel weten, niet te omschrijven hoe pijnlijk wanneer er zoveel bij komt kijken en je nooit zeker zal weten of je (weer) zwanger mag worden.

Deel Deze Pagina