Uien hashee

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke4mei, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Hier een vraag van de slechtste kok van nederland.

Hoe maak ik toch uien hashee. En moet ik de Uien al drie uur laten meesudderen of aan het einde tegelijk met de aardappels opzetten.
    Iedereen zegt iets anders en ik weet het niet meer.:(

Het zou een groot wonder zijn als het straks gelukt is.

2. FrenchBull

FrenchBull Niet meer actief

je bedoelt met alleen uien of ook met vlees?

Ik doe altijd blokjes vlees aanbraden, daarna groot gedeelte van de uien erbij. Dit ruim 3 uur stoven. Hachee mix erbij en dan voor het laatste kwartier nog een klein beetje uien erbij. Ik vind dat altijd lekker als je nog iets kan kauwen en niet alles zacht gestoofd is.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik braad het hacheevlees eerst even aan, dus dat het is dichtgeschroeid en er een klein bruintje aan zit. En dan de uien toevoegen en lekker laten meesudderen. Mjammie!

4. Marieke4mei

Met vlees, die staat nu te sudderen maar dan ga ik snel de uien erbij doen. Thanx dames

5. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Ik ben er toevallig net mee bezig.. Ik doe de uien gelijk met het vlees in de pan en lekker mee later sudderen..

6. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    Ik krijg er honger van... morgen ook maar es proberen....
    Welk vlees suddert dan nu echt t beste?

7. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wie heeft er een lekker hachee recept?

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

De slechtste kok van Nederland? Dan heb je mijn schoonmoeder haar eten nog nooit geproefd! :p Succes, het wordt vast lekker ;)

9. mamsvanm

mamsvanm Actief lid

27 dec 2012
    431
    0
    0
    OMG geweldig hihi.... laat het haar maar niet lezen ;)

10. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hoewel er vaak staat runder/riblappen zijn Sucadelappen m.i. het malst.

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik laat de uien juist maar een uur mee sudderen met het vlees, anders versnotten ze helemaal..

Mijn hachee;

Eèn kilo runder riblappen, deze snijd ik zelf in blokjes. De dikste vetstrengen verwijder ik.. Deze blokjes braad ik even goed aan in gloeiendhete (vloeibare) croma, tot ze goed bruin zien. Als het zover is, voeg ik lauw water toe tot het vlees onder staat. Dan voeg ik zout, peper, foeliepoeder, 3 kruidnagels, paprikapoeder, schuit azijn en 2 laurierbladen toe. Dit zolang laten sudderen tot het vlees zacht is (minimaal 3 uur) en misschien af en toe nog een beetje water bijvoegen. Als dat zover is, laat ik magrarine in een grote koekenpan bruin worden en voeg hier in de gesneden uien. Deze even heel goed aanbakken, dat ze een klein beetje verkleuren (niet tè bruin, net een klèin beetje) en strooi hier over 3 eetlepels bloem. Dit nog even goed doorscheppen op hoog vuur en dan beetje bij beetje aanvullen met KOUD water (ik heb meestal een literkan met water nodig). Telkens een klein scheutje en door blijven scheppen (nog steeds op hoog vuur). Dit zolang blijven doen tot je een smuiïge massa overhoud, dus dat de uien goed gebonden zijn. Deze massa voeg je bij het vlees en roer je goed door. Nu nog even kijken of er genoeg water bij zit en anders nog wat toevoegen. En dit dus nog een uur laten sudderen.. Vòòr het opdienen de laurier en kruidnagels eruitvissen, èt voila, een heerlijke hachee..

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Die heb ik ook weleens gebruikt.. Nadeel daarvan is dat sucade lappen echt helemaal uit elkaar vallen en je hachee uiteindelijk uit een vleesbrij bestaat..

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Sucadelappen vind ik wel het lekkerst voor draadjesvlees

14. Marieke4mei

Is wel een stuk vetter of niet? Ik ben nu aan de lijn dus toen ik mager zag staan ben ik daar op afgerend.... Bij wijze van. Haha

15. Marieke4mei

Het is gelukt trouwens, was echt heeeeeerlijk. Heb er de laatste 20 minuten een paar nieuwe uitjes tussen gedaan voor de knapperigheid

Deel Deze Pagina