Moet even wat kwijt..

Discussie in 'De lounge' gestart door Vica86, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nee niet omdat ze een andere mening hebben. OMdat ze blijkbaar alleen maar denken aan hun situatie. Dat je gewoon hoort te werken enzo..

Alsof mensen die hun best doen een baan te zoeken, maar die niet vinden misbruik van hun maken ofzo..

Daar kan ik niet tegen.

Er is net getypt dat uitkeringen goed zijn als je ziek bent enzo, de rest moet maar gewoon werken zonder uitkering. Tja, als hun zonder vangnet willen leven moeten ze ook maar inzien wat voor gevolgen dat kunnen hebben.
    Of gewoon nadenken dat de vangnetten erg goed zijn..

Natuurlijk mogen sommige regels aangescherpt worden en desnoods de duur van de uitkeringen verkorten enz.. Maar om nou maar te roepen dat het gewoon moet stoppen.
    Dan kan je nog zo hoog geschoold zijn maar dan denk je niet na over wat je zegt.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar dit is jóuw mening. Anderen denken daar gewoon anders over, dat kan toch?
    Het zijn voornamelijk mensen die hard werken voor hun geld en het zéker niet verdienen dat andere mensen hun tegenspoed toe wensen.
    Vind ik hoe dan ook níet kunnen.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mijn duimen draaien hoor! En een opleiding volgen is vaak een supergoede oplossing. Het maakt d kans op een baan veeeel groter. Hopelijk vind je straks een leuke baan wat dichter bij huis :D

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Maar mensen met een uitkering tegenspoed wensen mag wel?
    Als zijnde, ze moeten die uitkering maar gewoon stopzetten.

5. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik leef absoluut niet om te werken...
    Wat ik wel wil is in een normaal huis wonen, alles kunnen kopen wat ik wil en daar moet je wat voor doen. In tegenstelling tot sommige mensen, die willen ook alles hebben maar er zo min mogelijk voor doen. zo werkt het niet.
    of mensen die het zo moeilijk hebben, elke dag zitten te kniezen en zielig lopen te doen, ja hallo het komt niet aanwaaien allemaal.

en dat jij thuismama bent, is jou keus. het ging er hier om dat mensen die thuis zitten + een uitkering trekken, alleen om het feit "geen zin om te werken"

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik denk niet dat dit is wat zij zegt meid, Ik heb niemand hier mensen met een uitkering tegenspoed zien wensen,, Wel de mensen die gewoon te lui zijn om te werken,, Nja geef ons dan is ongelijk,, als je kan werken moet je gewoon werken dat is simpel.

Ik wil best werken voor de mensen die niet kunnen werken maar dat profiteren daar gaan mij de handen van jeuken.

7. Engeltje1

het stukje van Foxter vind ik weer een ander vehaal!

Zij zit toch niet thuis te niksen?!?
    Zij gaat er wat voor doen, en ja dat je dan iets achter de hand hebt oke, kan ik inkomen. je moet toch ergens van leven.

Pino begrijpt het niet helemaal geloof ik

8. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Het is ook maar net waar je als mens voldoening uit haalt.

Ik persoonlijk ben nogal een workaholic en haal daar naast een leuk salaris ook veel plezier uit. Ik ben van plan om dat te combineren met de zorg voor mijn dochtertje straks. Schoonmaken staat weer op een lager pitje, m'n vriend en ik spelen met het idee om voor de vervelendste klusjes een schoonmaakster in te huren. Een mens kan nou eenmaal niet alles, en dan besteden we het schoonmaakwerk met alle liefde uit. Creëert ook nog eens werkgelegenheid ;)

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ok, dat is inderdaad het onderwerp van dit topic geworden. ;)
    Maar die zin, je bent geboren om te werken.. tja klopt gewoon niet.
    Je kiest er voor om te werken. Maar idd, als je kiest om niet te werken moet je wel in een situatie zitten waarin dat kan.
    Dus bijvoorbeeld een man die geld in het laatje brengt.

