Ik ben een verstokte iphone gebruiker. Ik heb een nieuwe telefoon nodig maar heb geen iphone centjes meer helaas. Ik heb daarom ztten kijken naar een samsung s5 mini. Van de s6 is er nog geen mini en de normale vind ik echt te groot en ook aan de prijs. Of is er nog een ander model wat een aanrader is? Verder weet ik dus niet hoe dat werkt zo'n samsung. Besturing kom ik wel uit maar ik vraag me vooral af hoe dat werkt met betaalde apps downloaden. Bij apple kun je die betalen met iTunes kaartjes. Moet je die in de google play store met creditcard betalen?
De meeste belangrijke apps zijn gratis in de playstore (whatsapp, telebankieren, spelletjes etc) heb geen ervaring met betaalde apparaten, maar er is er ook geen één die ik wil en die betaald moet worden.
Idd, de meeste everyday use apps zijn gratis. Ik heb wat betaalde spellen (worms, rayman) en ik heb een betaalde office app, verder weinig. Ik betaal via cc, maar kan ook anders: https://support.google.com/googleplay/answer/2651410?hl=nl Qua modellen heb je ook de alpha, die is volgens mij wat kleiner dan de s6.
Nou bij Apple is ook het meeste gratis hoor. Maar voor sommige apps wil ik wel betalen zoals de wat betere kinderspellen etc. Die kosten dan 3 euro of zo. Ik werk zelf ook niet voor niks dus vind dat best reeel.
Kan gewoon met dropbox, je foto's vanaf je tel op laptop zetten. Je kan ook Google Drive gebruiken geloof ik, maar daar heb ik me nooit in verdiept. De gewone S5 vind je ook te groot? Die heb ik zelf. Zou geen kleinere willen, al zal deze iets prijziger zijn. De S4 is anders ook een goede optie, die heeft manlief. Zit weinig verschil in vind ik.
s4 en s5 zit idd weinig verschil in. als je naar de mini gaat zit je wel met verschil in camera geheugen en zelfs de processor geloof ik. heb iig meerdere reviews gelezen dat de mini tov de gewone een stuk minder is. volgen mij zit er uiteindelijk in grootte ook maar erg weinig verschil
Ik heb de s4 active. Ideaal, want waterdicht en ook wat steviger volgens mij. Heb al veel onderwaterfoto's gemaakt en hij is zelfs een x in een plas gevallen. Niet eens duurder dan de normale versie volgens mij
Gewoon eend een telefoonwinkel binnenlopen en gaan spelen met die toestellen. Tegenwoordig kun je alles uitproberen. Niet alleen de nieuwste, maar ook oudere of goedkopere modellen kun je dan uit proberen. Betalen hebben ze verschillende mogelijkheden voor, weet zo niet welke dat zijn als je prepaid wilt. Als je de telefoon met een usbkabel in de computerbplugt kun je bij mijn documenten ook zo in de bestanden van je telefoon. Dan is het simpelweg kopieren en plakken. Maar snap het wel hoor. Het is een flinke overgamg van iphone naar samsung. Zal even wennen zijn.
Ik heb vanaf de eerste iphone tot de iphone 5 altojd iphones gehad. Ben dit jaar overgestapt en was na 2 dagen gewend. Als ik nu op mn ipad zit mis ik de back knop die Samsung heeft
Synchroniseren kan op verschillende manieren. Samsung heeft een eigen programma Kies: Kies | Samsung NL maar je kunt ook dropbox, google drive, of onedrive (microsoft) gebruiken voor het synchroniseren van foto's. Met Kies kun je je hele telefoon synchroniseren. Je kunt overigens ook je telefoon aan je pc hangen met de usb kabel en gewoon rechtstreeks kopieren/ er af halen. Je pc ziet je telefoon als externe schijf.
