Hier wil ik even op in springen niet iedere nederlander kan werken hoor ik kan zelf ook niet werken door spierziekte (duchenne) waardoor ik afhankelijk ben van hulp van mijn man , mijn armen en benen werken niet goed , kan moeilijk lopen, kan nog net een pan op tillen, kan niet alleen met openbaar vervoer naar bv een bedrijf , kan niet alleen in auto stappen heb geen rijbewijs en kan niet eens zonder hulp naar de wc om van de wc af te komen en noem maar wat ik nog meer niet kan snel vermoeid enz en wat nog meer dus het is bullshit dat elke nederlander met een beperking kan werken......
Dan heb ik het tegen dezelfde JE waar jij het over hebt. Er is altijd een excuus te vinden om geen baan te vinden. met een havo heb je nog geen beroepsdiploma, je hebt nog steeds niet voor een vak geleerd. Bij het vinden van een baan telt het net zoveel als een andere middelbare school diploma.
bij jou komt in dit topic alles heftig over... je moet ook mensen met andere meningen en denkwijzen respecteren als jijzelf graag gerespecteerd wilt worden meid zo werkt dat nou eenmaal.... dat "hahaha gedoe"is toch nergens goed voor? diegene verteld haar hele verhaal en het enige wat je te "zeggen" hebt is dat.... vind ik ook nogal respectloos...
Als zij een blinde en dove vrouw als voorbeeld aanhaalt kun jij best wel wat in vergelijking met haar. Denk namelijk niet dat zij in een auto of een bus stapt. Overigens is het volkomen logisch dat jij terecht een uitkering ontvangt.
Ok, als ik zoek op MBO functies staat zo goed als overal bij dat HAVO ook gewoon goed is. En natuurlijk kan je ook ongeschoold gewoon een baan vinden.. Over het algemeen doe je er wel langer over (of er moet iets op je pad komen).
En als iemand tegen haar zo reageert dan is het huis te klein. (maar daar vooral niet op reageren hoor pino)
:x:x Dit zeg ik toch helemaal niet!!!! Ik ken in mijn omgeving ook mensen die niet kunnen werken hoor! Vind het nu erg jammer dat je mijn verhaal niet goed leest!!! Er staat duidelijk veel meer nl...Er staat niet ALLE!!!!!!!!!!!!!! Vind het heel erg voor je!
Dames, Even 1 ding., Er is hier iemand die een persoonlijk probleem tegen mij heeft door eerder voorgevallen dingen. Die persoon reageert niet op het topic, enkel tegen mij. Om die persoon dat plezier niet te gunnen is er een melding gemaakt tegen haar en gevraagd om een slotje.. DUs niet omdat ik negatieve reacties krijg of wat dan ook. Dat jullie het even weten
En mensen die niet instaat zijn op zo'n werkplek te komen door hun ziekte of handicap worden gehaald met een busje...De mensen die dit busje rijden werken ook via de werkplaats die bijv niet in het echte bedrijfsleven kunnen werken...
Denk eerder dat jij je in de hoek gedrukt voelt Pino, en om dan melding tegen haar te maken, word volwassen meid!
Mijn moeder werkt ook via zo'n werkplaats wegen psygische problemen en sociale problemen. Er werken allerlei mensen daar en daar heb ik echt respect voor.
OKe Jolan heeft duidelijk een punt! Ik had nog niet eerder gereageerd hier. Maar ik heb ook wel eens zo iets gehad met jou Pino en dan reageer je ook niet meer....