idd zwanger in je opleiding is lastig en in jouw geval misschien onmogelijk. Maar dat is inderdaad dan wel jouw probleem. Je kunt uiteraard je stage niet halen als je niet doet/kan doen wat je moet doen. Lijkt mij het enige wat je kan doen is voorlopig stoppen en op een ander moment verder.
Ik ben aangenomen in de divisie verpleging en verzorging, dus ik werk alleen met psychogeriatrische en somatische ouderen.
Oke, is natuurlijk geen lichte afdeling. Maar wat dacht je van helpen met wassen, medicatie toedienen, samen met een collega eventueel bedden verschonen, helpen aankleden, misschien helpen met eten geven, eventuele gesprekken voeren/bijwonen..lijkt mij toch dat je ondanks je beperkingen een eind moet komen. Veel succes en hopelijk haal je de stage. Kwebbel
Misschien heb ik iets gemist, maar kun je je studie niet gewoon een (half)jaar uitstellen. Op het HBO en WO kun je een jaar pauze nemen als je zwanger bent. Ik begrijp dat jij MBO doet en ik weet niet hoe de regelingen daar zijn, maar het is immers wel volwassenen educatie.
Is er niet een begripvolle collega waar je mee kan lopen en dus samen mensen kan verzorgen. Dan hoef je niet zo heel veel zware dingen te doen. VOlgens mij zou dat best een oplossing kunnen zijn maar dan moeten jij en je collegas er wel voor open staan
Hoi Sandra, ik wou je even zeggen dat ik begrijp hoe moeilijk het is om als leerling op een afdeling aan te geven wat je kunt en wilt. Het feit dat je zwanger bent geworden word je al aangerekend en voor de rest moet je het vaak maar uitzoeken. Terwijl bij een volwaardige collega word meegedacht en dergelijke. Bij mij op de afdeling werd goed gereageerd en dan nog is het moeilijk. Sommige collega's hadden er een mening over en dat merk je. En als leerling ben je gewoon extra kwetsbaar, je word overal op beoordeeld en bent ontzettend afhankelijk van de mening van collega's en begeleiders. Zelfs als je zoals ik alleen nog maar super goede beoordelingen en torenhoge cijfers haalt. Ik ben op een gegeven moment halve dagen gaan werken en ook al probeerde ik nog zo om rustig aan te doen, in die 4 uurtjes was ik altijd van moment van binnenkomst tot vertrek heel hard aan het werk tot ik instorte op het werk en iedereen kon zien dat het gewoon niet meer ging. Ik denk inderdaad dat hoe graag je ook wilt en hoe goed het je ook af gaat een dergelijke opleiding en zwangerschap niet helemaal samen gaan. Dat is erg jammer. Er komt een groot tekort aan mensen in de zorg in de toekomst en vrouwen zijn hard nodig op de arbeidsmarkt maar als je dan wil maar het zit even tegen dan word het gelijk erg ingewikkeld allemaal Ik ga na mijn verlof wat anders doen of eventueel in de thuiszorg werken zodat ik in ieder geval in de zorg blijf. Ik hoop nog steeds de opleiding op niveau 4 te kunnen afronden maar ik begin er pas weer aan als ik het hoofdstuk beebies krijgen gehad heb Veel succes meid!
Dit kan helaas niet, omdat we met 3/4 mensen zijn op een hele vleugel. Je kunt dus niet met elkaar meelopen, want dan komt het werk niet af.
Op mijn vorige afdeling was het ook anders. Het nieuws dat ik zwanger was werd heel goed ontvangen daar, iedereen was enthousiast. Er werd rekening met me gehouden etc etc. Helaas is dat nu niet meer zo, en zit ik hier tot volgend jaar oktober vast op deze afdeling. Daar krijg ik geen prettig gevoel van, als ik denk dat ik dalijk ook nog verlof heb. Ik weet niet hoe het zit met tijdelijk stoppen. Dan zit ik namelijk ook weer zonder inkomen, en dat extra inkomen is juist hard nodig.
Ja balen zijn dit soort situaties he? Want als jij je namelijk ziek meldt dan hebben ze een hele persoon minder dus dan denk ik wat maakt het uit.. Maar ja zij kijken er duidelijk heel anders tegen aan.. En even over dat je om financiele redenen niet kan stoppen.. Krijg je niet een uitkering ofzo? Als je tijdelijk stopt omdat het niet meer gaat? Je zou toch denken dat er iets voor te regelen moet zijn.. Dat zal wel weer heel ingewikkeld in elkaar zitten maar wie weet.. Ik zou het eens navragen.
Ja, op het HBO krijg je gewoon een extra jaar stufi, maar dat zal bij jouw wel anders zijn, begrijp uit je verhaal dat je een BOL opleiding volgt en dan heb je inderdaad een gewoon inkomen en geen stufi meer. Lastig.
BBL is toch als je een baan hebt en BOL Studiefinanciering? Volgens mij kun je bij BOL wel een extra jaar aanvragen. Maar let op: dat doen ze echt niet zomaar. Ze geven het vaker niet dan wel. Ik krijg het niet, bij een gewone zwangerschap. Ook niet als ik studievertraging oploop. Ik moet dan minstens bedrust, ziekenhuisopname of een keizersnee hebben gehad. Maar ik zou als ik jou was gewoon informeren. Stel je krijgt een jaar extra, dan kun je nu rustig aan doen
Ik doe ook de BBL en zit vanwege bi al een paar weken thuis. Ik mag na mijn verlof weer verder met de opleiding maar moet een jaar overdoen. Het kan dus wel hoor!
