Wanneer rolden jullie baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lorena81, Jun 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lorena81

Lorena81 Lid

Jun 19, 2009
    62
    0
    0
    Beste leden,

Wanneer begonnen jullie baby's te rollen?

- van rug naar buik?
    - van buik naar rug?

2. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    rug buik op 20 dec...terug op 25 dec en ze is geboren op 15 juli...dus ietsje ouder dan 5 maanden.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Van rug naar buik met 2,5 maand. Van buik naar rug met 5 maanden

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe is 5,5 maand en doet beide nog niet... Maar ik heb een zware bink en hij is sowieso wat trager in zijn grove motoriek (houdt zijn hoofd ook pas sinds 3 a 4 maanden omhoog en vindt het nog steeds niet leuk om op zijn buik te liggen...).

5. diede

diede Lid

Jun 7, 2009
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    mijn oudste zoon rolde met 9 maand! met zeer veel tegenzin, heeft het dus ook weinig gedaan. Mijn jongste is nu 11 maand en heeft met 10 maand laten zien dat hij het kan maar daar blijft het ook bij.de oudste heeft therapie gehad omdat hij zeer gefrusteerd was en dit hielp ook wel. Lenn is een zeer tevreden kindje zolang hij niet op de buik ligt;). Hij ontwikkelt zich verder wel dus is het ook geen probleem. heb blijkbaar gewoon een beetje luie kindjes;)
    groetjes

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra was 3,5 maand toen ze rolde van buik naar rug en 4,5 maand van rug naar buik..

7. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Iris rolt sinds ze 6 en een halve maand is van rug naar buik. Van buik naar rug heeft ze toen ze ruim 4 mnd was een tijdje gedaan (vaak per ongeluk) maar doet ze nu helemaal niet meer. Ze is nu 7 en een halve maand.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza rolt vanaf 5 maanden van rug naar buik en begint momenteel terug te rollen van buik naar rug (dus bijna 7 mnd). Eindelijk, ;) we zijn bijna af van het terugleggen steeds, LOL

9. Moe

Moe Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    1,319
    0
    0
    me kleine rolde vanaf 4.5 maand van rug naar buik
    en ze heb deze week ook 1x van buik naar rug gedraaid dus ik denk dat het niet lang meer duurt

10. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid kon met zo'n 3 maanden van buik naar rug te rollen, maar dit was meer per ongeluk. Vanaf deze week doet ze het echt bewust. En aangezien ze op d'r buikje slaapt, kunnen we haar dus regelmatig omdraaien. Van rug naar buik lukt nog niet, maar ze is er wel druk mee bezig. Ze wipt heel vaak haar billetjes omhoog en ligt regelmatig op haar zij. Kleine moeite om door te rollen dus..
    Het valt me op dat het heel wisselend is, of kindjes eerst van buik naar rug of van rug naar buik rollen. Ik dacht dat de meeste kindjes eerst van buik naar rug kunnen rollen, omdat ze als ze het hoofdje dan een beetje schuinhouden, ze op een gegeven moment door de zwaartekracht vanzelf doorrollen. Maar dat hoeft dus niet...

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

EmyD: dat ze heel bewegelijk zijn wil niets zeggen hoor :) Tobe is al weeeeeeken druk in de weer met billen omhoog duwen op de rug, benen omhoog gooien op de buik, constant echt constant naar zijn zij draaien, vaak zelfs half op zijn buik, maar toch weer terug. En draaien, ho maar.

12. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Oudste rolde met ruim 6 maanden van buik naar rug en 1 week later de andere kant op.

De jongste doet verwoede pogingen (bijna 3 maanden), maar het lukt hem nog niet.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Emy: nee, kan dus ook andersom: Thirza is nogal nieuwsgierig, dus die had wel motivatie zeg maar om op haar buik te gaan liggen. Andersom vond ze echt nog eng, toch een beetje het idee dat ze valt, denk ik... Pas de laatste week blijft ze ontspannen als je haar helpt terug te draaien, :)

14. 2009mama

2009mama Niet meer actief

mijn zoontje is nu 4,5 maand hij rolt sinds 28 mei van buik naar rug,

van rug naar buik doet hij niet,

15. Female

Female Niet meer actief

Gister voor het eerst!
    Op een paar dagen na vijf maand...

16. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

vier en halve maand van rug naar buik. Van buik naar rug heb ik nog niet gezien....toch? Wat stom dat ik dat dan weer niet weet...

17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bewust: 9,5 a 10 maanden.. voorheen heel af en toe per ongeluk, maar dan snapte ze nog niet hoe ze het voor elkaar gekregen had en leuk vond ze het ook niet haha

18. wolly

wolly Niet meer actief

Met 5 maanden van buik naar rug en een week later van rug naar buik, nu doet hij niks anders als hij in de box ligt, ben nu ook constant aan het terug draaien, heel irritant want hij draait uit zich zelf niet terug op de rug :( terwijl hij dat als eerste kon :(

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met even meer dan 3 maanden van buik naar rug en met ruim 4 maanden van rug naar buik.

20. Alita

Alita Niet meer actief

hier eindelijk sinds een paar weken!!! haha en nu de hele dag door!!!

Share This Page