Moestuintopic

Discussie in 'De lounge' gestart door itakepictures, 16 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.656
    2.108
    113
    We hebben al jaren 600m2 moestuin.
    Daarin staan appelbomen, kers, handpeer, stoofpeer, kweepeer , pruim, rabarber.
    Ook hebben we een kas waarin we druiven hebben en elk jaar verschillende tomaten soorten kweken en komkommer.
    In de tuin hebben we een kruidentuin met diverse verse kruiden.
    Elk jaar hebben we aardappelen.
    3 soorten dit jaar.
    Verder hebben we elk jaar sla diverse soorten, andijvie, bietjes, courgette, ui en sjalotten, knoflook, prei, wortelen, spitskool, Rodekool, bloemkool, koolrabi en suikermais.
    Ook hebben we een stuk aardbeien veld met 180 planten.
    We hebben braam, rode en gele framboos, rode bes en kruisbes.
    In onze platte kas verbouwen we watermeloen.

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier niet een echte moestuin, want mijn ervaring leerde mij dat ik dat soms vergeet te oogsten en dat je dr vaak heel veel vrucht van krijgt wat niet op komt.

Ik heb wel erg veel fruit
    2 appelbomen
    Stoofperenboom
    Kersenboom
    3 bosbessenboompjes
    4 bramen
    Kiwi
    Framboos
    Aardbei

Vorig jaar had ik cherry tomaten in bakken staan. Was erg lekker.
    Als we tzt de tuin af hebben wil ik ook nog een couegette plant.

3. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Leuk ik lees mee! We hebben sinds dit jaar 2 langwerpige bakken staan die samen 1.20 bij 1.20 zijn. Ik volg volledig het boek van de makkelijke moestuin. En daarnaast heb ik aubergineplanten (nu nog binnen staan) want die zaten niet in hun pakket.

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Heb je een foto? Klinkt als een heeeeerlijke tuin!

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Een appelboom heeft kruisbestuiving nodig, mits het een zelf bestuivende is. Je zou er dus nog eentje neer kunnen zetten van een andere soort. Wij hadden echt joekels van appels afgelopen zomer ondanks de droogte. We konden er niet tegenaan eten ;)

6. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Oh leuk een moestuin topic ik volg :D vorig jaar heb ik er niet veel van gebakken. Dit jaar wil ik er weer wat meer mee aan de slag. We hebben een mooie grote tuin met een 30 vierkante meter moestuin ongeveer. We hebben twee jonge appelbomen. Frambozen, Japanse wijnbes, maggiplant, aalbes, rabarber, aardbeien, kruisbessen zwarte bes. Voor nu wil ik weer wat sla, wortels gaan planten en zat te denken aan komkommer . En kalebassen wil ik eens gaan proberen.

7. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Het is een zelfbestuivende soort, maar ik als dat je ook dan beter 2 bomen neer kan zetten voor betere opbrengst. Geen idee of dat ook zo is dus, we gaan het zien dit jaar :)

8. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ow leuk! Ik wil graag meekletsen! Wij hebben een moestuin van 400 vierkante meter op een gezellig volkstuincomplex in de buurt. Er staat een grote glazen kas en een plastic tunnelkas van elk 15 vierkante meter op en we hebben 50 vierkante meter vol staan met fruitbomen en struiken.

Dit jaar zijn we wat achter de feiten aan t aanlopen want er kwam een beetje een baby tussendoor maar we hopen snel alles weer op de rit te hebben.

Bij ons op het complex staat ook een grote verenigingskas waar men tot eind juni elke zaterdag een plantjesMarkt heeft waar we dus kant en klaar onze zaailingen kunnen kopen want Zelf heb ik niet veel gezaaid

Deel Deze Pagina