Dag meiden, Ik zit eigelijk een beetje met men handen in het haar. Vriendlief heeft beloofd een bepaald taakje uit te voeren. Ik heb in het begin duidelijk aangegeven dat we dit misschien beter uit handen geven omdat ik geen zin heb in ruzie errond omdat hij het niet afwerkt en ik dan steeds ambetant ga rondlopen. (Ik ken hem dus goed genoeg op dat vlak) Toch wilt hij het graag uitvoeren, het is ook iets wat hij geweldig goed kan, maar het probleem is dan dat hij het gewoon niet uitvoert. Toch heeft hijzelf besloten dat hij de taak zal uitvoeren (wil ik eigenlijk ook het aller liefst!) en het is dus zover. Ik moet er constant achter zagen, het gaat aan geen kanten voorruit.. en het is echt belangrijk dat het af is. Er hangen veel dingen aan vast. Hij zegt ook steeds het te doen, en elke keer gebeurd er of te weinig of niks. Gisteren ben ik geïrriteerd gaan slapen omdat er weer eens niks gebeurd was en vandaag heb ik enkel beeld zonder klank. Hij neemt het mij dus ook nog kwalijk. Er een gesprek over aangaan is dus onbegonnen werk. Herkenbaar? Enige tips? Groetjes, Kluns
Hoe meer je 'm op z'n huid zit, hoe minder hij zal doen. Omdat hij zich als een klein kind gedwongen voelt. ("Jij gaat nú je kamer opruimen!") Ik ben zelf een gigantische deadlinejunkie en verroer mij dus niet totdat het 5 voor 12 is, al gaat manlief op z'n hoofd staan. Ik op mijn beurt word gek van hem, omdat hij altijd gefokt en gejaagd achter zowel mij als zichzelf aanzit. De oplossing hier: deadlines. Dus voor die en die dag/tijd moet het gedaan zijn, en tot die tijd geen commentaar. Snor dus een bedrijf op voor het taakje en noteer de gegevens van het bedrijf. Zeg tegen vriend dat je er niet meer over zal zeuren en zagen, maar dat je op (ik noem maar wat) 1 dec naar dat bedrijf gaat bellen als het dan nog niet af is. En hou dan ook echt je mond tot die tijd.
Gewoon zonder overleg door een ander laten afmaken als het zo belangrijk is. Als hij er niet over wil praten en het niet afmaakt, dan heb je toch geen andere keuze? Ik ben nu toch wel een beetje nieuwsgierig naar wat dat klusje dan is ghihi
Tja het lijkt mij het slimst dat je toch met hem het gesprek aangaat. En samen tot een oplossing komt. Bijv. Dat hij het voor een bepaalde datum het afgeeft zoniet dat je dan het door een bedrijf laat doen. Wat is de reden dat hij het niet doet? Geen tijd of iets anders. Dat lijkt mij wel belangrijk om te weten.
Ligt eraan wat het is.. als ik soms kijk naar help mijn man is klusser dan snap ik die vrouwen echt niet. Kun je zelf niet vast beginnen zodat hij het dan wel af komt maken?
Ik zou het nog een keer aangeven. Dat je het graag voor bla bla af wilt hebben. Doet hij het niet dan liet ik het doen. Ik blijf er niet achter aan venten.
ik zou het dan gewoon zelf gaan doen, of zeggen dat hij tot die en die datum tijd heeft en dan een bedrijf laten komen
Ik kan mij geen klusje bedenken waardoor ik zo geirriteerd zou zijn... en bij mijn man werkt het averechts (bij mij trouwens ook ) als ik hem push stelt hij dingen alleen maar langer uit!
Als je een afspraak maakt, moet je hem nakomen en ik heb er ook een broertje dood aan als de dingen niet gebeuren. Dan maar een bak met herrie. Alsof met alle liefde elke dag opruim en schoonmaak, sommige klussen moeten gedaan worden. Inmiddels weet mijn man wel welke dingen prio hebben en welke hij rustig na een halfjaar aan kan beginnen zeg maar. Sommige dingen kan ik me niet druk maken, zoals de trap die nog steeds na 6 jr een bouwtrap is (nieuwbouwhuis)..
Nou nou, lekker denigrerend weer... Blij dat jouw perfecte relatie in je perfecte relatie zo perfect is
Ambetant? Wat betekent dat trouwens? Maar hier hetzelfde hoor... douche en wc moeten nog steeds puntjes op de i, maar ja daar staan mannen toch om bekend? Wat al eerder werd gezegd: gewoon iemand inhuren, dan ben je van het gezeur af.
Hahaha Denk om je bloeddruk Ik vind het gewoon een kinderlijke situatie zoals ik het nu lees. Ik heb alles behalve een perfecte relatie maar de communicatie is hier inderdaad vele malen volwassener dan die van TS. Als er hier een groot klusje gedaan moet worden in huis dan overleggen we dat, kijken we beide wat het beste zou zijn in de zin of we het zelf kunnen doen of dat we het uit handen geven. Ik vind het kinderlijk dat de man van TS zelf de beslissing maakt en dat zij daar dan mee akkoord gaat. Je woont samen in het zelfde huis dan is het toch niet meer dan normaal dat je alles samen beslist wat betreft klussen in het huis?
Afspraak is afspraak hier. Komt een van beiden het niet na dan spreken we elkaar er op aan. Dan draait het er op uit dat we een bepaalde datum benoemen en dat het dan af moet zijn. Anders schakelen we een professional in (is gelukkig nooit nodig).