Moet er een vuurwerkverbod komen?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Triskele, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Moet er een vuurwerkverbod komen?

1. Ja

2. Nee

3. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

maar dan roep je gewoon effe keihard uit het raam opdonderen hier of je smijt een haarborstel naar hun kop:D

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Een tuinslang erop

3. Karoke

Karoke Niet meer actief

Het geluid vind ik nog niet zo'n punt (woon in the middle of nowhere :D), maar het gevaar dat er achter schuilt wel. Ja, ik weet waarover ik het heb en ja, ik vind dat in sommige gevallen mensen tegen zichzelf moeten beschermd worden.

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

da kan ook:D ) of een keihard geworde uitgedroogde oliebol of de fles champagne die toch al nie te zuipen was;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hahaha ja zoiets ja.. maar heb al eerder met moeder des huizes ruzie gehad (en ben normaal echt niet van ruziemaken maar het was echt viswijverig bijna). Daarbij is mn man weg de komende dagen dus zal zo netjes zijn en mn muiltje maar houden.

6. Purk

Purk Niet meer actief

Ja zo kun je er ook tegenaan kijken, ik zie het anders en het gaat er niet om of iets of iemand dood gaat, maar om de wereld om je heen en die is iets groter dan de 1 m2 waar de meeste mensen in leven. Leven en laten leven, ja, maar ten koste van wat? En zo geldt dat ook voor het hebben van verschillende meningen. Ik hoop igg dat Bosi gelijk heeft en dat het idd binnen 5 jaar verboden is

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    En over het gevaar... Wat denk je dat er gebeurt als het in Nederland verboden wordt?
    Het wordt echt wel gehaald hoor, bv in Duitsland, of via het illegale circuit. En dan is er nog minder controle op en de kans om producten te kopen die onveilig zijn veel groter.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

muilkorf op jij dan:D

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    gelet op het feit dat ik hele jaar op het milieu moet letten wat in 1 keer teniet word gedaan door al dat geknal op vuurwerk mag het van mij verboden worden.. (hoopt dat SV dit leest kan die stoppen met miepen)

maar een particulier verbod mag van mij best komen en dan het uitbesteden aan gemeente... veiliger, ook mooier meestal.. en dan ook meteen af van dat stomme geknal dagen van te voren

10. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Laat mensen in ieder geval hun rotzooi opruimen als ze vuurwerk hebben afgestoken. Bij ons in de straat wordt heel wat afgestoken en daar hoor je mij niet over (al ben ik er geen fan van), maar niemand ruimt iets op. Alle rotzooi blijft hier net zo lang liggen tot het vergaat.

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Slaat misschien nergens op maar het siervuurwerk mag van mij blijven, maar die knallers mogen ze van mij verbieden.

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Een paar kleine dingen waar ik zelf dan mijn vraagtekens bij heb of z'n vuurwerk verbod zin heeft.

- Als je een vuurwerkvebord inlast wordt het dan juist niet nog gevaarlijker??
    Men kan het niet meer in winkels verkrijgen,en echte vuurwerk freaks kopen hun spul dan illegaal.

- Hoe gaan ze een vuurwerkshow dan aanpakken??
    Bijv. krijgt elke dorp/stad zijn eigen vuurwerkshow,of moeten de mensen in kleine dorpjes dan maar eventjes na een grotere dorp stad toe komen??

- Wat gaat de gemeente doen om het vuurwerk te kunnen bekostigen??
    Zouden de mensen die niet van vuurwerk houden er mee eens zijn dat ze nu het vuurwerk via gemeente belasting od moeten betallen??

Ik denk persoonlijk dat door vele mensen en gl hier niet goed over wordt nagedacht.
    Maar dat is mijn bescheiden mening.

13. Purk

Purk Niet meer actief

We hoeven het wiel niet uit te vinden. In de meeste landen (denk aan Frankrijk, Spanje, Engeland, Australie, VS etc.) heb je grote vuurwerkshows en geen privaat vuurwerk, hoe dat dus uitgevoerd wordt kunnen we gewoon afkijken.

