Waarom wordt er toch altijd direct aangevallen als mensen het woord uitkering horen? Altijd die verwijten, je leeft op ons betaalde geld enz enz enz enz.. Mensen zitten NIET voor hun plezier in een uitkering. Hier op het forum hoeft iemand maar te zeggen dat ze een uitkering hebben of ze moeten hun hele levensverhaal neer gaan zetten van anderen en zich op alle mogelijke manier verantwoorden tegenover de mede-forummers. Als je een uitkering hebt geldt er over het algemeen een sollicitatieplicht. Dus het is niet genieten en thuis zitten en maar geld vangen. Als alleenstaande moeder heb je die mogelijkheid. Maar daar moet je wel voor naar school. En ook dan wordt er streng gecontroleerd! Als je niet hoeft te solliciteren (buiten bovengenoemd feit) is hier ook een goede reden voor. Geloof me, de gemeente gaat echt niet zomaar accoord met smoesjes om niet te hoeven werken. Het gaat hier dan meestal om ziekte, kort of langdurig enz. Er zijn steeds strengere controles. Om misbruik te maken van een uitkering moet je tegenwoordig van HELE goede huizen komen. Ze hebben echt bijna alles meteen door. En dat is absoluut goed. Misbruik is de uitkering niet voor gemaakt. Waarom denkt iedereen hier dat mensen die een uitkering hebben gewoon lekker niks doen en maar hun hand op houden? Ik kan dat echt niet begrijpen. Ik heb GEEN uitkering. Maar ik heb wel een periode gehad dat ik er wel gebruik van moest maken. Als alleenstaande ouder. Dus ik had ook nog de mogelijkheid hier gedurende lange tijd in te blijven. Ik heb hier persoonlijk niet voor gekozen omdat ik gewoon snel uit de uitkering wou, maar die mogelijkheid is er gewoon. Een alleenstaande moeder die er gebruik van maakt doet niks wat niet mag. Hoe blij zouden jullie zijn met het bestaan van de uitkeringen als er onverwachts wat gebeurd waardoor jullie het zelf nodig zouden hebben? Je kan ook gewoon denken, die mensen die een uitkering hebben, hebben ook gewoon gewerkt. Het is dus ook HUN belastinggeld waar ze (zoals jullie het zeggen) hun hand voor ophouden. Sorry ik moest het even kwijt. Ik wordt gek van de dicussies ervan! Dat iedereen met een uitkering hier pertinent zijn mond over moet houden of zich gelijk continu moet verantwoorden tegenover de anderen. *edit* tuurlijk mag je je mening uiten. Echter doe dit dan met een klein beetje respect! Mensen met een uitkering hebben net zo goed recht op respect als werkende mensen.
ik ken idd mensen in mijn omgeving die wel profiteren, maar er zijn er ook genoeg die dat niet doen zoals mijn man die een herseninfarct heeft gehad en niet meer kan werken dus idd veroordeel niet zomaar iemand!
onvrede, onbegrip denk ik. Ik heb er soms ook wel moeite mee, maar het is niet aan mij om een ander te veroordelen op basis van uitkering. Ik heb er ook een heleboel meningen over, maar ik vind dat als ik mijn mond open wil trekken dat ik dan de politiek in moet gaan.
dus je mag je mening anders niet uiten? slaat echt nergens op... je kunt gewoon verschillende reacties verwachten op een forum vol vrouwen....
Mogen andere geen andere mening hebben en die uiten? Moet er dan maar meteen worden gezegd, van oh wat zielig?
Jij dacht een topic waarin een discussie gaande is is niet genoeg?? Ik wil mijn eigen discussie topic?? Dit is toch juist vragen om reacties?
Waar staat dat je je mening niet mag uiten?? Ik vind het alleen belachelijk dat iemand die verteld een uitkering te hebben hier altijd gelijk haar hele levensverhaal neer moet zetten om zich tegenover veel mede-forummers te kunnen verantwoorden. Dat is echt not-done in mijn ogen. Medeforummers mogen best hun mening hebben, maar ga mensen niet aanvallen zonder dat je de hele achtergrond niet weet. Je eigen mening kan ook met respect gebracht worden. Dat bedoel ik ermee
Wat denk je hier nou mee te bereiken. Je zit op een forum met hormonale vrouwen! Zijn we niet zwanger, dan zijn we wel ongesteld!
