Morgen caravan bezichtigen

Discussie in 'De lounge' gestart door Wilma, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Morgen gaan wij kijken bij een stacaravan of we hem over willen nemen (willen we echt al jaaaaren...ik iig al sinds ik kinders heb en eigenlijk al van daar voor al).
    Maar dat hebben we eigenlijk nog nooit gedaan.
    En nu we weer n kleine uk erbij hebben en 2 heren die redelijk hun gang kunnen gaan vind ik het wel weer een ideaal iets.
    We hebben van familie al wat tips en trucks gehoord (pas op dat je de standplaats over neemt anders kan je na dit jaar verkassen, let erop dat ze geen verjongings polis hebben zodat zodra je caravan oud(der) is hij van de camping af moet, roest, rare plekkies in plafond etc goed bekijken, kastjes in de keuken keer openen, onder de caravan kijken voor eventuele schade aan vloer, boven op kijken voor schade aan dak, etc.).
    Maar nou dacht ik, hier zullen ook wel mensen zitten die al eens zo'n ding 2e hands gekocht hebben. Dus als iemand nog tips heeft waar je op moet letten of hoe je iets goed/makkelijk kan checken dan hoor ik het GRAAG!
    Alvast bedankt!

2. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Misschien de sta-plek. onder een boom, tuin ongunstig, pal in de wind? Eventueel bergruimte. Verder heb ik er geen verstand van. Wil je veel succes wensen. Leuk dat je droom uitkomt.

3. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    De caravan moet anwb gekeurd zijn. Tenminste dat is bij ons op de camping zo als je hem wilt verkopen.
    Als de caravan dan onder een bepaald bedrag zit dan moet ie van de camping af en mag hij niet meer blijven staan.

De standplaats kopen (huren) doe je bij de camping eigenaar en niet bij de caravaneigenaar dus zorg dat je de campingeigenaar ook te spreken krijgt als je de caravan wilt kopen ;)

Als je de leidingen gaat checken, dus water laat stromen en de wc doortrekt, let er op dat deze goed afgesloten worden, als het gaat vriezen heb je kans dat de leidingen springen en dat is een duur grapje als je in de zomer lekker wilt relaxen ;)

Let goed op vochtplekken op het plafond, muren etc
    En dan vooral achter een bank ofzo als die tegen de muur staat...

Is het een houten caravan of eentje van kunsstof? Als ie van hout is, even goed kijken of de kozijnen nog intact zijn en er geen houtrot zit.

Verder weet ik zo even niks maarre waar zoek je een caravan, wil die van ons verkopen vanwege tijdsgebrek ;)

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Onze voorkeur gaat uit naar Drenthe. En we zijn met zn 5e dus liefst 3 slaapkamers...of meer!
    En we hebben 2 honden, die moeten uiteraard ook welkom zijn.

Dankjewel voor de tips!
    Het probleem waar ik vooral nu mee zit is dat de eigenaar vd camping op t moment zelf op vakantie is!
    Snap dat dit DE tijd voor hun is...maar komt mij even belabbert uit.

Dat ANWB gekeurt zijn, geld dat ook voor stacaravans ja?:(

5. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Dat geldt JUIST voor stacaravans, zo weet je zeker dat je geen kat in de zak koopt ;)

Kijk anders even op de site van de camping, daar staat waarschijnlijk wel het een en ander over het kopen/verkopen van een caravan.
    En een keuring van de anwb komt voor de kosten van de verkoper dus niet voor jou ;)

Mijn caravan staat op de veluwe, vlakbij Amersfoort dus niet in de buurt en niet met 3 slaapkamers, heb er eentje te kort :D

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    En weet je, je kan sowieso kijken en mocht je echt interesse hebben dan wacht je toch totdat de camping eigenaar weer terug is, dan kun je hem ook je vragen stellen!

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    We hebben al op de site gekeken en buiten het stageld staat er niet zo bar veel op wat dat betreft. Dus opgebeld en was iemand die waarnam en die vertelde ons dus wel dat we de staplaats over konden nemen maar....hoor dat liever van de echte eigenaar EN liefst zwart op wit met krul van hem erbij ;)
    Moet even kijken dan of ik hem onder voorbehoud kan kopen. Zo van als hij mag blijven (dus niet hij is zo en zo oud dus weg ermee van mn camping) en we kunnen de staplek over nemen dan nemen we hem.

Maar dit is iig al een ERG goede tip over die ANWB.
    Als ze mij geen raport kunnen overhandigen of hem niet willen laten keuren weet ik genoeg ;)

En de veluwe is ook erg mooi natuurlijk. Maarja 1 slaapkamer te kort helaas!
    Succes met de verkoop!

8. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Dank je wel, we hebben hem nog niet echt te koop staan hoor, moeten hem ook nog anwb laten keuren :D
    Maar goed, veel plezier morgen met bezichtigen en laat je nog wat weten?

9. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    er is een camping in drenthe, het kuierpadtien, echt een super camping en er was een man die daar ook stacaravans verkocht, echt super goed onderhouden en voor niet zoveel geld! en het is een superleuke camping! :D
    succes met zoeken! :)

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Jaa weet ik kuierpad10
    Als ik dat geld per jaar kon betalen voor stageld hoefde ik echt niet meer te zoeken dan zat ik daaro!
    Als ik ooit de jackpot win of we meer geld binnen brengen als nu....kan je me daar elk weekend vinden! :D

Zal zeker wat laten weten als we er uit zijn!
    (ben best wel beetje zenuwachtig ;) )

11. Female

Female Niet meer actief

Ik heb er geen verstand van maar wel spannend en leuk zeg,
    Let maar op, straks heb je iedere keer volop vakantiegevoel als je naar de caravan gaat! :)

PS Ken je niet iem. die er meer verstand van heeft die je kunt meenemen?
    Zal nog eens navragen aan mijn vader als ik er aan denk, zij hebben ook een stacaravan gekocht.

