Misschien een hele domme vraag.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door AndijkGirl, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

Ik heb een hele domme vraag. Tenminste, zo denk ik erover. Weet ook wel dat sommige dan zeggen: Domme vragen bestaan niet! Maar goed, komt ie!

Mijn vriend en ik willen voor een 2e kindje gaan. We hebben al een dochter van 4. Hij is niet de echt vader, maar dat doet er even niet toe.

Nu komt mijn vraag: Is overmatig vrijen slecht voor het zwanger worden? Zit me nu al te schamen voor de vraag. Om eerlijk te zijn vrijen wij iedere avond. Niet per se om zwanger te raken, maar ja, gewoon. Jullie snappen me vast wel.

Heb nu echt het gevoel dat iedereen me gaat uitlachen of raar naar het bericht kijkt.

Groetjes, Sandra

2. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

3. Dannie81

Dannie81 Fanatiek lid

27 sep 2007
    1.554
    0
    0
    Wat ik me kan herinneren heeft is het beste om minimaal 36 tot 48 uur te wachten. Dan zou je de beste kwaliteit sperma hebben. Of zo iets:)
    O en het is helemaal geen domme vraag hoor!:)

4. Oke bedankt! Heb het even doorgelezen. Dus eigenlijk is het zelfs goed!

Ja met plezier zal het wel lukken ;) haha!

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Er wordt ook wel gezegd dat het beste is om om de dag te klussen, ivm de spermakwaliteit, maar dat onderzoek beweert dus het tegendeel. Ach, als je er maar van geniet, toch? ;)

6. Ach, tegenwoordig voeren ze voor alles onderzoeken uit.

Een vriendin van mij zei: Als het om kinderen maken gaat, dan is oefenen het leukste om te doen!

Vond ik wel een goeie.

7. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las altijd op het internet dat om de dag het beste zou zijn. Maar nou las mijn vriend laatst ergens dat je het beter om de 3 dagen kan doen.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik liep in het ziekenhuis voor onderzoeken, en het beste zaad krijg je na 1 dag onthouding. Dus om de dag klussen is denk ik dan toch echt het beste?

9. Ow oke. Ja ze zeggen steeds iedere keer wat anders. Soms snap ik er zelf ook niks meer van. Dan weer om de dag, dan weer om de 3 dagen. Ach ik zie wel hoe het gaat lopen.

Nog bedankt voor jullie reacties! Als ik aan me NOD ben, dan laat ik het wel weten.. Is op 5 juni dus dat duurt nog wel eventjes.

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    volgens mij is zelfs om de dag klussen weer achterhaald. ik geloof dat de nieuwste onderzoeken aantonen dat elke dag klussen zorgt voor het meeste verse/goede kwaliteit sperma...
    dus ik zou lekker doen wat jullie normaal doen, dan komt het vast goed!

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je mag het gerust elke dag doen..

Een jaartje terug een onderzoek gelezen:
    Je hebt een bepaalde hoeveelheid zaadjes nodig om een bevruchting te kunnen krijgen. Meer dan 1..
    Als je elke dag doet, is de kwaliteit beter, maar het aantal minder.
    Mocht je dus problemen hebben met het aantal, kun je beter op de 2a3 dagen. Al is de kwaliteit dan ietsjes minder misschien. Dit advies wordt vaak gegeven als het niet wil lukken.

12. Oke.. Tsja al die onderzoeken ook altijd.

Ach, we zien wel hoe we het gaan doen. Als het maar geen job wordt om zwanger te worden. (niet gemeen bedoeld tegenover de genen bij wie het niet lukt) Want daar heb ik alle respect voor!

Ik weet ook niet hoe lang het duurt voordat de pil helemaal uit mijn lichaam is verdwenen.

13. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik raak een beetje in de war van al die verschillende onderzoeken...
    Al vind ik het verhaal van DeepFreeze hierboven wel aannemelijk klinken! Ik heb vandaag mijn eisprong volgens mij, en gisteren, 3 dagen geleden en 5 dagen geleden hebben we nog 'geklust', ik kreeg de neiging om dat vanavond weer te doen, maar ik had in mijn hoofd dat het om de dag 'moest'. Nu ik dit zo lees, wagen we vanavond toch nog maar een poging, haha!

14. Mayon

Mayon Niet meer actief

Volgens mij kun je er beter niet zoveel bij na denken ;) Hier twee keer zwanger door 1x in de maand ;)

Terwijl het wel 2 jaar duurde bij de eerste.. Maakt bij ons dus niks uit, het tijdstip is het allerbelangrijkste! (ei..)

15. Bij iedereen is het anders natuurlijk. Sommige worden snel zwanger, anderen weer niet. Nu zie ik ook dat sommige van jullie zeggen: Heb vandaag mijn eisprong gevoeld. Maar, hoe voel je dat dan? Pijn in de onderbuik ofzo? Ik heb zelf echt geen flauw idee!

16. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik heb mijn eisprong voor de curettage nooit gevoeld (ook niet veel gehad overigens, omdat ik sinds mijn 15e aan de pil was, en twee keer in de eerste ronde zwanger, haha!)
    De eerste ronde na de curettage en nu weer heb ik echt flink pijnlijke steken aan de linkerkant, ter hoogte van mijn eierstok, en ook helemaal onderin mijn buik. Verder ben ik misselijk. Ik pas sinds een paar dagen een 'zelfonderzoek' toe (baarmoedermond en slijm voelen. klinkt heel vies als je het zo opschrijft, haha!), en dat klopt op dit moment ook met de eisprong. Hij zit er dus in ieder geval aan te komen!
    De pijn kan een half uur duren, heb ik begrepen, maar vorige keer heb ik er een volle dag last van gehad. Ik hoop dat dat nu meevalt!

17. Mayon

Mayon Niet meer actief

O ik wel een dag of 5! Heel naar maar ook handig. Alleen niet fijn om dan te klussen..

Maar over snel zwanger worden, wij werden de eerste keer dus NIET snel zwanger, (2jaar) en toen toch in ene door 1 keer. En de tweede keer na 4 rondes, ook van 1 keer. Dat bedoel ik er mee te zeggen.

Deel Deze Pagina