Moet even wat kwijt..

Discussion in 'De lounge' started by Vica86, Oct 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,647
    0
    36
    Overijssel
    Mee eens!

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Het heeft helemaal niks met 'beter van worden' te maken.
    Ik word er helemaal niet beter van dat ik uberhaupt reageer op topics op dit forum, en toch doe ik het.
    Het is normaal menselijk en vrouwelijk gedrag om nieuwsgierig zijn, een mening te willen geven en een oordeel klaar te hebben.

Toen ik hier 4 jaar geleden vaak kwam was het al zo dat er snel ruzies en zware discussies ontstonden en nu is het nog steeds zo.
    Daar verandert een topic als dit niks aan. (daarentegen ben je natuurlijk vrij om zo'n topic te starten, want ook dáár is dit forum voor ;))

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Je hoeft het ergens niet mee eens te zijn maar het gaat er meer om hoe bepaalde dingen worden gebracht lijkt mij.

Ik heb ook flinke bedragen moeten weg brengen maar ben wel werkeloos geworden, heb ik daar om gevraagd? Nee absoluut niet, maar ik was echt blij dat ik ww kreeg. Overigens maar 3 maanden omdat ik snel weer werk had.

Ik kan me ook wel weer voorstellen dat mensen soms wantrouwend zijn, mede doordat er veel misbruik van word gemaakt

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

:D

Tja...dit zijn altijd van die topics die veel reacties teweeg brengen. Dat kun je nu eenmaal verwachten.

Tuurlijk moet een en ander met respect gebracht worden, maar soms kun je iets op een hele andere manier lezen als bedoeld wordt.

En verder heb ik er eigenlijk geen mening over. Ik heb geen ervaring met een uitkering. Ik weet alleen dat mijn zusje in de bijstand heeft gezeten en dat het keizwaar was. Godzijdank is ze daar nu uit.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ok.. Ik wou het gewoon even kwijt. Even mijn frustraties in het algemeen uitten. Kan het wel in 1 bepaald topic doen maar dan loopt het uit de hand en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Dit is tegen iedereen gericht, maar iedereen die er werkelijk aan mee doet (reageren op een zeer botte en aanvallende manier zonder de achtergrond te weten) weet het zelf ook wel.

Misschien helpt mijn uitleg, waarschijnlijk niet.

Maar ik ben wel even mijn frustraties kwijt.

6. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ik heb het andere forum niet gelezen, maar op zich ben ik het met Pino eens. Iemand die een uitkering heeft, zal wrs in 95% van de gevallen hier al genoeg van balen (en graantjespikkers heb je er altijd bij)

Wij hebben in een tegenovergestelde situatie gezeten. Mijn mans baas wilde geen loon betalen en omdat hij wel in dienst was kon hij geen uitkering krijgen! Nou geloof me dat dan de grond onder je voeten wegzakt. Dan moet je het doen met niets. Gelukkig heeft mijn man vrij vlug ander werk gevonden maar anders hadden we écht een dik probleem gehad!

Dus ik ben blij dat er in dit land een uitkering is en op een uitzondering na ken ik eigenlijk niemand doe voor zn lol in de ww heeft gezeten. De meesten die ik ken hebben vooral slapeloze nachten gehad. En ik denk niet dat die mensen nu nog op een lading kritiek zitten te wachten, maar idd eenwoord van meeleven oid.

7. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik lees heel vaak verhalen over 'daar gaan onze belastingcenten'. Ik ben het met Pino2 eens wanneer ze zegt dat ook de meeste die een uitkering ontvangen hier aan mee betaald hebben.

Stel dat ik morgen arbeidsongeschikt raak (klopt hard af) dan heb ik ondertussen de afgelopen 13 jaar wel inkomsten uit arbeid gehad, wat betekent dat ook ik me 13 jaar kapot heb zitten werken om die belastingcenten te betalen. Dan heb ik toch zeker wel wat recht opgebouwd?
    Staat zelfs netjes iedere maand op mn salarisstrook aangegeven aan welke verzekeringen een deel van mn salaris naar toe gaat! Dan hoeven jullie in principe geen ene cent aan me uit te geven hoor, ik krijg gewoon mn eigen hardverdiende centen terug.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek

Jep ik voel me aangesproken...Maar what the hey, ik ben gewoon recht voor de raap en steek mn mening niet onder stoelen of banken.;)

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, maar zie jij niet verschil dan tussen je mening geven of iemand aanvallen op zijn haar 'keuze' danwel 'noodzaak'?

10. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

zo ervaar jij dat dan weer, een anders denkt gewoon heel rationeel en zegt wat hem op het hart ligt... voor de eens valt dat verkeerd en een ander kan denken goh wat eerlijk, weer een ander kan er wel om huilen... en ga zo maar door....

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Gek genoeg kom ik die felle reacties in het echte leven nauwelijks tegen. Heb ik toevallig nooit te maken met mensen die zo'n sterke harde eigen mening hebben of is het toch zo dat mensen wat meer recht voor z'n raap durven te zijn omdat ze niemand recht in de ogen durven aan te kijken?

12. Techniek

Techniek Niet meer actief

Nou Dames,

We krijgen regelmatig reacties dat we te streng zijn, dat we berichten te snel sluiten en dat je op Zwangerschapspagina niet zou mogen discussiëren. Ik zou zeggen laat hier en in het andere topic maar zien dat het wel kan ;)

3 tips:

1. Blijf on topic.
    2. Respecteer de mening van de ander.
    3. Maak het niet te laat .. morgen is het een gewone maandag.

Jan

13. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Je mening geven door recht voor de raap te zijn is iets anders dan iemand afbranden.... Ik persoonlijk vond je reactie ook behoorlijk hard overkomen. Natuurlijk is goed dat je mening geeft maar in mijn ogen kon dat ook op een iets normalere manier

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou er zijn de afgelopen maanden behoorlijk wat situaties geweest hier. En nooit was ik de enige die er zo over dacht.

Als je wat wilt weten kan je dat toch gewoon vragen.. TS is niet verplicht te antwoorden maar zal dit ongetwijfeld doen als er normaal wat gevraagd wordt.

Toch zijn er altijd mensen die naast die vraag gelijk met verwijten komen enzo.

Dat ze maar moeten werken, niet zo lui zijn, dat ze hun hand maar opblijven houden voor hun centen enzo...

En dan niet op een rustige manier.
    Dat vind ik niet respectvol naar die ander toe, maar respectloos.

Tja als iemand nou zelf neer zou zetten:

Ik heb een uitkering, man en ik werken niet want we hebben er gewoon geen zin in.. We solliciteren, maar alleen op hoge functies zodat we toch niet worden aangenomen. We zijn lekker thuis en we blijven thuis..

Tja, DAN kan je dat soort reacties verwachten. Niet als iemand zegt een uitkering te hebben zonder erbij te vermelden waarom en wat voor uitkering.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik wel, maar dan gaat het ook over een apart persoon hahaha

16. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik ga ook niet mensen naar de mond toe praten hoor. Kom op. Het wordt dan wel een zuurstokkentopic en daar is het niet voor toch? Over de bijstand is nou eenmaal vlug een oordeel, helaas.. dat kun je niet voorkomen! Er zijn genoeg mensen wie er wel misbruik van maken. Er zijn veel vrouwen op een forum, als we nu allemaal dezelfde mening hadden gehad... was het snel afgelopen op een forum.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek

Mee eens...Ik ben in het echt niks anders hoor en heb echt een heleboel vrienden die juist blij zijn dat ik zo eerlijk ben.
    Vinden ze me te hard, dan zeggen ze dat en accepteer ik dat.
    Maar ze weten wel altijd wat ik ergens van vind of denk.

Ieder mens is anders, ieder zn eigen vrienden en z'n eigen soort.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Het is ook helemaal niet nodig om dezelfde mening te hebben toch?

19. Fullhouse1981

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    @mams136,
    Ik ook! :) en daar ben ik blij mee ook, het hart op de tong.. en vaak zat mijn reet verbrand~ maar daarentegen weten mensen wel wat ze aan me hebben.

20. Fullhouse1981

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    @pino, ik denk echt wel dat je met goede bedoelingen het topic geopend hebt. Om begrip te tonen voor de mensen wie in dit soort situaties zitten...
    Maar er is nu eenmaal gauw een oordeel over bepaalde onderwerpen. We kunnen het niet veranderen hoe iemand op een bepaalde vraag reageert. toch? :)

Share This Page