Hallo dames, ik heb even jullie hulp nodig, ik begrijp uit mijn bijsluiter van de pil dat ik onbeschermd ben als ik de 1e pil van mijn nieuwe strip vergeet. wat ik dus vergeten ben en niet heb ingenomen donderdag 28 november was ik ongesteld geworden. Woensdag 4 december begonnen met mijn nieuwe strip (moest dinsdag beginnen) en ik heb 6 december seks gehad. naar alles wat ik lees begrijp ik dat ik zwanger kan zijn, maaaar. je hebt toch pas 2 weken na je menstruatie een eisprong? Dus waarom is de 1e week dan zo gevaarlijk om te vergeten? groetjes eliza
Dat dacht ik ook maar waarom is het dan zo'n probleem om de pil een dag later in te nemen na de stopweek?
Omdat je anders wel een 8 daagse stopweek zou hebben Ze proberen zichzelf in te dekken natuurlijk. Ik zou me geen zorgen maken en anders gewoon testen over 4 weken
over 4 weken vanaf nu of 4 weken vanaf dat we seks hadden? maar ik lees wel overal dat de pil niet werkt als je stopweek langer als 7 dagen duurt en dat staat ook in mijn bijsluiter. Ik neem aan dat dat er niet voor niks staat.
De pil werkt omdat je een bepaalde termijn een pil neemt. Als je er eentje vergeet, of dit nou aan het begin of halverwege is, is er een kans dat de pil dus gewoon minder goed werkt. Niet alleen in de eerste week, maar ook rond je eisprong. Kleine kans dat je zwanger bent, is 6 dec de enige dag dat je seks hebt gehad? Gewoon rustig je stopweek afwachten
Nee ook die maandag er op (9dec) maar dat was voor het zingen de kerk uit.. wat ook stom is.. en die stopweek kan ik wel afwachten maar dat is een neppe menstruatie dus daar heb ik niks aan.
als je 1 pil vergeet kunnen ze die 99% bescherming niet meer garanderen... ( dus puur om zichzelf in te dekken) maar volgens mij hoef je echt nergens bang voor te zijn! Ben je toch zo bang dat je zwanger raakt vanwege dat ene pilletje dat je vergeten bent, en wil je nu echt nog geen kind dan vrij je deze maand toch gewoon even met condoom
Waarom heb je geen morning after pil gehaald? Als jij op 28 november de eerste dag van je laatste ongesteldheid had kan het goed zijn dat je eisprong rond 6 december is geweest. Je eisprong vindt plaats op ongeveer 14 dagen na de eerste dag van de menstruatie, dus niet 14 dagen na het eind van je menstruatie. Mar dit kan net zo goed op dag 8 zijn, of dag 10, of zelfs veel later in je cyclus. Die 14 dagen is een gemiddelde dus kan voor jouw situatie anders zijn. Bovendien overleven spermacellen ongeveer 3 dagen en een eicel 12-24 uur dus de tijdsmarge waarbinnen je zwanger kan raken is vrij ruim. Als je niet de voorgeschreven hoeveelheid hormonen binnen hebt gekregen (door het vergeten van de pil heb je die hoeveelheid dus niet) kan het zijn dat er ondanks het gebruik van de pil toch een eisprong optreedt. Van 1 keer de pil vergeten kan je dus zeker zwanger zijn.
Omdat ik de maandag daarna er pas achter kwam, in de avond.. dus al te laat. Maargoed. Dankjewel voor je reactie. Ik dacht dat mijn eisprong rond de 13e zou zijn.. ik test over 2 a 3 weken wel.
Je eisprong heb je normaal gesproken alleen als je geen hormonale anticonceptie gebruikt. Als je de pil oid gebruikt kun je dus niet praten over 'op dag 13 heb ik mijn eisprong gehad' aangezien de hormonen in de pil voorkomen dat er een eicel rijpt. Omdat je de pil vergeten bent kun je nu toch wel een eisprong gehad hebben.
Oke dus kan het zijn dat ik een eisprong heb gehad op 8 december ofzo? Wat geen 2 weken na me menstruatie is... ?
Dat kan inderdaad. Edit: je hebt sowieso eigenlijk nooit twee weken na je menstruatie je eisprong, ook niet al je de pil niet gebruikt. Je begint met tellen vanaf de eerste dag van je ongesteldheid.
Ik zou gaan testen twee weken na de laatste keer onbeschermde seks, dus twee weken na 9 december, dat lijkt me het meest veilige.
NOU BEN IK ECHT ONGERUST! Ik vind net bloed in mijn onderbroek.... niet heel veel maar toch zeker wel een hele vlek.. Ik hoor pas over 2 weken ongesteld te worden.. HELP!