Ik ben er vorige week achtergekomen dat ik zwanger ben, half april wordt ons kindje verwacht. Ik werk als gastouder en heb al wel een beetje gekeken hoe het zit met zwangerschapsverlof, maar ik heb nu nog geen flauw idee hoe ik dat ga doen. Nu heb ik net een mail gekregen met een nieuwe opvangvraag per februari. De dagen kan ik, qua kindbezetting kan het volgens mij ook. Dat kindje zou dan ± 6 weken komen, dan gaat mijn zwangerschapsverlof in (als ik er voor kies om met verlof te gaan), als ik de volle 16 weken verlof neem, begin ik half juli weer en kan het kindje weer komen. Een week later begint de zomervakantie en komt het kindje niet. Kan er natuurlijk voor kiezen om eerder te beginnen, zodat het kind voor de zomervakantie nog een aantal keer kan komen. Maar alles bij elkaar lijkt het me niet ideaal voor het kind. Nu weet ik niet wat ik moet terugmailen, ben morgen 6 weken zwanger en wil het eigenlijk nog niet wereldkundig maken, maar dan heb ik het idee dat ik deze ouders voorlieg (en met een opvangprobleem opzadel). Wat zouden jullie doen?
Het lijkt mij voor het kind en de ouders niet handig. Anders mail je gewoon terug dat je van maart tot juni niet beschikbaar bent voor opvang, zonder opgaaf van reden. Misschien dat ze het dan wel raden, maar als je die mensen verder niet kent maakt dat ook niet zo veel uit.
ik zou het niet doen, weet de leeftijd niet van het kindje, maar tegen die tijd ben jij ook niet heel erg fit meer. Als het een baby is dan loop je de hele dag te tillen. Of je mag helemaal niet meer werken, kan ook he?! En als je nog wel werkt en je top voelt dan is het kind net gewend en moet het ergens anders naar toe. En dan in juli weer voor heel even. Nee helaas pindakaas zou het niet gaan doen.