Hoi dames, Ik ben deze ronde eens gestart met ovulatietesten. Wat dit betreft ben ik dus echt een leek Ik heb maandag tijdens mijn menstruatie voor de lol getest, gewoon om eens uit te vogelen hoe het werkt en hoe zo'n test er in het echt uitziet haha. (foto rechts) maar deze telt niet mee want is ook ander merk en was puur om uit te proberen. Nu heb ik dus gisteren en vandaag getest (rond het middaguur) en natuurlijk hartstikke negatief, veel te vroeg. Maar ik twijfel dus of ik nog gewoon het beste elke dag kan blijven testen, helemaal omdat het de 1e keer is dat ik deze dingen gebruik? Ik verwacht mn ei echt nog niet, maar straks heb ik hem eerder en mis ik hem...ben pas paar maanden van de pil af en schat dat mn cyclus rond de 30 dagen blijft, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet....wat zullen jullie doen? eerste tijd gewoon eerder starten met testen ? Of toch maar starten pas op dag 15 zoals de zeggen met 30 dagen cyclus? Lijkt me dan dat je er zo snel naast kan zitten...
Ben je regelmatig met n cyclus van 30 dagen of ook weleens eerder? Je kunt voor de zekerheid een paar dagen eerder beginnen, bijv vanaf dag 10 Let je verder ook op symptomen zoals afscheiding, dan leer je ook herkennen wanneer je vruchtbaar bent
De eerste ronde na mn pilstop duurde 25 dagen. Had vroeger vaak een cyclus van tussen de 4 en 5 weken maar een enkele keer gehad dat ik een hele korte cyclus had, maar is zeldzaam. Verlies vaak wel ongeveer 2 weken na de 1e dag van mijn menstruatie dat vruchtbaar slijm, dus ben benieuwd of dat nu ook samen gaat vallen met positieve ovulatietesten.
Bij een cyclus van 30 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 12 tot en met dag 20 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen. Je zou bij een cyclus van 30 dagen dus het beste al vanaf dag 10 kunnen beginnen met testen en dan net zo lang doorgaan met testen tot beide streepjes minstens even donker zijn. Dan heb je je LH-piek te pakken. Binnen 24 tot 48 uur na de LH-piek vindt je eisprong dan plaats. Succes met testen!
Het kan toch wel per cyclus (ineens) verschillen. Ik heb meestal cycli van 30-32 dagen. En mijn laatste zs had ik ineens een positieve ovulatietest op cd 11 en een cyclus van 26 dagen 😳 Nu al 4 rondes op cd 16 (1x cd 17) een positieve ovutest, en de afgelopen ronde gestart met ovutesten op cd 14 maar heb m gemist want ik heb denk ik (adhv klachten/slijm enz) op cd 14 m'n eisprong gehad
Gemist??? Je had toch een streepje vanochtend op je zw test??? Gemist misschien op je test.....maar waarschijnlijk op de juiste dag geklust.