Ik ben het absoluut met jullie eens dat er geen misbruik gemaakt mag worden van de uitkeringen.

Maar niet dat iedereen er tegenwoordig maar gewoon vanuit gaat dat mensen in uitkeringen dat maar doen.
    Snap je..

Uitkeringen zijn verschikkelijk goed! Ik zou het zeker weten niet erg vinden als er meer controle kwam, meer regels enz...
    Het is de bedoeling dat uitkeringen gebruikt worden door diegene die ze echt nodig hebben.

ROtte appels zul je altijd houden, maar ik denk niet dat je daar iets aan kan veranderen. Er zijn altijd wel maniertjes om op te lichten.

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

ja ok, maar zeg eens eerlijk dan.
    Mensen die werk zoeken maar het niet kunnen vinden, vallen die ook onder de mensen die het nodig hebben?

Die indruk krijg ik namelijk niet bij sommige..

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, ik begrijp het niet..

Het gaat hier over mensen die een uitkering krijgen.. Jullie hebben het enkel over de rotte appels..
    En anderen gaan er dan tussendoor met verwijten sommige zonder te vertellen dat ze het enkel over de rotte appels hebben.

Krijg je natuurlijk scheve gezichten van.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Applaus. :D En wat dacht je van al die mensen die voor 6,7,8 kinderen in HET BUITENLAND kinderbijslag ontvangen? Vaak bestaan die kinderen niet eens, daar wordt dus ook enorm mee gefraudeerd. Maar eindelijk na dertig jaar (!!!) gaan ze daar nu ook strenger in worden. ;)

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja dat is toch supergoed!
    Maar niet iedereen hoeft zo in het leven te staan toch..
    Ik ben blij dat iedereen hier in nederland kan kiezen tussen bepaalde mogelijkheden. Je moet toch doen wat het meest bij jezelf ligt, waar je het gelukkigste van wordt.:)

14. Engeltje1

laat ik het dan anders zeggen:

De meeste mensen worden ervoor geboren.
    Je man/partner is er dan wel voor geboren. Want als hij niet werk, waar ga je dan wonen?

Snap je nu wat ik met die zin bedoel?

En mijn partner brengt ook geld in het laatje. Maar ik vind het niet meer als normaal dat ik ook gewoon ga werken, en nu hebben wij dan nog geen kinderen, maar als we die wel hebben gaan we allebij wat minder werken, niet zo dat ik ineens niet meer werk en mijn partner werk zich de ***

Maarja dat zijn mijn principes.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ok dat begrijp ik wel.

En dat laatste, ja is ook een keus die je samen maakt natuurlijk. Je moet er zowiezo samen achterstaan. Het is niet zo dat ik besluit thuis te blijven en mijn man maar harder moet werken ofzo ;) hij wilt niet eens minder werken. Zijn hobby is zijn werk en andersom namelijk.

16. Engeltje1

workaholic ;)

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Haha nog net niet. Maar dat komt omdat hij er in zijn prive tijd ook mee bezig kan zijn denk ik ;)

18. Engeltje1

haha! das mooi als je er ook plezier in hebt, anders is er ook geen ruk aan :p

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja idd.. ik heb nog geen baan gevonden waar ik plezier in had. Vandaar waarschijnlijk hoe ik nu tegenover werk sta. 1 ding scheelt, de tijd dat ik thuisblijfmoeder ben wil ik wel leren. Om daarna een leuke en vaste baan (uiteindelijk) te kunnen krijgen ;)

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Laat maar, ik heb het idee dat we op verschillende golflengtes zitten te praten en er worden mensen woorden in de mond gelegd die niet zijn gezegd.

Ik denk dat je door je persoonlijke betrokkenheid hier niet objectief genoeg tegenaan kunt kijken.
    Helaas, ik hoop dat ik voor het merendeel hier m'n punt wel heb gemaakt.

Deel Deze Pagina