wat te doen bij beeindiging contract?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by darcy, Jan 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dames, even een vraag.

Het zou kunnen dat ik per 1 augustus geen baan meer heb, als mijn tijdelijk contract in het onderwijs niet verlengd wordt. Ik ben 26 september uitgerekend van mijn eerste kindje.

Hoe zit dit nu? Moet ik:

WW aanvragen?
    De Ziektewet in?
    Heb ik nog recht op een zwangerschapsuitkering? (ben 12 weken na beeindiging van mijn dienstverband uitgerekend, niet de max. 10 weken.)

Ik kan het nergens terugvinden op internet.

Graag een stukje advies?

2. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Volgens mij moet je je ww aanvragen, die ga je in van moment van beeindiging contract tot aan je zwangerschapsverlof (6 weken van te voren als je in de ww zit), en dan krijg je vanaf 6 weken voor uitgerekende datum je zwangerschapsuitkering en na je bevalling krijg je minimaal nog 10 weken zw uitkering, en daarna weer WW.

Succes!
    Groetjes Daphne

3. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    Je hebt recht op ww. !
    Ook op 16 weken zwangerschapsverlof, indien die allemaal buiten de werkdiensten vallen.
    De weken die je nog van je baas krijgt, worden eraf getrokken geloof t ...

4. sharon

sharon Actief lid

Jan 17, 2007
    323
    0
    0
    hoi ik heb hetzelfde.
    mijn contract is niet verlengd op 31 december omdat ik zwanger ben ze hebben hert wel niet zo gezegd maar het is zo.
    ik krijg nu ww daar heeft iedereen recht op.
    je kunt de ww aanvragen 14 dagen voordat je contract afloopt.
    je moet je ook inschrijven bij het cwi.
    je moet maar eens kijken op www.werk.nl.
    ik krijg tot 9 julie ww daarna moet ik weer soliciteren en gaan ze me helpen met een baan.
    veel succes anders moet je eens naar het cwi bellen.
    ik zal als ik jou was het wel maar gaan regelen wandt ik heb het te laat geregeld nu moet ik wachten op mijn geld.
    als het goed is is het eind deze maand geregeld het duurt 4 tot 6 weken eer het rond is.
    groetjes sharon

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Voor de WW kom je in aanmerking maar voor je zwangerschaps uitkering kom je alleen in aanmerking als er tussen de laatste dag van je WW en je datum waarop je met zwangerschapsverlof ( zes weken voor je uitgerekende datum ) zou gaan niet meer dan tien weken zit want als dat dus langer is kom je niet in aanmerking voor die zwangerschapsuitkering. Kijk anders even op www.uwv.nl

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Trouwens denk dat je beter kan bellen want dan kunnen ze het wat makkelijker uitleggen...

7. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dames, hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ik ga ermee aan de slag zodra ik mijn werkgever heb gesproken - wie weet mag ik toch blijven, al houd ik daar geen rekening mee.
    Nogmaals bedankt!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm laat maar weten hoe het gaat darcy

want mijn contract loopt af op 31 augustus :(
    en 24 sept. uitgerekend

ze weten nu nog niks.. want ik begin daar pas op 1/3
    echt getekend 3 dagen voordat ik zwanger was....
    wist ik veel :)

wat dat betreft ben ik wel benieuwd hoe de wereld er dan uit ziet

en hoe dat werkt met die ww en zwangerschapsvergoeding.. gezien ik natuurlijk wel samenwoon met iemand die ook fulltime werkt

Share This Page