Moet even wat kwijt..

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Precies!
    Van op je bek gaan leer je.
    Maar doordat ik zo eerlijk en open ben en mn hart op mn tong ligt leer ik erg veel mensen kennen en zijn de vrienden/vriendinnen die ik heb wel blij dat ze weten wat ze aan me hebben.
    Willen ze een eerlijke mening, dan kunnen ze die krijgen.
    Ik ben gewoon een heel open en eerlijk persoon, ik ben echt geen bitch :D

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou soms wordt er naar mijn mening niet gewoon een mening gegeven maar aangevallen.. En ja, daar kan je altijd wat aan doen. Maar dan moet wel die gene het zelf erkennen en respect willen tonen.

In het algemeen gezegd.. Voordat mensen denken dat ik 1 iemand verdenk ofzo.

3. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Dat komt omdat we Achterhoekers zijn ;) hahahahaa. Die hebben vaak het hart op de tong..
    Nee, ff zonder gein, het heeft niets met bitch zijn te maken als je dingen eerlijk zegt/uit. Het is wel vaak op de manier waarop. ik heb erg veel moeite om het netjes in te pakken. Dat lukt me nu nog niet, vaak zeg ik al iets voordat ik het door heb... (dat is niet altijd handig) en dat bedoel ik dus ook met dit forum, verschillende mensen, verschillende meningen en dat is maar goed ook!

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jan, hou je punt 3 ook zelf in de gaten.:D;)

Voor de rest, prima tips! Ik lees de laatste tijd veel topics, waarin leden aangeven, dat er te snel geoordeeld en er niet respectvol gereageerd wordt. Dus ik zou zeggen: beter je leven, en begin bij jezelf.;)

Verder is het natuurlijk zo, dat geschreven tekst door een ander altijd anders opgevat kan worden, dan bedoeld. Probeer dat altijd in je achterhoofd te houden. Smileys helpen soms wel, om de boel wat te relativeren.

5. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    En daar sla je de spijker op de kop!!! :D

Het heeft denk ik met meerdere dingen te maken, hoe iemand zich voelt. Vaak is het ook fijn om even je gal te spugen wanneer je een verhaal leest. In het échte leven moet je vaak nadenken over wat je zegt.Op een forum komt het vaak al heel anders over.
    Vaak zijn de meiden wie je dan in het echte leven tegenkomt helemaal niet zo aanvallend. Het wordt ook geschreven. (een heel verschil) vaak ga ik daarom ook met een probleem nooit iets uitpraten op MSN of mail .De mail komt vaak heel anders over dan wat een persoon bedoelt.

En als wij vrouwen een rotdag hebben om wat voor reden dan ook.. kan het best fijn zijn om eens ondoordacht je mening te uiten....

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

amen!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Dus een ander moet maar even 'boeten' omdat iemand een rotdag heeft en haar frustraties wilt uiten op de ander?

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dan weet ik zeker dat ik beter slaap dan wanneer ik manlief een hormonale uitbrander geef;);)

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, en kan je dan niet inzien dat je dan anderen onterecht aanvalt?

Lijkt mij niet de bedoelen van jouw rotdag om andere ook een rotdag te bezorgen toch?

10. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Volgens mij mis je het sarcasme in haar reactie...;)

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat kan..
    Maar voor die reactie zeiden hun dit al. En toen was het wel serieus..
    Zie geen smiley ofzo.. een serieus overkomend verhaal.

*overigens wel respectvol en duidelijk haha*
    Mag ook gezegd worden.

12. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Néé, zo niet...

ik bezorg een ander liever geen rotdag! maar wat is er nou fijner om niet overal over te moeten nadenken. Soms komt het er nou eenmaal wat rotter uit dan de bedoeling is.

Wat ik bedoel, is dat wanneer je al wat chago bent, het gevoel vaak wordt versterkt hierdoor! Vaak typ je wat, verstuur je het,.... en denk je achteraf, sh*t.. het staat er nogal krom.

Al om al kun je er dan beter een smiley achtergooien, dat verzacht ook een bericht. En je komt nou eenmaal wel vaker wat rotreacties tegen. (lees er dan overheen ;) )

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Jeetje, ik was sarcastisch!

Alhoewel...als ik nou gewoon hem pissig maak, dan moeten we het natuurlijk ook goedmaken:p

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Had net een lang bericht geschreven, als reactie op TS, maar ik zie dat het al een tijd niet meer over uitkeringen gaat maar over hoe je je mening al dan of niet moet geven... Heb mijn bericht daarom verwijderd...

15. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Oh, wat ik vergat.
    Vaak kan het voor de één rot overkomen, en voor een ander juist niet. Dan kan het toch worden gevraagd of uitgelegd? Volgens mij wordt ik he-le-maal fout begrepen...

16. Fullhouse1981

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land

:D hahahaha. Klopt ;)

17. adi

adi Niet meer actief

Waar gaat deze topic eigenlijk over? :D

Even voor de duidelijkheid, arbeidsongeschiktheidsverzekering betaal je inderdaad voor, en dat is een verzekering. Bijstandsuitkering is een voorziening, daar betaal je niet specifiek voor, maar wordt uit de algemene belastingen, via rijksmiddelen uitbetaald. Degene in de bijstand hoeft niet gewerkt te hebben om daar recht op te hebben, daar heeft iedere Nederlander, mits die voldoet aan de voorwaarden. Net zoiets als kinderbijslag.

Wat jij van je salaris betaalt zijn verzekeringen, geen voorzieningen.

MIjn mening over de topicvraag: heb ik in die andere topic gegeven.

Tweede discussie: een forum is niks anders dan een praatpaal voor de mensen die achter te comp.scherm zitten en verder niks te doen hebben op dat moment. Als je ziet hoe ze in de Tweede kamer discussieren vind ik het hier heel braaf, beleefd en respectvol hoor! En ZIJ moeten ons land regeren, wij zijn 'maar' een groepje vrouwen :D
    Dus, waar maken we ons nu allemaal druk om?

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Oh maar het verschil ken ik ook wel hoor, zou m'n baas anders niet zo heel blij mee zijn aangezien ik ze dagelijks moet uitbetalen:D
    Maar vaak gaat het niet alleen over de bijstand maar over uitkeringen in het algemeen, dus ook over WW/Wajong/WIA/ZW, vandaar mijn opmerking:)

19. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    #59 LuckyMommy, 11 okt 2010
    Laatst bewerkt: 11 okt 2010
    Je vind de discusies niet leuk waarom start je er dan zelf 1??:(
    Verder mensen die in een uitkering zitten respecteer ik ook,, waarom niet?

En dan daarbij zijn er genoeg mensen die WEL hun handje ophouden en zelf met de dikke donut kont thuis blijven zitten,, En andere mensen die ochtend de wekker vroeg uitdrukken, kinderen weg brengen en gaan werken,, voor jawel de mensen die gewoon weg te lui zijn om te werken!
    Verder zeg je dat er mensen zijn die dus hun handje op houden voor het geld dat ze zelf voor hebben gewerkt,, Ook niet altijd waar sommige hebben van hun god ganse leven niet gewerkt.

LET OP!!!
    ATENTIE!
    hierboven bedoel ik de mensen die dus wel kunnen werken maar er gewoonweg geen zin in hebben,, die kan ik dus wel wat aan doen.
    Mensen met ziektes of wat dan ook,,Die niet kunnen werken respecteer ik, dat is nou gewoon niet anders en die hebben er ook niet om gevraagd!

Zo dat is mijn mening,, Die hoeft niemand te delen:D Maar mag wel:p

Mening geven:
    We leven in een vrij land, dus mening geven mag altijd natuurlijk, Maar als de TS in kwestie de situatie erom heen niet of niet goed beschrijft dan kan je verwachten dat je een mening krijgt die verkeerd geschetst is omdat je de situatie niet hebt uitgelegd,, Daarom vragen de forumers vaak ook de situatie erom heen om je een goede mening te kunnen geven.
    Wil je geen mening,, maar aai aai aai,, Awww wat zeilig reactie van iedereen, Dan moet je geen topic starten.

20. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

@Pino:
    Aan de ene kant zeg je dat iemand een mening niet mag geven zonder de ander z'n situatie/achtergrond te kennen. Aan de andere kant zeg je dat de ander z'n situatie/achtergrond niet kenbaar hoeft te maken.

Dus, als we naar de situatie vragen en vervolgens een mening geven (al dan niet acceptabel volgens jou) is het niet goed, en als we een mening geven gebaseerd op de gebrekkige gegeven informatie is het ook niet goed?

Vind het een beetje tegenstrijdig, en dan heb ik het nog niet eens over het onderwerp bijstand/uitkering...

Deel Deze Pagina