eeuwig durende ongi en tussentijdse bloedingen: wat kan het zijn?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pien15, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hallo dames!

Ik begin me weer zorgen te maken of alles wel in orde is in en om mijn baarmoederstreek, zeg maar ;). Het is even een verhaal, maar ik hoop dat er meiden zijn die dit herkennen en me enigszins gerust kunnen stellen of weten wat het is en wat ik er mee aan moet.

Vorig jaar ben ik bij de huisarts geweest omdat ik tussen de menstruaties door bruinverlies had, een paar dagen, soms wat langer. Eerste conclusie was: hormonoale schommelingen. Wacht maar even nog een cyclus af. Dat heb ik gedaan. Volgende cyclus weer hetzelfde. Weer naar de dokter. Er is toen een uitstrijkje gedaan en alles was in orde. De conclusies was: ovulatiebloedingen. Mijn cyclus was verder regelmatig. Ik was in elk geval weer wat gerust gesteld, want de bloedingen/bruinverlies was meestal wel ergens in het midden van mijn cyclus. Het ging een paar maanden redelijk goed, af een toe beetje bruinverlies tussendoor, maar ik maakte me er niet druk om.

Tot nu. Nu ben ik alweer 3 cycli behoorlijk aan het rommelen. Ene cyclus duurde een week korter, met daarvoor 4 dagen bruinverlies. De cyclus daarna duurde een week langer. En nu zit ik nog in de troep van die vorige cyclus. Heel even dacht ik dat de ongi over was. In elk geval overdag wel. Maar toen begon het 's avonds weer en nu ook weer overdag. Al met al ben ik 2 weken verder vanaf de laatste ongi. Ik denk zelf niet dat dit nu nog ongi is, maar wat anders...

Probeer nu ongeveer een jaar zwanger te worden, niet alle rondes zijn qua klussen goed getimed, maar al met al nog geen zwangerschap. Denk dat ik volgende week toch maar weer naar de dokter ga, want ik ben er niet gerust op.

Iemand ervaring met wat hier op lijkt?? Alvast bedankt voor de reacties!!

Groetjes, Pien

2. rozalie

rozalie Niet meer actief

Hoi,

Ik heb het zelfde al jaren ook toen ik de pil slikte.nu zonder pil is het alleen nog erger geworden.ben 3 weken ongi en 1 week niet.ben hier mee naar de gyno geweest die kan niks vinden.ze wilden een curietage doen en de baarmoeder mond afschrapen.vroeg of dit dan de oplossing was en dat wissten ze niet en als niet moet ik er maar mee leren leven.ik heb het niet laten doen omdat ik bang ben dat het niet helpt en ze alleen maar meer kapot maken.ik ben nu naar een ander ziekenhuis.daar zijn ze veel vriendelijker.en we zien wel wat er uit komt.laat je door verwijzen naar de gyno is mijn advice.
    succes.

Rozalie

3. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hoi Pien,

Ik heb zoiets gehad. Ik bleef maar bloedverlies houden, meestal bruin en af en toe rood. Ik wist niet meer wanneer ik ongesteld was of mijn eisprong had enz, want het was een zooitje. Ik heb er wel een tijd mee gelopen, maar uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan. Hij dacht in eerste instantie dat ik een miskraam had gehad en dat het niet afkwam. Maar na bloed te laten prikken bleek dat niet zo te zijn en vermoedde hij een hormonale stoornis. Ik kreeg primolut n en na een kuurtje van een week is het bloedverlies gestopt en is mijn cyclus nu weer ruim een half jaar netjes.

Ik zou zeker even naar de huisarts gaan, want misschien is het makkelijk op te lossen.

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Dankjulliewel voor de snelle reactie en adviezen! Ik zal inderdaad binnenkort een afspraak maken met de ha. Zoals Leentje zegt: misschien is het inderdaad misschien wel eenvoudig op te lossen. Daar hoop ik natuurlijk op. Wat is overigens primolut? Waar dient het voor?

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Zou ik doen hoor, succes!
    Primolut zijn hormonen. Ik was eerst best boos dat ik een week hormonen moest gaan slikken, omdat ik al een tijdje gestopt was met de pil. Maar het heeft wel geholpen.

6. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hier t zelfde, nu 1,5 jaar bezig, heb altijd bruin of rose verlies tussen mn eisprong en NOD in gehad, ook soms nog voor mn eisprong.
    Bij mij is er vorige ronde een klein wondje op mn baarmoedermond die er blijkbaar al heel erg lang zat en telkens weer wat bloede dicht gebrand!
    Nu geen bruin of rose meer :)
    Normaal altijd vanaf 7-9DPO bruin verlies gehad... nu na dat dichtbranden.... op 13DPO ongi geworden zonder bruin verlies van te voren....

Hopelijk heb je er iets aan!

7. Flippo123

Primolut: Zorgt er voor dat je ongi op gang komt, dus wanneer je niet uit jezelf ongi wordt wordt dat gegeven.

