Helaas is bij mijn man afgelopen maand een nekhernia geconstateerd. En gezien zijn hernia naar binnen 'groeit' in plaats van naar buiten (wat de norm schijnt te zijn), word hij maandag al geopereerd. Iemand ervaring met dit soort operaties? Iemand een idee hoe lang zijn revalidatie gaat duren? Realiseer me natuurlijk best dat het per geval zal verschillen, maar ik zou graag wat praktijk ervaringen horen. Alvast bedankt dames!
Mijn vader is aan een enorm ernstige vorm geopereerd (had elk moment verlamt kunnen raken) zijn schade is wel zo groot dat het niet meer zal genensen, wel is het gevaar voor het invalide worden geweken. zijn revalidatie ging eigelijk best oke, eerste weken mocht hj weinig doen, vooral draaien met de nek heel weinig (geen plotselinge reacties enz) en dan elke week iets meer, ook mocht hij minimaal 6 weken geen autorijden. qua pijn achteraf is het reuze mee gevallen, hij heeft in iedergeval minder last gehad met revalideren als ik had met mijn rughernia. Tevens was mijn buurvrouw in het ziekenhuis ook geopereerd aan een nekhernia, en die liep de andere dag ook weer makkelijk naar buiten, had weinig pijn, alleen dat niet mogen draaien vond ze lastig. ze heeft mij smorgens de sokken nog aangedaan, dat kon ik na de opratie niet zelf succes maandag voor je man,
Bedankt Dobbel! Las idd in het boekje dat hij heeft meegekregen dat er voor de revalidatie ongeveer een week of zes staat. Dat verbaasde mij best wel, maar had hiervoor ook géén idee wat een hernia eigenlijk was... Heb jij nog last van je rughernia, of is dat helemaal verdwenen?