Wij moeten niks, alleen alles netjes houden en 5x per jaar een tuindienst draaien waarbij je met zn allen het complex even bijhoudt. Je mag op die dagen niet op je eigen tuin werken.
Ik heb vandaag aardbei en peterselie geplant, eens zien of het me lukt dat groeiend te krijgen en levend te houden. Daarna even verder kijken of er meer komt maar eerst maar eens dit
Bij ons alleen de regel dat je je tuin redelijk onkruid vrij houdt , 2x per jaar controle dat is het. Gelukkig geen verplichte meehelpdagen enzo. Lekker begin van het seizoen nu wel, nog geen doperwten of tuinbonen te zien
Door het weer niet op de tuin geweest de afgelopen dagen. Ook heb ik mijn schop laten slijpen maar nog niet terug. Die heb ik wel nodig, de aardappelen zijn binnen en kunnen over twee weken de grond in, alleen moet de grond nog gereed gemaakt worden. Al het onkruid moet er eerst van af... Dan frezen, dan poten.... Ik doe nu wel de helft minder aardappelen dan vorig jaar. Aardappelen zijn leuk, maar wat is oogsten een pokkewerk.. hahaha.
Het groeit hier ook aardig. Hoewel van de week die ***katten mijn plantjes uit de vensterbank gooide en tot 2x toe trok 1 van de katten een plantje zo uit zijn potje Gelukkig geen schade aan over gehouden.
Hier komen de erwten mooi op. De tuinbonen nog niet, maar aan de onderkant van het potje zie ik al wortels, dus de bovenkant zal ook wel snel komen. De aardappels staan in eierdozen om uitlopers te maken. Verder ben ik erg blij dat het weer een beetje tegen zit. Ik ben erg druk op mijn werk en thuis en heb op dit moment niet zo heel veel tijd voor de tuin. Hopelijk over een paar weken wat rustiger en dan met mooi weer meteen lekker aan de slag.
Ah ja, ik wilde dit jaar niet voorzaaien ,meestal doet alles wat direct de grond in gaat het bij mij beter en al die zooi in huis.. En zoals Doe Maar als schreef: Geen gedoe met voorkiemen en zo Dat is allemaal maar haastige spoed Het plantje weet zelf wel het beste Wanneer het op moet komen Dus laat maar gaan Dat gaat wel goed Maar het gaat niet goed dus ik ga toch maar even een lading erwten en tuinbonen in een bak in de tuin zetten...
Als je wil kweken als Doe Maar, dan ben je wel lekker druk druk met nederwiet, hahaha. Die hebben geloof ik warmte nodig. (Geen idee eigenlijk). Ik kweek een aantal zaken voor, maar meer dat ik straks de planten goed kan wegzetten in de tuin. Als de helft niet op komt, heb ik van die gaten in de tuin. Vind ik niet wat. Hahaha. Ik ga straks even kijken of de capucijners enzo al opkomen. En als ik er aan denk een foto maken. Haha
Ik heb 2 jaar geleden de tomaten pas eind mei geplant, was dramatisch, pas heel laat tomaten en omdat het veel ging regenen allemaal rot in de tomaten. Had 8 planten, vol met tomaten maar uiteindelijk misschien 10 tomaten vanaf gehaald omdat de rest verrotte. Jaar erop in maart tomaten voorgezaait, en in juli en augustus volop tomaten gehad. Dus vandaar dat ik die al voorzaai net als paprika en komkommer.
Ja voor tomaten doe ik het ook daar is het hier eigenlijk ook gewoon te koud voor, maar dingen die hier prima groeien zoals tuinbonen, erwten, ui, aardappel enzo vind ik het prima om zo de grond in te stoppen .
Met deze groentes doe ik dat ook gewoon in de grond. Alleen hoop ik dat de vogels alles hebben laten zitten. Hahaha
Vandaag is eindelijk onze tuin klaar. We hadden al een appelboom, heb zojuist aalbes en gele framboos gekocht. Aankomende tijd even kijken wat we nog hebben aan tuintjes en of het lukt. Het word meer voor de fun. Mijn vriend begint eerdaags met vrijwilligers werk op de moestuin van de voedselbank. Daar zal hij vast wat tips and tricks op doen. Hoop dat we dan volgend jaar wat in de borders kunnen gaan verbouwen. Denk dat we afscheid gaan nemen van de Japanse roos en of rozen. Maar dit is vandaag. Eindelijk de grasmat die we zo een half uur gaan bewateren.
De foto's zijn ongeveer 2/9e van de tuin. Ver is 1/3 bestraat of kweekbak of fruitstruiken. De rest moet ik nog gereed maken... dat is nu 1 grote onkruidbende
Vandaag weer op de tuin geweest. Weer wat grond losgemaakt en vrijdag ga ik naar de tuin frezen. Ik ben lid van het moestuinforum . Nl En daar doe ik mee aan de komkommerwedstrijd . Ik heb net een week geleden gezaaid en de eerste koopjes komen tevoorschijn. Zo leuk. Je kan een snoeischaar winnen. Ik ben reuze benieuwd of ik een kanshebber ben. Verder ga ik een tuinkas kopen, voor 35 euro inclusief verzendkosten. Alleen had ik mezelf getagged maar ik krijgt daar geen melding van... dus nu weet ik niet meer waar die te koop staat.
35 euro Die wil ik ook haha Wat bedoel je met de grond frezen? Echt aanstampen ofzo? Doe jij ook de groenten wecken/drogen? Hier komen dan ook eindelijk wat bietjes omhoog, de Oostindische kers komt ook omhoog. De rest doet gewoon 0.0 Ja de al bestaande aardbei en muntplantjes doen het top haha. Ik ga denk ik toch maar wat tomatenplantjes+komkommer plantjes kopen. De blauwe bessenstruiken doen het wel geweldig en de pruim staat half in de bloesem. De kers helemaal, echt heel mooi ik zal er morgen een foto van maken. De perenboom slaat ook supergoed aan in de voortuin. Ik ben benieuwd of voorbijgangers het fruit zullen laten hangen.
Ach hier was ik een bak vergeten binnen te halen en nam de storm m mee. Brocolli, afrikaantjes, aardbeien en gele paprika (in de mini fase). Eeeeen weer opnieuw. smokkelroute maar ingezet met al opgekweektr aardbeienplantjes. Ik begin een aardbeien handel dit jaar geloof ik. De bonen, doperwten en tuinbonen gaan goed. De wortels iets TE goed (wordt flink uitdunnen), spinazie wat minder dankzij de kat die t wel een lekker ligplekje vond en de radijsjes beginnen te vormen.