Clomid: Hormonen om 1 of 2 eitjes goed te laten rijpen en om een goede eisprong te krijgen wanneer je deze niet van jezelf hebt (bij erg lange cyclussen bijvoorbeeld en PCOS)

Pregnyl: Hormoon om te zorgen dat je eitje wat groot genoeg is gegroeid te laten springen, wordt bij IUI, IVF, ICSI enz enz gegeven.

(heb zelf alle 3 de hormonen mogen gebruiken.... de eerste ivm eisprongloze cyclussen in het begin, clomid om te zorgen dat er eitjes groeiden, pregnyl om te zorgen dat mn eitje precies op tijd sprong voor de IUI)

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bedankt voor je reactie Flippo! Fijn dat je ongi nu weer op orde is zonder al dat tussendoor 'gedoe'! Wel vervelend dat je er al zo lang in zit en het hele hormonencircus geslikt hebt! Ik hoop dat het nu snel raak voor je is!
    Ben benieuwd wat bij mijn nou precies de oorzaak is. Als ik tussendoor bruin/roze verlies heb was dat wel meestal tijdens of na de eisprong. Ben nu ongeveer 5 dagen voor eisprong en heb al een paar dagen licht roze en licht bruine en soms donker bruine afscheiding. Weet wel dat de huisarts bij het nemen van het uitstrijkje (een jaar geleden) opmerkte dat m'n baarmoedermond heel snel bloedde en blijkbaar gevoelig was... Misschien heeft het er iets mee te maken, maar aangezien ik de afgelopen dagen geen seks gehad heb, vind ik het wel vreemd dat zoiets spontaan zou gaan bloeden... Het zit me ook niet helemaal lekker in de onderbuik. Rommelt continue, maar dat zijn ook m'n darmen. Niet fijn zo:(.
    Maar misschien zijn het toch de hormonen. Maar wat dan? Ben dus wel veel ongesteld, en ik denk dat ik wel eisprongen heb omdat ik dat aan m'n temperatuurgrafiekjes zie. Met andere woorden: ik moet maar weer ff naar de dokter ;). Geen zin in :x. Ik heb gelukkig een vrouwelijke dokter, maar heb bij haar wel snel het gevoel dat ik me aanstel en dat ze heel snel dat consult afwerken wil. Dat vind ik wel lastig. Nou ja, daar moet ik maar weer even overheen stappen! Huppakee! ;)

9. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Dit komt trouwens ook veel voor bij mensen met een bmi van 35 en meer. Heb jij wellicht redelijk wat overgewicht?

10. Flippo123

Geen overgewicht hier :)

11. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi Mijnimeel,

Nee niet bepaald overgewicht hier, mijn bmi is 19,5...
    Maar fijn dat je meedenkt!

12. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Zomaar even benieuwd: ben je nog naar de huisarts geweest of is het bloedverlies gestopt?

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Leentje,

Bedankt. Het is gestopt, afgelopen maandag was het klaar zeg maar. Ik ben niet naar de dokter geweest, kijk het nog maar ff aan. Zien wat de volgende cyclus brengt. We zijn al een tijdje bezig met zwanger worden, als het ongeveer 3,4 rondes verder is, zullen we hoe dan ook wel richting de dokter moeten.

Hoe gaat het met jou nu?

14. women21

women21 Bekend lid

13 aug 2009
    980
    0
    16
    Gehandicaptenzorg
    N-H
    Hoihoi!

Ik heb ook zo'n soortgelijk iets gehad.. na het stoppen met de pil had ik vrij nette cyclussen, tussen de 30 en 36. Het schommelde wat, maar niet extreem. Na een +- half jaartje bleef ik maar doorbloeden na mijn ong. Dit heeft al met al 5 weken geduurd. Ondertussen ben ik naar de huisarts gestapt. Deze dacht iets afwijkends te zien aan mijn baarmoedermond en heeft mij dus doorgestuurd naar de Gyn. Bij de Gyn een inwendig onderzoek gehad en daar bleek de boel verstopt (eilijders). Na een kuur provera en estradiol is mijn bloeden gestopt. Ik dacht dat het klaar was, maar vervolgens 2 maanden verder bleef ik weer bloeden na mijn ongi. Dit heeft 7 weken geduurd... geen volledige bloeding, maar iedere dag kleine beetjes. Dit ging vanzelf weer over, maar moest wel een aantal keren bloedprikken om te kijken of ik een eisprong had. Uiteindelijk bleek dat ik wel een eisprong heb... mijn cyclussen lopen nu terug van 39 naar 38 naar 34... het stabiliseert dus weer.

Bij mij krijg ik zomaar het idee dat het een soort van ontpillen was!! Nu mag ik januari terug komen bij de Gyn als ik nog niet zwanger ben, maar ik denk dat ik het nog even aankijk. Kijken wat mijn lichaam gaat doen. En wanneer ik weer naar de Gyn stap komt er ook meteen weer zoveel druk op te staan...

Maar als ik jou was zou ik dus wel even naar de huisarts gaan ;)

Deel Deze Pagina