wij willen slapen maar onze baby niet

Discussion in 'Algemene clubs' started by dorisn, Mar 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Een aantal jaar geleden was hier een clubje voor moeders met nachtbrakertjes.
    hier heb ik toen af en toe meegelezen, maar gelukkig zat ik toen niet in die situatie. nu heb ik zelf een nachtbrakertje en ben ik oververmoeid met allerlei vervelende klachten.

ik zal aftrappen met mijn verhaal.

mijn oudste 2 kinderen waren hele goede slapers en sliepen beide met 10weken door. yoshua daarentegen is een totaal ander verhaal. hij sliep door toen hij 3maanden was, maar dat duurde helaas maar 2weken omdat hij toen heel verkouden werd en heel erg ging hoesten en benauwd werd. nadat we een pufje hebben gekregen sliep hij wel beter en hoefden we geen 10x meer ons bed uit. nu is hij bijna 10maanden en heeft hij last van verlatingsangst en wordt midden in de nacht wakker en gilt dan alles bij elkaar. het enige dat werkt is hem bij je nemen en hopen dat hij snel weer in slaap valt zodat we hem weer in bed kunnen leggen. vaak wordt hij meerdere keren wakker en leggen we hem maar tussen ons in omdat hij dan wel verder slaapt en wij dus ook wat slaap krijgen.
    ik wil nu eigenlijk wel wat vaker dan 2a3 x per week doorslapen. (want dat doet hij alleen als we een drukke dag hebben gehad)
    zelf ben ik bang dat hij overdag teveel slaapt, maar aan de andere kant ben ik van mening dat als hij in slaap valt hij het nodig heeft.
    normaal gesproken werkt het perfect als ik mn gevoel volg, maar in dit geval weet ik niet wat wijsheid is.

dus dames...kom maar op met verhalen, tips en tricks.

2. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

Jul 24, 2013
    904
    0
    16
    Hai Dorisn,

Hier hebben we ook een dame met wat slaapproblemen en verlatingsangst. Gelukkig gaat het de laatste maand alweer een stuk beter.
    Wat hier wel heeft geholpen (tenminste dat denk ik), is om haar juist niet uit bed te halen. Ze bleef op een gegeven moment zo onrustig slapen en zo hard huilen en dat werd alleen beter met uit bed halen. Probleem was daarna alleen dat we haar niet meer op bed konden terugleggen, zodra je haar los liet was het weer drama.

We zijn dus begonnen met haar op bed gerust te stellen en troosten. Door de spijlen heen handje vasthouden en over haar haartjes aaien tot ze rustig werd. Dit heeft echt wel even geduurd. Maar ik denk dat dit haar uiteindelijk wel heft geholpen om weer vertrouwen te krijgen in haar eigen bed en ritme en het feit dat papa en mama er zijn als ze huilt. De afgelopen maand gaat het wel beter gelukkig.

Ik hoop echt dat je snel iets vindt wat voor jullie werkt, het is zo slopend. Succes!

3. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Ik schrijf/lees mee!! (met wallen tot op de knieën)

Onze oudste sliep met 6 weken het klokje rond en wij hadden de illusie dat dit bij onze zoon dan ook zo zou gaan. Helaas helaas :D Rond de 7/8 weken ging het de goede kant op, steeds nachten van 11 tot 6 uur bijv. Maar de weken erna werd hij steeds 3-4 x per nacht hysterisch wakker. Nadat we overstapten op Nutramigen (kma) ging het even beter, maar nu krijgt meneer nog steeds iedere nacht een fles. Meestal rond 3 uur Overdag gaat het drinken heel slecht, maar 's nachts heeft hij razende honger! Inslapen erna gaat dan ook slecht, ik moet er minimaal nog 2-3 x naar toe voor een aai over zijn bol. Ik pak hem eigenlijk nooit in ons eigen bed, dan gaat hij alleen maar gillen en lachen.

Ik ben nu begonnen met het afbouwen van de nachtfles. Dit gaat moeizaam, omdat hij erg honger heeft. Overdag is het een gevecht om de flessen op te hogen. Ik durf er ook geen schepje bij te doen of een papfles te geven, omdat hij erg snel verstopt raakt.

Ik weet dat we nog helemaal geen klagen hebben, zl is nog maar 5 maanden, maar als je anders gewend bent....

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Ik houd trouwens overdag een maximum van 3 uur aan voor zijn slaapje. Dan maak ik hem wakker, want ben bang dat zijn dag/nachtritme gaat omdraaien!

5. mommy2016

mommy2016 Lid

Mar 18, 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zelfde verhaal

Hij is nu 11 maanden

Maar paar maanden geleden ook krijsend wakker worden hij heeft kma en ik geef bv ben dus gestopt met melk drinken en producten dit leek beter te gaan en toen is die ook nagekeken op een blaas ontsteking en die was positief dat deed dus zo pijn dat die snachts krijsend wakker werd

Toen begon die heel erg te snurken sliep altijd met mondje open en we liepen al bij de kno vanaf de geboorte met slechte hoortest vocht achter trommelvlies en nu moeten ze neus amandelen eruit en krijgt buisjes

Hij heeft nu een kuur van 6 weken antibiotica en na een week zag ik al verbetering snurken hier op hij ging beter eten want was maar 100 gram aangekomen in 3 maanden tijd hij is nog best klein

Nu is het zo dat die nog 2 a 3 x wakker word voor voeding ik geef bv maar soms is dat 1 x en soms helemaal niet. Ik heb me erbij neergelegd van acht was een nacht ja hij was gewoon wakker geworden om 1u tot half 4 dat gebeurd ook wel is gelukkig niet vaak maar ben dan wel heel moe de volgende dag

Ik heb hem naast me liggen omdat ik energie en fit niet heb om die strijd aan te gaan en de rest vd kids ook een nacht rust gun

6. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik zag mezelf de laatste tijd eigenlijk niet als moeder van een nachtbrakertje, maar anderen vinden dat wel! ;)
    Ik moet er gemiddeld 3x naar toe. De 1e keer is meestal vlak voor/na wij zelf naar bed zijn gegaan, dat is dus nog wel een makkie. De andere keren zijn tussen middernacht en 4 uur. En ergens tussen 6 en half 7 begint de dag dan weer volgens hem...
    Ik vind dit zelf al een hele verbetering. Hij heeft maandenlang ons 's nachts bezig gehouden Door elke anderhalf uur wakker te worden!
    Maar het begint nu toch wel erg vermoeiend te worden, ik ben er eigenlijk wel klaar mee! :)

Sinds ongeveer 6 maanden zwangerschap heb ik nog geen nacht doorgeslapen. Toen vanwege bekkenklachten en nu vanwege een (bijna) 8 maanden oud jochie. Ik realiseer me nu pas dat ik dus al een jaar geen hele nacht achter elkaar heb geslapen! :$

7. groenvlindertje

groenvlindertje Actief lid

Apr 25, 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook eentje die nog niet doorslaapt. En anders dan de meeste hier is mijn kindje al bijna 20 maanden. Gemiddeld is hij nog 1 x wakker per nacht, soms ook twee. Het begint dus idd ook wel door te wegen. Maar ik blijf positief en ga er van uit dat hij ooit wel eens zal doorslapen. :)

Share This Page