Wat is dat toch met marktplaats!

Discussion in 'De lounge' started by chila, Aug 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chila

chila Niet meer actief

Pff,

Ik ben op zoek naar een bench. Nu zocht ik op marktplaats omdat ik niet van plan was de hond hier erg lang in te doen.
    Had ik gister een afspraak gemaakt met een verkoper om een bench te komen halen. Ik zou alleen nog even mailen wanneer.
    Krijg ik die avond een mailtje met " sorry maar ik heb hem net verkocht aan een meneer die net belde en hier maar 5 min. vandaan woont". Grr :x

Nu vandaag een nieuwe poging, mooie bench gezien, bod gedaan. Krijg meteen een mailtje dat ik hem mag halen. Dus ik doe vrijwel direct een mailtje terug wanneer ik hem op kan komen halen. (Zal zon tien min. Tussen hebben gezeten)
    Krijg ik net een mailtje met "sorry maar hij is in tussentijd verkocht".

Bah. Ik heb toch verdorie een afspraak gemaakt? :x
    Ik koop wel een nieuwe.

Wou het alleen ff kwijt. Irritante mensen!

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hè dat is balen!!

Zo had ik ook laatst een afspraak om voor 25,- een Lief wipper te mogen ophalen.
    Krijg ik die middag een mail dat hij hem toch niet verkoopt want vrienden willen hem graag hebben!!!
    En dat wisten ze natuurlijk niet van te voren!! Ik was BOOS!!

3. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,155
    3,036
    113
    Nederland
    Ik heb er 1, mag je gratis hebben..

4. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Pfff vreselijk.
    Zo had ik een keer een box gezien en met diegene afgesproken wanneer ik hem zou komen halen.
    Dus ik mail een paar dagen later, op de dag van de afspraak van mag ik jullie adres nog hebben?
    Zegt ze ja ik had niets meer van je gehoord dus heb hem aan iemand anders verkocht.
    Had echt zoiets van wuttt? Moet ik dan elke dag een mail sturen van ik kom 'm dan en dan halen he??

Echt vervelend.
    Uiteindelijk kwam diezelfde box voor 20 euro meer in de aanbieding bij prenatal. Dus uiteindelijk lekker nieuw gekocht. ;)

Maar het is niet leuk. En vervelend als je er al rekening mee houdt dat je iets geregeld hebt.

5. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Het is misschien irritant, maar wel begrijpelijk.
    Zelf stuur ik altijd een mail terug dat ondanks de eventuele afspraak het wel zo is dat wie het eerst komt het eerst maalt. Al te vaak gehad dat je afspraken maakt maar er niemand komt dat het nu gewoon zo is dat de eerste die wel komt heeft het.
    Ik wacht niet meer en zo denken blijkbaar meerdere verkopers inmiddels.

6. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Ik snap de frustratie heel erg, maar ik heb het ook van de andere kant meegemaakt...

Producten vast gehouden... Klant kwam niet opdagen...
    Producten vast gehouden... Klant wilde hem toch niet hebben.

Alle mailtjes/ berichtjes in de tussentijd natuurlijk "nee" verkocht, omdat ik hem al had "beloofd" aan een ander... Uiteindelijk bleef ik er gewoon mee zitten!!

Als ik wat verkoop staat mijn telefoonnummer erbij, en ik houd niets vast... Beetje lullig inderdaad voor de klant... Maar heb mijn neus te vaak gestoten..!

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het is vervelend maar hoe vaak ik niet en afspraak heb gemaakt dat ze in het weekend iets zouden komen ophalen, ik in de dagen ertussen mensen moest teleurstellen omdat het gereserveerd was en vervolgens niemand kwam opdagen.....

8. Zetha79

Zetha79 Lid

Sep 4, 2012
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Zo zit ik er ook in. Maak zo vaak mee dat mensen zeggen, ik kom het dan en dan halen en ik hoor nooit weer wat van ze. Jammer dat het zo moet eigenlijk. Ik meld het overigens wel altijd dat de eerste die betaald of daadwerkelijk voor mijn deur staat, de koop maakt. Voor jou en alle anderen die denken een deal te hebben wel vervelend, dat snap ik ook.

9. Porsche

Porsche Niet meer actief

Nou ik ben wel zo van diegene die als eerste komt ook als eerste maalt
    Dus als ik met iemand een verkoop maak ga ik hem in de tussen tijd niet aan iemand anders verkopen!

Maar ik snap beide partijen wel

10. chila

chila Niet meer actief

Tsja, ik snap dat veel mensen verkopers laten zitten maar wie het eerst komt, wie het eerst maalt? Ik kan moeilijk direct in de auto springen en het geen wat ik wil kopen ophalen aangezien ik ook een kleine heb.

