Dat ze het te druk hebben is geen excuus. En ik denk ook niet dat er een vijftal kinderen zich elke dag afmeld. Dus dat ene telefoontje (desnoods met eigen mobiel) is gemaakt voordat je het weet. Dat vind ik dus ook geen excuus. Even in het algemeen: ik vind het wel fijn als een kdv of go zich hier mee bezig houdt. Je bent er met z'n allen en het is fijn als er iemand even om zich heen kijkt
Ik ben ook weleens vergeten mijn oudste zoon naar de opvang te brengen en ook hij zat dus in de auto toen ik mijn auto voor de deur van het werk parkeerde. Maar SERIEUS, ik zag hem toch zitten toen ik uitstapte! Snel weer in de auto en dat jochie weggebracht. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zo de auto uitstampt zonder even naar de plek te kijken waar je kinderen horen te zitten. Of ben ik dan zo'n emotionele emo? Ons kinderdagverblijf belt ook niet als we onverwacht niet komen. Ik ben een keer vergeten af te bellen bij ziekte (druk druk met spuug, poep, je kent het wel) en ik kreeg geen telefoontje. Toen vroeg ik me ook wel even af of ze hem uberhaupt wel zien als hij er is.
Ik werk op een basisschool, maar wij bellen echt wel de ouders als ik rond 9 uur een kind nog niet hebt. Kan je zeggen dat ze veel kindjes hebt, maar ik heb ook klassen van 30+ kinderen gehad.....
ik werk zelf in de kinderopvang en bij ons is het een regel als een kind er om 10 uur niet is dat er gebeld word. of het moet al door de ouders zijn afgemeld dan niet. wij bellen dus altijd
Verschrikkelijk voor die vader!, dat ten eerste em ten tweede vind ik ook dat een KDV of Basisschool moet bellen als een kindje niet gebracht is. Gelukkig doen ze dat hier wel, zowel op de Basisschool van de oudste en het KDV van de jongste wordt gebeld naar de ouders als de kinderen niet voor een bepaalde tijd gebracht zijn. Vind dat ook een erg prettig idee, natuurlijk is het de verantwoording van de ouders om goed op te letten, maar door dit extra te doen hadden vele babies gered kunnen worden..
verschrikkelijk dit.. lijkt me zo erg voor die vader, mijn dochter gaat naar de oppas en die brengen we erheen, zij zou zeker bellen als ze er niet is. en ik zou het bij een kdv ook als prettig ervaren als ze bellen .
Zelfs bij de PSZ hier bellen ze de ouders als kinderen onverwachts niet komen. Vind het een heel erg prettig idee eigenlijk. Juist om dit soort dingen. Wat vreselijk voor de vader. Jammer genoeg is dit niet het eerste geval waarbij dit zo gebeurd. Ouder heeft haast, staat eigenlijk op de autopiloot en vergeet zijn of haar kind. Mijn zoon is ook altijd stil in de auto, maar ben gelukkig eerder onwennig als hij NIET meerijd met mij.
Ik vraag me af wat voor leven die vader hierna nog heeft... ik denk dat die arme man nooit meer een normaal leven zal hebben. Er zijn mensen die hem niet meer accepteren (ja echt die mensen zijn er) omdat ze het hem aanrekenen dat hij zijn eigen kind was vergeten. Zijn vrouw zal in eerste instantie misschien naast verdrietig ook boos zijn en het hem gedeeltelijk aanrekenen en ik weet niet of ik hier te ver in ga maar misschien kan zij het hem niet vergeven... het zal sowieso spanningen in hun huwelijk geven, want, hoe erg de vader het zelf ook vind, hij is wel de 'schuldige' Pfff mijn gedachten maken overuren... Ik hoop dat het kind in de slaap overleden is en niet uren heeft gehuild enzo...
Ik heb gewerkt op een kdv en als er een kind onverwachts niet kwam, zonder dat wij dat wisten, dan belden wij er altijd wel achteraan. Heel triest wat daar gebeurd is. Rust zacht jongetje!
Psz hier belt niet als kind onverwacht niet komt. Ik meld hem altijd af maar was het laatst een keer vergeten omdat ik pech had met de scoot en dat aan het regelen was maar dan hoor ik ook niks en vragen ze de volgende keer waarom hij er niet was. School zou wel bellen als hij er niet is.
Serieus!?!? Die vader is zijn kindje vergeten in de ochtend, oké kan misschien in slaap zijn gevallen en niet meer achterom gekeken maar serieus!?! Ook savonds!! Als je naar je auto loopt zie je je eigen kind toch zitten in de het autostoeltje als je aan komt lopen?? Dan moet die al verblinde ramen hebben anders zie je dat toch wel?? Ik sta hier even perplex van hoor PS wij bellen altijd om half 10 als een kindje er niet is die niet is afgemeld. Krijgen we de ouders niet te pakken, spreken we in of bellen we meerdere keren.
Ja, dat is hier ook zo. En dat vind ik echt heel fijn! Doe ik zelf in mijn klas ook. (kleuters) Als ouders het kindje niet hebben ziek gemeld. Dan ga ik meestal na de kringactiviteit, want eerder is lastig bellen. Of ik laat de conciërge bellen. Altijd! Ik zit zelf ook niet lekker als ik dat niet gedaan heb. Ik heb nog nooit iets meegemaakt hoor daarmee, vaak was een kind gewoon ziek, maar ja, je weet het nooit!
Jeetje, wat erg Wij bellen meestal ook als een kindje niet komt, gewoon even om te vragen hoe en wat.
Lijkt me een onbegonnen taak om ouders te gaan bellen indien een kíndje niet verschijnt. Stel dat je 60 kinderen hebt en 20 zijn er ziek. Dan ben je een hele ochtend bezig met bellen... het is en blijft gewoon de verantwoording van de ouders. Die hoeven maar 1x te bellen. En je kind vergeten?! Waar zit je dan met je kop? Niemand is onmisbaar. Verschrikkelijk...
60 kinderen? er zijn toch meerdere leidsters per groep, en de kans dat meer dan de helft (onaagekondigd) niet komt is best wel klein!
Inderdaad, het zijn altijd maximaal 3 of 4 kinderen die niet komen (en zelfs dat komt amper voor). Toen ik op het kdv werkte moesten we altijd bellen als een kindje niet kwam. Ze moesten allemaal voor half 10 gebracht worden dus als het half 10 was geweest gingen we bellen. Ouders vinden het ook alleen maar fijn, geeft toch ook aan dat er opgelet wordt!
Bij het KDV waar ik werk wordt altijd gebeld....en wij hebben hierdoor kunnen ingrijpen in een thuissituatie waar drie kinderen van 5,2 en 0 alleen in een afgesloten huis waren omdat moeder weg was gegaan om een zelfmoordpoging te ondernemen!!! Sindsdien weten wij hoe belangrijk het is om te bellen!!
Snap het niet zo goed, dit soort dingen, in- en intriest natuurlijk. Ook op een drukke werkdag denk ik nog meerdere keren aan mijn kindjes. Daarnaast zie ik ook altijd de autostoeltjes als ik mn auto uit of in stap. Mn vriend en ik whatsappen elkaar ook dagelijks over hoe het afzetten is gegaan.
Bel zelf altijd de ouders als een kind een kwartier te laat is en nog niet op school is(zonder afbericht). Lijkt me toch dat op een Kdv kindjes ook meteen gemist worden.