Is het ook niet. Maar die actie is er voor mensen die het niet kunnen betalen of het anders gewoonweg verdommen om naar een dierenarts te stappen. Echt, ik begrijp niet waarom die mensen toch voor een huisdier kiezen, of zichzelf afvragen of een kater echt geholpen moet worden. Is voor mij een "wtf?!"-momentje
Hier een kater en poes, (broer en zus) en allebei geholpen. De kater eerst, omdat hij ook iets aan zijn oog had, dus gelijk in 1x gedaan. Zijn zusje iets later, wel binnen gehouden toen we dachten dat ze een beetje krols werd. Helaas was dat al te laat Ze was dus al zwanger en dat wisten we niet, was nog wel pril. We hoorde het na de sterilisatie. Maar dan baal ik gewoon dat er dus mensen hun ongecastreerde beesten rond laten lopen. Natuurlijk ben je verantwoordelijk voor die van jezelf. Maar blijkbaar denkt niet iedereen daar over. Vooral met katers word volgens mij makkelijk gedacht. Die krijgen het nestje dan niet natuurlijk. Ze komen heel graag buiten en ik kan ze nu wat dat betreft veilig naar buiten laten. Ik vind dat als je een huisdier neemt je er ook de verantwoordelijkheid voor moet nemen.
Ok.. "potverdrien" was wel niet wat ik getypt had, dat is de censuur. Overigens bestaat er ook zoiets als chemische castratie voor zowel katers als poezen. Dat kan dus al vanaf een aantal weken gedaan worden. Mijn poezen kwamen van een kittenopvang waar deze vorm van castratie standaard geregeld wordt door de opvang. Zou fijn zijn als dit ook wat meer bekend werd naast de traditionele vormen.
Zeker castereren! Heb je een asiel overwogen? Ik keek toen op www.dierenasiels.com. Dieren zijn daar geënt, ontvlooid, ontwormd en meestal ook al geholpen. Veel succes en plezier!!
Altijd castreren. Kost bijna niks en we hebben al zo vreselijk veel katten in Nederland (4 miljoen geloof ik). Wat betreft 1 of 2 katten: hangt enorm af van karakter kat. Wij hadden eerst 1 gecastreerde kater en dachten 'ach leuk, gezellig eentje erbij' en ze tolereren elkaar maar daar is het ook wel mee gezegd. Achteraf was het voor de eerste kat beter geweest als hij alleen had mogen blijven. Dus laat je niet opjagen door 'zielig, zo'n kat in z'n eentje'. Als je hem voldoende verwend met knuffels en spelen voelt hij zich snel de koning te rijk.
Nou castreren is dus duidelijk haha, sommige dames lezen niet goed het wordt een buitenkat. En dat eeuwige gezeik over iemands situatie is ook overbodig. Wij zijn aan het orienteren betekend niet gelijk kopen. Buiten dat staat een grote aankoop toch los van de maandelijkse kosten? En ook sparen we voor onverwachte uitgaven, snap echt niet dat ik me steeds opnieuw moet verdedigen en niet alleen ik ook andere dames die een topic starten. De keus is duidelijk een gecastreerde kater haha. Nu wachten op de geschikte kat Die uit de link word het niet zij doen m weg omdat hij zo verhaard
Een grote aankoop staat nooit los van maandelijkse kosten. Zoals ik al zei, een kat moet jaarlijks ingeënt worden, en kan een chronische aandoening hebben (die wellicht verzwegen wordt op marktplaats) of krijgen. Speciale voeding voor een kat met blaasgruis bijvoorbeeld is erg duur, maar wel noodzakelijk. Een auto heeft wegenbelasting, verzekering, brandstof, jaarlijks onderhoud, keuringen, eventueel reparaties nodig. Daar moet je rekening mee houden. Ik verbaas mij gewoon over de beslissingen die jullie nemen, en het lijkt erop dat gezond worden en uit de ziektewet raken de laagste prioriteit hebben. Nee, eerst een auto, daarvoor was het een motor, nu een huisdier, en straks een baby (waardoor je dus nog langer van de arbeidsmarkt blijft).
Onze kat is ook geholpen, maar die (schijn)sproeit wel buiten! Volgens mij is het niet echt, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Binnen heb ik het hem nog nooit zien doen, ook niets geroken.
Ik ga hier verder niet op in De beslissingen die wij doen voelen voor ons goed en daar gaat het om. En terug op de arbeidsmarkt komen heeft geen prioriteit voor ons pardon? Wat weet jij daar nou van?
hier een geholpen poes die sproeit in huis maar ik zou zobiezo katers of poezen laten helpen katers gaan op sjauw en ben je ze soms weken kwijt hier 4 katten 2 poezen 2 katers waarvan 1 nog niet is geholpen is nog te jong en we willen 1 keer nestje erbij is een pers
Over zo'n 5 weken komen hier twee ragdoll-kittens wonen, twee broers. Zij zullen wel degelijk rond de 5/6 maanden gecastreerd worden. Als je voor dieren kiest moet je dat zowel met je gevoel als verstand doen. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen dieren, of dat nu katers of poezen of wat dan ook zijn. Andere mensen horen geen last te hebben van jouw dieren, op welke manier dan ook. En als er nog maar enige financiële twijfels zijn, dan moet je er vanaf blijven!
Onze gecastreerde kater plast op twee manieren: met z'n bips naar beneden op gewone dagen en 'sproeiend' als er veel stress is geweest (dan wel altijd buiten, tegen een schutting of autobumper ofzo). Het blijft diep van binnen wel een vent natuurlijk
Er zitten al zoveel katjes in het asiel en er lopen buiten een heleboel zwerfkatten rond. Om nog maar niet te spreken over wat mensen met ongewenste nestjes doen (dumpen, verdrinken, enz) Dus neem je verantwoordelijkheid en laat je kat castreren. Beetje achterhaald dat alleen bij de vrouwtjes aan anticonceptie moet worden gedacht toch?