Voor een mooie show wil ik best belasting of een bijdrage betalen

en wbt dat illegaal importeren: nog makkelijker beboeten als het echt allemaal niet meer mag

Maar zoals ik al zei: in heel veel landen is dit de normaalste zaak van de wereld, dus we kunnen draaiboeken kopieren indien nodig

14. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Maar het verschil met die landen en hier is dat ze daar niets anders gewend zijn.
    Hier wordt altijd al vuurwerk zelf afgestoken.
    En meschien wil jij wel meer gemeente belasting betallen maar er zullen ook zat mensen zijn die dat niet willen.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Haha,geen vuurwerk in Frankrijk? :D Goh, heb er toch flinke knallers vandaan gehaald.

Maar nee, geen vuurwerk verbod aub. Ten eerste vind ik vuurwerk fantastisch. De knallers kunnen niet hard genoeg zijn.
    Daarnaast, dan druk je het nog verder de illegaliteit in.
    En dan dat keurslijf, iieeeh. Nee, let it be.

16. Vuurwerkverbod hoeft van mij niet, maar mogen absoluut strengere regels komen. Voor heel Europa dan ook. Vuurwerk is en blijft gevaarlijk als er niet verstandig mee omgegaan wordt. Wat mij betreft mag vuurwerk 4 a 5 keer zo duur worden en alleen tussen 22 en 02 afgestoken worden.

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb nee gestemd..
    Waarom? Nou omdat er altijd zeurders zijn die het niet leuk vinden. Maar er zijn ook mensen die het wel leuk vinden.

Waarom moet alles toch zo graag verboden worden. Waarom wil een ander een ander altijd maar zijn of haar wil op leggen.

Laten we niet alles verbieden. Vind het nergens voor nodig. Een keer per jaar mogen mannen zich gedragen als kleine kinderen. Laat ze. Laat ze een keer per jaar even kind zijn.

Ja en natuurlijk is vuurwerk gevaarlijk. Maar blijf informeren blijf uit leggen hoe je met vuurwerk om moet gaan. Maar verbied niet altijd alles.

18. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Eerst dacht ik Nee, maar toen ik in het artikel las dat er dan in plaats daarvan, door proffesionals vuurwerk gaat worden afgestoken, dan zeg ik JAAAAAAAAAA graag!
    Dat lijkt me super! dat er iemand bijvoorbeeld op een veldje mooi vuurwerk gaat lopen afsteken ipv die rotknallen overal. En het is ook gevaarlijk, voor je het weet heb je een rotje in je kinderwagen......... mijn man heeft er eens eentje in zijn capuchon gehad en een klasgenootje van mij eens bij haar keel. Moet je toch niet aan denken! brrrr ik ben bang voor vuurwerk dat afgestoken wordt, grotendeels door mensen die daar niet mee om kunnen gaan!
    Kan het vanavond al ingaan:D

19. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wat een onzin zo'n verbod zeg!!

ik zeg dus NEEE.

ik vind het ontzettend mooi en ik vind het ook geweldig om te doen. ( als het donker is met de kids naar buiten en wat afsteken).

en dan..dan gaan ze hier verbieden,denken jullie dan echt dat er geen vuurwerk meer afgestoken word??
    das wel een beetje naief vind je niet...
    dan halen de mensen het vuurwerk wel ergens anders vandaan ( zoals het illigale vuurwerk), en dan word het nog gevaarlijker ( want dit is immers geen goedgekeurd vuurwerk)

nee hoor laat ze nou maar gewoon hier in de winkel het goedgekeurde vuurwerk verkopen,dan weten we in ieder geval dat het " goed spul'' is..

en tja meer voorlichting zou natuurlijk geen kwaad kunnen, maar hier zit ook een aandeel in van de ouders, om uit te leggen dat het gevaarlijk is, en hoe kinderen er het beste mee om kunnen gaan natuurlijk!

dus nee hier een DIKKE NEEE!!

20. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind dat er geen verbod hoeft te komen voor die ene keer in het jaar. Zelf heb ik er helemaal niets mee en blij als het weer stil is buiten

Deel Deze Pagina