Bovendien had ik met deze 2 personen al een afspraak staan dus netjes is het niet.

11. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Ja je moet echt a la direct tegenwoordig betalen, of ophalen... Beetje om moe van te worden...

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ja natuurlijk. Voor jou 10 anderen.
    Graag of niet.

Ik ga niets meer reserveren in ieder geval. Heb afgelopen 14 dagen 3x zitten wachten op 2 verschillende mensen die niet kwamen opdagen. Echt zo asociaal!! Als je van gedachte veranderd, prima, maar heb dan de ballen om het even te laten weten.

13. Valora

Valora Niet meer actief

Het is inderdaad niet netjes, maar ik kan het wel begrijpen. Ik heb deze week voor 3 verschillende mensen iets aan de kant gehouden en ze hebben allemaal afgehaakt, en ondertussen zit ik er nog mee terwijl ik het ook al aan iemand anders had kunnen verkopen.

14. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ja dat is dan heel vervelend en jammer maar het gebeurd te vaak dat je zit te wachten op kopers die niet komen.
    De 1e die WEL komt, mag het meenemen.

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben ook al drie keer zitten wachten op iemand die niet kwam opdagen (broedkooi) nou, hij staat mooi weer terug op marktplaats...

en iemand doet een bod, ik reageer meteen en vervolgens hoor je niks meer :S

16. Trimiento

Trimiento Niet meer actief

+1
    Inderdaad! Komt veel te vaak voor dat iemand niet komt opdagen.
    Zit je dan voor te wachten pff.

17. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Gelukkig heb ik dat nog niet vaak gehad, dat mensen niet op komen dagen. Afgelopen maandag nog onze hometrainer verkocht, afspraak gemaakt en hij kwam hem gewoon ophalen.
    Wat ik altijd wel heel irritant vind is als mensen een bod doen en dan vervolgens niet reageren als ik ze mail met dat ze het kunnen komen halen... Doe dan geen bod!

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,812
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zet niets op 'gereserveerd' - bieden anderen in tussentijd - dan geef ik aan dat hij in principe verkocht is, maar als ik niets hoor - dat dan diegene die dan als eerste bovenaan staat hem mag ophalen.
    Afspraak is afspraak. Hoe zuur ook weleens als je te snel akkoord bent gegaan en je meer had kunnen verdienen. Vind het zelf ook zo akelig als je op die manier misgrijpt.

19. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,247
    4,480
    113
    Ik heb verschillende dingen meegemaakt.

- autostoeltje op marktplaats gezet omdat zoon deze niet meer nodig had. Mw doet een bod en ik heb geaccepteerd. Netjes een mailtje gekregen wanneer ze langs zou komen.

En dan zitten wachten en wachten. De volgende dag een mailtje in mijn box ( 3 minuten voor de afgesproken tijd verstuurt) dat ze het toch niet kwam ophalen omdat haar man de kleur niet mooi vond.

Ja lekker dan doe dan geen bod, er zaten tenslotte foto's bij .

Maar ook

Iemand die mijn flessenwarmer wilde overnemen. Mailtje gekregen wanneer hij zou komen. Een uur van te voren telefoon, meneer had ons telefoonnummer opgezocht om persoonlijk te vertellen dat hij niet langs kon komen. Reden was dat hun zoon die dag, veel te vroeg, ter wereld was gekomen.

Met meneer afgesproken het rustig aan te doen, alle tijd te nemen voor zijn zoon en mij daarna weer te mailen wanneer hij het ding op kwam halen. 3 weken later stond hij voor de deur.

20. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

10 minuten reageren en dan verkocht vind ik asociaal.
    Ik wacht zelf wel wat langer hoor dat is wel zo netjes.
    Soms houden mensen je weleens aan het lijntje en dan ben ik er ook snel klaar mee. Had laatst een Storio te koop staan. Mevrouw zou het geld overmaken, ik de volgende mailen waar het geld is want was niets bijgeschreven. Nou haar kind was ziek etc. niet meer aan gedacht. Oké apart maar kan gebeuren. (Je vergeet je werk ook niet af te bellen als je niet kan komen werken..) Ze zou het overmaken alsnog. Nou einde van de dag geen geld. Toen had ze weer een andere smoes, namelijk dat ze andere prioriteiten had en het vergeten was :( En heel arrogant erbij zeggen nog dat sommige mensen een druk leven hebben er andere dingen even belangrijker zijn. Ik heb vervolgens gezegd dat ze de Storio op haar buik kan schrijven :) Nou pissig dat ze was! Want ja ze was al 8 jaar actief op Marktplaats en altijd heel betrouwbaar blablabla. Nou volgens mij hoopte ze gewoon dat ik dat ding op zou sturen zonder dat er geld overgemaakt was. Toedeloe dus ;)

Share This Page