Mijn eerste kindje woog een kleine 3300 gr bij de geboorte. Nu maakte de vk pas een opmerking dat deze tweede beeb dat toch wel minimaal moet halen. Nu is 3300 gr vlgs mij niet extreem weinig. Vandaar dat ik me afvroeg of een tweede kindje normaal gesrpoken altijd zwaarder is dan je eerste.
Bij ons was de eerste 3940 gram (dus bijna 8 pond). Onze Fay woog 3485 gram (dus net geen 7 pond)... Beide zijn meiden dus bij mij ging dit niet op...
Mag toch hopen van niet aangezien Levi 8 pond was haha. Maar ken genoeg mensen om me heen waarbij de tweede lichter was hoor. Dus is meer een bakerpraatje denk
Ze zeggen het wel idd, maar hier ging het ook niet op. Onze dochter woog 4250 gram en onze zoon 3450 gram. Best ook nog een groot verschil én erbij dat jongetjes meestal ook nog iets zwaarder zijn dan meisjes. Maar hier dus niet.
kind 1: 3700gr (nu 11) Kind 2: 2900gr (bijna 10) kind 3: 3870gr (nu 2.5) kind 4: 3830gr (net 1) Nu was in ons geval de 2e met een te kleine placenta geboren. Maar ze zeggen dat bij de 2e de placenta vaak beter hecht en werkt (je lichaam ken het klappen van de zweep) waardoor een 2e wat langer blijft zitten maar ook beter gevoed wordt. Hierdoor hebben ze dan een hoger geboortegewicht.
nr.1 was 3150 nr.2 was 4200 nr 3. was 2700 gram . Klopt dus wel maar nummer drie past dan eigenlijk weer niet in het rijtje...
Nummer 1 was 2970 gram nummer 2 was 3140 gram. Hier klopt het dus wel, maar heb ik niks van gemerkt hoor.
Nummer 1 bij 37 weken: 3350 gram en 51 cm. Nummer 2 bij 38 weken: 3000 gram en 50 cm. Maar nu na 2 maanden heeft nummer 2 nummer 1 al ver ingehaald! Ik had bij beide kinderen veel stress tijdens de zwangerschap, maar bij nummer 2 het meest, relatie verbroken etc. achteraf denk ik (en de vk ook wel) dat nummer 2 eigenlijk groter had moeten kunnen worden. Ik ben zelf 1,80 en in mijn familie worden alleen maar kindjes van 8 pond en groter geboren. Ondertussen zitten ze overigens alsnog beide op de +2 lijn.
hihi ik hoop het eigenlijk ook niet. mijn dochter was 8 pond en vond dat wel zwaar op het laatst van mijn zwangerschap... maar mijn buikje blijft tot nu toe bescheiden dus hopelijk wordt nr 2 wat kleiner hihi!