Mijn man en ik hebben altijd gerookt. Toen ik zwanger was van de 1e ben ik gestopt. We woonden toen 2 maanden in ons zelfverbouwde huis waar we al niet rookten. Mijn man rookt nu nog wel. Niet veel meer en sowieso niet waar mijn dochter bij is. Soms "betrap" ik hem pas 's avonds dat hij even naar de schuur moet haha. Roken is 1 van de redenen dat mijn dochter nog nooit bij mijn oma is geweest. Zijzelf en 2 zoons die nog thuis wonen roken in een ruimte van 3 bij 5 meter ongeveer en dat de hele dag door! Het is net een stoommachine daarbinnen. Geen haar op mijn hoofd die met mijn dochter daarheen gaat! Daarentegen zijn mijn moeder en broer antirokers. Ze vinden het stinken, vies enz maar mijn moeder gaat wel iedere week met zijn kleine van nu 5 maanden een uur of 2/3 in die "stoommachine" zitten Dat snap ik dus echt niet
Na het roken van een sigaret in huis, duurt het 9 uur voordat de schadelijke stoffen uit huis zijn. Ik zou mijn kind niet brengen in een ruimte waar doorgaans gerookt wordt. Mijn vriend rookt ook maar nooit in bijzijns van onze zoon... mensen die tegen hun kind zeggen 'nou papa/mama gaat even een sigaretje doen hoor' dat vind ik zo lelijk! Maar dat is off topic..
Het probleem is dat mijn vriend en ik hier ruzie om krijgen omdat hij het niet met mij eens is. Hij zegt dat luchten wel voldoende is en daar ben ik het niet mee eens.
Misschien kan je een wetenschappelijk artikel opzoeken. Of met andere feiten die je eerst opzoekt. Dat het toch echt bewezen is dat het echt slecht is.