Nou ik moet eerlijk zeggen ken een aantal mensen die een uitkering gehad hebben en die hoefden vrij weinig moeite te doen voor hun uitkering hoor. Liegen is ook heeeel makkelijk voor sommig dus die kunnen lekker hun handje op blijven houden. Ik zeg absoluut niet dat iedereen dat doet, maar ik ken iig 1 iemand die dat zeker weten heeft gedaan! En dan vind ik je zo ontzettend in en in triest kan er niks anders van maken.... Mijn vriend heeft nu zelf een ziektewet uitkering. Hij wil heel graag werken maar hij mag niet! Hij vindt het vreselijk...Maar goed het is niet anders. Hij hoorde daar ook iemand in de wachtruimte schelden op een arts omdat ze goed gekeurt was... Mijn zus heeft ook een uitkering gehad, was alleen staande moeder, maar heeft nu werk enz. Dus ik weet wel een beetje waar ik over praat en zeg dus niet dat iedereen zo doet, maar er zijn er echt bij die wel heeeel makkelijk zijn.
Wat ik ermee wil bereiken?? Nou ik ben mijn frustraties even kwijt en ik hoop dat als iemand dit leest die normaal gelijk zou 'aanvallen' voortaan even 2x nadenkt... Over de situatie.. Zoals eerder gezegd. Tuurlijk mag je je mening uiten. Maar respect is net zo goed op zijn plaats als dat je reageerd op 'werkende' mensen.
Ik ben ontzettend blij dat de bijstand bestaat. Ik besef me maar al te goed wat het kan betekenen als je als gezin langdurig werkloos wordt (wat regelmatig gebeurt tegenwoordig helaas) en geen WW-rechten meer hebt. Ja... en wat dan? Beangstigend idee, hoop dat wij er niet mee te maken krijgen, maar ben wel blij dat we in een land wonen waar er altijd nog een vangnetregeling is zodat je weet dat je kinderen te eten krijgen, ook al valt alle luxe weg. Je moet alleen niet vergeten dat er wel veel mensen misbruik maken van de bijstand en de Wajong. Het aantal Wajongers alleen al is schrikbarend gestegen en volledig buiten proporties. Ik vind het daarom helemaal niet vreemd dat een steeds grotere groep mensen daar behoorlijk kritisch mee omgaat. Het is alleen zo jammer dat er mensen zijn die al bij voorbaat oordelen, gelijk van het negatieve uitgaan. Maar ja, dat houd je nou eenmaal op een forum met allemaal vrouwen (waarvan een groot gedeelte ook nog eens met extra hormonen )
ach dat is niet speciaal bij iemand met een uitkering zo... ook als je zegt dat je je huis niet poetst krijg je zulke reacties van ooo je verwaarloosd zo je gezin of weet ik veel wat.... dit is een forum waar dus gediscuseerd word en iedereen is anders en uit zich anders.... doe je echt niets aan... je hoeft je niet verplicht te voelen om te antwoorden hoor dat is je eigen keus... maar ik weet wel dat je op dit forum moet uitkijken wat je start want voor je het weet is het oorlog.... en dat is zowat met elk gevoelig onderwerp zo... je moet dan gewoon denken.. tja....
actie geeft reactie.. als je bepaalde dingen opschrijft kun je daarmee reacties krijgen iedereen mag zijn reactie geven of kijkt heel erg anders tegen dingen aan maargoed ook anders zou het zo saai worden..
Tuurlijk, die mensen zullen er altijd zijn. Vind het alleen zo jammer dat iemand hier zich altijd zover moet verantwoorden tot de ander heeeeeeel zeker weet dat ze een uitkering niet onterecht ontvangen. Dat vind ik de taak van de gemeente. En ik vind niet dat iemand zich hier moet verantwoorden omdat mede-forummers perse willen weten hoe de vork in zijn steel steekt. Voor de meeste is het helemal niet fijn een uitkering te hebben. Wat jij ook al zei over je vriend. Je wilt werken, maar om welke reden dan ook, het kan op dat moment niet. Dat is vaak al frustrerend genoeg.
dus als je het ergens niet mee eens bent en dat uit heb je ineens geen respect? ik vind dat het dan andersom ook zo hoort.. dat zij respect moeten hebben voor de denkwijze van een ander.. iemand die heel anders in het leven staat met hun gezin en dus elk jaar flinke bedragen moet wegbrengen van de hardverdiende centen...
Ja ok, maar word jij er bijvoorbeeld beter van dat je van iemand hier zou weten dat die niet volgens de normale regels in een uitkering zit? De gemeentes doen elk jaar meer hun best (dmv strengere regels) de misbruikers zoveel mogelijk te beperken. En dat is natuurlijk supergoed. Een uitkering is voor nood-situaties of als je niet anders kan. En het overgrote gedeelte valt daaronder.
Maar reacties zijn ook helemaal niet erg. Maar zodra het over een uitkering gaat komen er direct aanvallen. DAT is wat ik zo jammer vind. Als iemand tandartsassistente is hoeft die zich toch ook niet helemaal te verantwoorden waarom die dat doet? Dat is eigenlijk mijn punt.