Sorry dames, ik bedoelde natuurlijk BBL. Dementie slaat hier ook toe. JA, niet geschoten is altijd mis toch.
Nou ja, zeg, wat een verhaal! Meid, ik werk zelf ook in de zorg (en kreeg een schouderklopje toen ik met verlof ging omdat ik me zo sterk had gehouden, terwijl ik zoiets heb van 'als ik me niet goed had gevoeld, had ik echt niet gekomen, hoor, maar dit terzijde) en ken het hele gelazer omtrent onderbezetting en alles en ik kan je alleen maar adviseren: denk aan jezelf en aan je vriend/ man en kind en trek je van je werk niet al te veel aan. Voor deze job nog tien andere en de soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. Sterkte en trek het je niet teveel aan!
Nou, inmiddels ben ik dus weer 100 % ziekgemeld. Ik heb ontzettend veel last van mijn onderrug, vooral rechts, en heb af en toe last van harde buiken. Als ik een tijdje heb moeten lopen, krijg ik ontzettende pijn in mijn rug. Van de vroedvrouw en de arbo-arts moest ik me per direct ziekmelden, en een nieuwe afspraak maken bij de arbo. Die heb ik gemaakt voor 8 januari. Maar nu het mooie: Ik voelde me echt ellendig om me weer ziek te melden, en dat net voor de kerst. Dus ik het afdelingshoofd gebeld, en uitgelegd dat ik niet meer mocht werken van de arbo en de vroedvrouw, dat als het zo doorging ik wel eens in het ziekenhuis kon belanden, maar dat ik toch een paar uurtjes wilde komen met de kerst en beperkt dingen doen. Eigenlijk dom dat ik dat had gezegd, wie doet er zoiets nou tegen het advies van anderen in? In ieder geval, de dag erna krijg ik een heel boos telefoontje van de arbo. Ze had de afdeling opgebeld om te overleggen waarom ik niet meer kwam werken etc, en die vertelden doodleuk tegen haar dat ik had gebeld om te zeggen dat mijn diarree over was en ik weer gewoon kon komen werken : Ik de arbo-arts dus verteld dat ik wel degelijk heb gezegd waarom ik niet meer mocht werken etc maar dat ik om mijn goede wil te tonen met kerst een paar uurtjes wilde komen, en dat mijn moeder er zelfs bij was toen ik de afdeling belde. Jij gaat NIET werken was haar antwoord, je belt de afdeling en zegt dat je ziek bent en 8 januari bij mij terug komt. Je moet je aan ONZE afspraken houden. Ik dus weer met lood in de schoenen de afdeling gebeld, en het vervangend hoofd gezegd dat ik me toch moest ziekmelden. Van haar kreeg ik ook te horen dat ik niets had gezegd over het advies van de arbo en de vroedvrouw maar dat ik gewoon weer kwam werken.... Pfff, daar wordt je moedeloos van, en ik ben blij dat mijn moeder erbij zat zeg... Eerst waren ze nog moeilijk aan het doen op de afdeling, dat ze nu met een dilemma zaten etc en niemand nog zo snel kon komen werken blablabla.... Ik vind het wel goed zo, toon je je goede wil en dan is het nog niet goed. Ik zit nu thuis, maar heb er nog steeds geen lekker gevoel over. Terwijl ik weet dat ik me nu moet richten op belangrijkere dingen dan dat werk....
Jeetje Sandra, wat een kut stage moet dat nu zijn, begin je er met veel plezier aan en dan gaan ze zo doen. Belachelijk. Ga toch gewoon genieten van de feestdagen hoor. Ik mag na de kerst waarschijnlijk ook niet meer werken en ik heb gelukkig wel de medewerking van mijn leidingevende, maar zelfs dan vind ik het nog heel moeilijk om een verzoek van hen te weigeren.
wat een rotsituatie,ik zou naar de arbo luisteren,maar volgens mij het het niet leuk meer om terug te gaan werken straks... probeer je wel te genieten van je zwangerschap meid!
De hele situatie waar ik in zit is echt niet prettig, maar ik merk wel dat nu ik thuis zit ik ook pas echt van de zwangerschap kan genieten. Dat was een paar weken terug niet zo, toen zat ik alleen maar te stressen over het werk. Nu gewoon genieten, en dan hoor ik volgende week maandag wel van de arbo en de vk hoe nu verder. Maar ik zie inderdaad tegen het moment op dat ik weer aan het werk moet. Dit zullen ze me helemaal niet in dank afnemen, ook al was het niet mijn eigen beslissing om me ziek te melden.
Kies voor jezelf en luister even niet naar dat stemmetje dat zegt dat je je collega's niet in de steek kunt laten Geniet van je zwangerschap en als de arbo zegt dat je beter thuis kunt blijven dan blijf je gewoon thuis. Liefst zonder schuldgevoel want dat is beter voor je Groetjes, Velobabe
pffff Sandra, leuk is anders. Maar je hebt je best gedaan en als je collega's jou overal de schuld van gaan geven dan is dat hun probleem. Ik zou je totaal niet schuldig voelen want je ehbt echt geprobeerd zoveel mogelijk eraan te doen.. Wel balen dat nu voor jou de hele sfeer is verpest