Veel plezier!

12. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik heb nog nooit gehoord van een keuring door de ANWB, dus knap niet meteen af als de caravan die niet heeft gehad.
    Zoek uit hoeveel Ampere stroom je hebt, van wanneer tot wanneer je er mag zijn, of je in het winterseizoen op de camping mag komen of niet.
    Kijk de geiser na, vraag wanneer deze voor het laatst is schoongemaakt/nagekeken.
    Kijk naar afval weggooi mogelijkheden en wasgelegenheid (je wilt die vuilniszak niet mee in de auto naar huis natuurlijk!)
    Goed kijken naar vocht/schimmelplekken.
    Zoek uit of de camping niet binnenkort weggaat.
    Kijk of er zonwering is, zomers wordt het loeiheet binnen, dus een beetje zonwering is wel gewenst.

En volg je gevoel!
    Als jij het idee hebt dat het niet goed zit moet je het niet doen.

Veel plezier met een caravan uitzoeken :D

13. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    OP heel veel campings is dit verplicht, je koopt toch ook geen auto die niet gekeurd is? ;)

14. MarkDoif

MarkDoif Lid

20 jan 2010
    62
    0
    6
    ICT-Dienstverleningsbedrijf
    Kockengen
    Ik kan zelf maar 1 tip bedenken die volgens mij nog niet genoemd is. Meeste wandjes van een caravan zijn "bekleed hout". Uiteraard goed kijken of je houtrot ziet maar ook even "stevig" tegen wat wandjes aandrukken. Dan voel je misschien of een hele wand misschien rot is of niet. Als hout aanvoelt als kurk, is het verdroogd of rot.

15. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    En dan heb je bij deze je eerste uitnodeging te pakken om op de boerderij te komen kijken. En kalfjes bij de buren.
    Ik woon er nog geen 3kilometer verderop.
    Maar het is inderdaad een goede camping en je kunt er nog skieen ook. Ze hebben zo`n nep bult.

Liefs Janna

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij hebben ook gezocht naar n stacaravan. Maar wilde wel perse in de buurt blijven, anders ga je er niet (bijna) elk weekend gebruik van maken, wij niet tenminste.
    De keuze is dan n stuk beperkter, 1 viel al af want daar mogen geen honde komen, een andere leek ons een hele saaie camping, weer een andere stond vol met... laat ik t maar even aso volk noemen. En weer een andere had te weinig mogelijkheden voor de kinderen bij slecht weer. Bleef er 1 over, maar daar staan maar weinig stacaravans, meer toercaravans die n vaste plaats hebben (niet afgezet ofzo).
    Mijn vriend had bij nader inzien toch liever een toercaravan, je weet nooit wie je buren zijn, of zullen worden, er soms n aardig verloop aan eigenaren. Hijz ag t niet zitten om naast tokkies te zitten. Een toercaravan kun je zo verkassen als t je niet bevalt. En zo kun je ook proberen of de camping je bevalt.
    Wij heben nu dus n toercaravan op een jaarplaats staan. En het bevalt ons geweldig, onsdochtertje vindt t super. Tis alleen wel een hoop heen en weer gesleep elk weekend.

Misschien kopen we over de nodige jaren alsnog n stacaravan op deze camping als die blijft bevallen en er geen verloop is tussen eigenaren.
    succes ermee in ieder geval.

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Pffff....nou dat viel enorm tegen!
    Hij was verbouwt ja... maar tegeltjes voegen n vloerbekleden en n plafonnetje was echt niet t enige wat er aan moest gebeuren!
    Vage indeling ook. N balzaal van een badkamer. Echt NIET normaal. Kon een 6 persoons tuintafel inclusief stoelen kwijt tussen het bad en de wastafel. En de woonkamer was juist enorm klein. We zijn met 5 personen en als je dan met zn alle in de woonkamer zit moet je bijna over elkaar heen kruipen als je eens naar de wc wil.
    De deuren waren ook absurt smal. We moesten er overdwars door anders paste t niet.
    Dit riep bij mij geen campeer gevoel op maar armoei. Ook al was de kachel,koelkast en was/droog combi nieuw.
    Ik heb nog even nagevraagd over t stageld van 2010 en of we de plek konden houden. Of de eigenaar al betaald had dan?
    Euh...ja hij zegt dat hij hem verkoopt met stageld betaald voor dit jaar...
    En toen werd ik gewaarschuwt voor de eigenaar.
    "hij zegt wel meer"
    "je moet oppassen met meneer"

Mja nee dankjewel dan kijk ik nog wel even verder!
    De camping zelf was trouwens ook nogal tegen gevallen.
    Postzegel van een zwembadje... Terwijl er altijd heel veel kinderen waren daar.
    Betaal liever wat meer dat ik naar mn zin zit als dat ik geld bespaar en t idee heb dat ik in n plaggehutje moet "camperen" ;)

DUS helaas pindakaas...en we zijn al weer druk bezig met zoeken! ;)

Overigens roken wij geen van allen en heb ik tot laat in de avond last gehad van de rook uit die caravan...blegh!

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Jammer dat het niets is geworden!
    Kan me voorstellen dat je zo'n stacarvan op zo'n plek niet wilt.
    Succes met de zoektocht!

19. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Dat is een tegenvaller voor jullie!
    Er was een site waar stacaravans verkocht worden, zal eens zoeken welke dat ook alweer is voor je!

Heb nog een leuke caravan in de aanbieding, moet je alleen nog even de schuur verbouwen tot slaapkamer want heb 1 ouderslaapkamer en een kamer met een stapelbed 8)

20. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Dit is onze caravan:

Deel Deze Pagina