Ik zou geen mini nemen. Die zijn veel minder in kwaliteit dan een gewone! Als samsung te groot voor je is, kan je ook naar sony xperia kijken. Heb gehoord dat het een fijne telefoon is voor het overstappen van iphone naar android. Kijk ook eens op youtube naar reviews van de telefoon. Krijg je er een beter beeld van Ik heb zelf een gewone samsung s5 & ben er erg tevreden over. Je kan overigens ook met paypal betalen in de store
Als ik een suggestie mag doen, ik zou gaan voor een Sony Xperia Z3 conpact.. En niet voor Samsung.. Hele slechte ervaringen mee zelf. Heb er nu 2 gehad (S1 en S3) en beide kregen verschrikkelijke kuren na een jaar.. Vriendin van mij hetzelfde verhaal, die heeft nu weer een S5 en weer allemaal gezeik.. Misschien hebben wij gewoon steeds de pech een verkeerde te hebben, maar dit is voor mij een reden geweest over te stappen naar Sony. Z3 compact is ook niet zo groot, en verder hetzelfde als de gewone Z3.. Erg fijn toestel en nog nooit problemen mee gehad Over back-up maken, ik heb mijn mappen gesynchroniseerd met Google. Zo maakt hij steeds een automatisch back up naar mijn gmail en ben ik dus nooit wat kwijt
Ik heb een alpha. Niet te groot. Gewoon normaal formaat. Echt een fijne telefoon. Je hebt hem ook in het goud, die heb ik. Nee, deze is niet ordi
Ik heb weer even wat onderzoek gedaan. Inderdaad veel slechte ervaringen met de s mini. De gewone s5 wil ik niet, te groot. Bovendien is die ongeveer 550 euro los en dan moet je er nog geheugen bij kopen om aan miijn gewenste 64 GB te komen. Dan zit er nog maar 100 euro verschil met de iphone... Ik lees op internet erg vaak dat samsungs de neiging hebben om vast te lopen en je de batterij dan moet verwijderen om hem weer op te starten. Ook veel mensen zeggen dat je er max 2 jaar mee kan doen omdat de software niet zo lang mee gaat en bugs gaat vertonen. Iphone kun je heel makkelijk altijd gratis updaten. Mijn iPhone 4s loopt prima op ios8. Toch knap voor een toestel uit 2011.... Sony xperia heeft mijn ex man gehad. Ik vond het een verschrikking en hij was ook snel kapot terwijl het toen de nieuwste was. HTC heeft hij nu, ook na een half jaar kapot en krijgt em niet gerepareerd omdat htc beweerd dat er waterschade is, was helemaal niet kan. Hij moest zelfs betalen om zijn nog steeds kapotte toestel weer terug te krijgen... Was ook n duur toestel van 700 euro (m8 of 9 geloof ik). Ik heb zelf ook ooit een HTC gehad, maar na ongeveer een jaar leed dat ding een compleet eigen leven. Zette zichzelf uit en ook weer aan, toetste dan 3 keer de code verkeerd en kon ik mijn puk code weer gaan zoeken. Omdat ik vaak niet door had dat hij uit stond miste ik veel gesprekken. Hij verstuurde ook vanzelf berichten (sms) en belde uit zichzelf. Als ik het nu vertel klinkt het wel grappig maar ik werd knettergek van dat ding. Ik heb nu dus iphone 4s. Ding is drie jaar oud. Het geheugen is wat aan de kleine kant (8gb) maar ben daarin te zuinig geweest met de aanschaf. Als het scherm niet zo kapot was had ik daar nog best even mee kunnen doen. Scherm is een jaar geleden kapot gegaan nadat ik hem van een meter had laten vallen op een betonnen vloer, zonder hoesje. Daarvoor al zo vaak gevallen maar zonder schade en dan was ie niet eens uit gegaan. Ik weet het nu echt even niet meer. Ik ben nu toch geneigd even door te sparen voor de iPhone 6. Heb gisteren mn telefoon geleegd (foto's op pc gezet en alle whatsapp gestekken weg gegooid). Ik heb de plek in het scherm waar stukjes glas uitkomen afgeplakt met plakband. Speelt trouwens ook mee dat ik het synchroniseren met de iPad wel handig vind. Als ik n foto maak staat die een paar seconden later al vanzelf op de iPad. En ik heb best veel apps gekocht in het verleden die ik zo op een nieuw toestel kan zetten via mn apple ID.
heb zelf een core 2 met een quadcore processor. geheugen is niet super groot en het scherm is mja.... niet geweldig qua resolutie/kleur. maar voor iets meer dan 100 euro wel een snellerd, hij doet wat ie moet doen, maar een s4 is ook prima. S5 is vrijwel hetzelfde als de S4 maar dan spatwaterdicht. mini's zou ik afraden ivm snelheid.