Ik heb 2 honden,een van bijna 7 en een Golden Retriever pup van ruim 5mnd. Het zijn beide lieve makkelijke honden,de pup is natuurlijk nog wat druk en speels,totaal geen probleem en erg gezellig maar...... Ik word er ondertussen een beetje moe van dat ie als ie wil spelen begint te blaffen naar de andere hond,die heeft namelijk niet altijd zin om te spelen en dan blijft iet toch maar door gaan. Heel me leven al meerdere honden gehad maar nooit dit probleem,Foei was genoeg en ze hielden het sowieso niet zo lang vol,hij blijft maar door gaan. Natuurlijk mag hij blaffen maar niet zo en als ik dan corrigeer gewoon irritant door gaan. Wie heeft er tips om dit af te leren/verminderen!?
Misschien eens even een plantenspuit met water proberen. Hier zal die behoorlijk van schrikken en niet snel vergeten
Je zult wanneer de pup wil spelen en dit niet 'mag' of wanneer de pup gaat blaffen, hem of haar direct moeten corrigeren. En dat is niet op het moment dat de blaf er al is, want dan ben je te laat. Je zut moeten kijken wanneer de pup gaat focussen op de andere hond, gapen, kwispelen... en op dat moment moet je al corrigeren. Er mag wel uitgedaagd worden, maar zonder blaf. Je kunt zelf kiezen of je dat met een plantenspuit doet, een geluidje, of een poretje op de kont of in de zij. Maar je kunt beter niet roepen- want dan ' blaf ' je terug. Goodluck!
Hier ook een golden retriever, onze is 1 jaar, hij blaft zodra er visite komt.. Zou ik hem ook graag afleren zeker nu straks veel bezoek zal komen voor de baby maar tot nu toe nog niet gelukt. En het drukke herken ik, vreselijk enthousiast haha! Ik lees dus mee!
HaHa ja enthousiaste bij vsite ken ik ook,gelukkig geen geblaf dan,hij blaft sowieso niet echt veel ofzo alleen als ie gaat uitdagen,maar ik ga dus de plantenspuit proberen. Als ik trouwens veel visite krijg gaat hij trouwens gewoon apart hoor.Ik zeg altijd tegen de visite dat ze em moeten negeren(al vanaf dat ie 9wkn was maar dat is voor de meeste mensen toch erg moeilijk waardoor ie natuurlijk om aandacht blijft vragen). Als je wil gaan leren dat ie soms apart moet met visite moet je dat wel nu al gaan leren anders denkt ie straks dat het door de baby komt.