wie weet hoe dit heet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik heb het ergens gelezen maar kan er niet meer opkomen. En schijnbaar zoek ik met het googlen verkeerd want ik kom er niet op.

Onze jongste heeft dat ie zijn lichaam en handen enzo niet stil kan houden. Dus dat ie kleine bewegingkjes maakt om te corrigeren.
    Als ie stil staat dan zie je hem de hele tijd heen en weer zwalken. En als ie iets probeert te schenken dan gaan zn handen alle kanten op en kan dus niet zn hand stil houden. Van die zwevende bewegingen maakt ie dan dus niet plotselinge heftige bewegingen. Nuja, dat laatste ook wel met zn hand maar voor de rest is het dus zwevende bewegingen. Alsof ie zich constant corrigeert.

Hij maakt die bewegingen trouwens onbewust.

Wie o wie weet wat ik bedoel en hoe het heet.

2. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Een tremor??
    Of ben je op zoek naar de naam van een aandoening?

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    tremoren ?

4. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Is het geen 'fladderen'?

edit: als ik Tremor google, lijkt het me dat.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat zwalken doet me een beetje aan het evenwichtsorgaan denken.
    Die bewegingen, zijn dat een soort tics ? Als je daar op googled staat er dat het vaak vanzelf overgaat maar dat als het langdurig blijft je contact op moet nemen met de dokter omdat het kan overgaan in Syndroom van Gilles de le Tourette . maar weet niet of dat is wat je bedoeld.

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nee...het is geen tremor. Want dat is trillen van een hand ofzo.

Het is echt het continue corrigerende bewegingen. Dus bijvoorbeeld als ie staat met beide voeten op de grond dan gaat zn lichaam naar voren, achteren, opzij. Alsof ie de evenwicht niet heeft om stil te staan ofzo.
    Hetzelfde met zn handen/armen. Als ie iets wel pakken of schenken dan zweven zn handen/armen ook alsof ie geen controle heeft over zn spieren om ze stil te houden. Alles zwalkt heen en weer.

Volgens mij heeft dit een speciale benaming.... maar ik kom er dus niet op ;)

7. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zat ook gelijk te denken aan Gilles de la Tourrette. Maar dat gaat volgens mij ook vaak gepaard met schelden en zo. Ik zou er gewoon mee naar de huisarts gaan.

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Nee het zijn geen tics want hij doet het onbewust.

Hij heeft ook veel problemen met zn coordinatie tijdens het lopen. Hij heeft zogenoemde klapvoeten. Dus hij wikkelt zn voet niet af maar klapt ze neer. OOk kan ie niet recht lopen.

Hij heeft veel medische dingen. Hij heeft iig een syndroom maar ze weten nog niet welke en hij heeft autisme en is geestelijk beperkt.
    Ik ben dus continue bezig met dingen bij te houden enzo.
    Maar nu viel me dus de laatste weken duidelijk meer op dat ie zich niet stil kan houden als ie dingen moet doen.
    De bewegingkjes/zwalken zijn ook subtiel hoor. En volgens mij heeft ie zelf niet in de gaten dat ie het doet. Nu is dat zeer moeilijk te bepalen maar volgens mij heeft hij het niet in de gaten.

Als ie staat is het net een soort pendel dat continue heen en weer slingert. Maar dan kleine slingerbewegingen.

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Die naam heeft de ziekte wel, maar dat hoeft niet altijd aan de orde te zijn.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je omschrijving doet mij aan spasmen denken. Ongecontroleerde spierbewegingen en verkrampingen.

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Gilles de la Tourette gaat niet altijd gepaard met schelden.

Het klinkt als een evenwichtsprobleem. Of iets met de hand-oog coƶrdinatie?

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sensorische integratiestoornis - doel je hier op ?

13. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Klinkt alsof hij last heeft van kleine spastische beweging maar wat de naam ervoor is.....
    Sorry aan mijn post heb je niks:p

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Parkinson kan ook nog... Maar dat lijkt me sterk.

15. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier dacht ik ook aan.

Bij gilles de la tourette heb je meer last van tikvorming, geen corrigerende bewegingen.

Deel Deze Pagina