ik vind dat er ook iets teveel over die hond gepraat word.... hallo een kind van 3 slaan!!?? Als eerste moet jij de kinderbescherming bellen!!! en als 2e pas de dierenbescherming!! Als dat kind of die hond straks dood is vergeef jij het jezelf nooit meer!!
Als ik het allemaal goed begrijp is die vent de beste vriend van jou vriend (toch?). Wat zegt jouw vriend hiervan? Heeft hij wel eens een hartig woordje met deze halve zool gewisseld? Ik zou sowieso die gozer niet meer in je huis laten. Als iemand een vriendin van mij zo zou behandelen kwam ie echt never nooit meer in mijn huis! En ik zou ook mooi dat hondje niet meer aan hem (of haar) meegeven. Hij geeft toch al aan dat het niet zijn hond is, dus misschien kan je je vriendin wel overtuigen dat hondje af te staan. En tja, wat kan je verder doen. Ik zou een melding maken bij het steunpunt huiselijk geweld. Zie deze link ttp://shginfo.nl/omstander/
Kinderbescherming bellen en dierenbescherming bellen. Dat je niet wilt dat haar kindje en haar hond word afgepakt door hem ?? Klopt niet, hoe lullig ook, het is ook haar eigen fout !! Zij neemt die de verantwoordelijkheid die ze hoort te nemen. Dat zij bij hem wilt blijven, best, haar keuze.. Maar ik denk niet dat dat kindje er blij van word, vooral niet als ze ouder word. Ik ben ook zeer benieuwd wat jou vriend ervan zegt, hoe kan hij beste vrienden zijn met zo een lamzak. En ik zou trouwens ook geeneens beste vriendinnen kunnen zijn met een meid die het toestaat dat dr kind word geslagen. Dat gaat er echt niet in bij mij !! Kind moet gewoon weg zolang die moeder niet voor dr zelf op kan komen. En het hondje moet ook weg gehaald worden.
Sorry hoor maar blijkbaar wil je vriendin niet geholpen worden anders was ze allang bij die hufter weg geweest. Hoe moeilijk het ook is, bel de kinderbescherming en de dierenbescherming. Ten eerste, dat kind is verdomme 3 jaar en hoort in een normale omgeving om te groeien. Dat zelfde geld voor dat hondje. Misschien lullig voor je vriendin en moeilijk voor jou maar jij hebt nu dingen gezien die absoluut niet door te beugel kunnen. En in mijn ogen moet je daar werk van gaan maken. Misschien heel hard om te zeggen maar sluit jij je ogen hiervoor dan ben je net zo stom bezig ( bedoel het niet lullig maar misschien opent dat wel je ogen). Werk van maken meid, dit kan echt niet!!
Hoe moeilijk het ook is, je moet het kindje in bescherming nemen! En het hondje ook. Ik snap dat het moeilijk is, want als hij er achter komt dat het hondje weg moet of de kinderbescherming aan de deur staat, zullen bij hem alle stoppen doorslaan. Het is denk ik goed dat je de opa en oma belt om het te bespreken, maar je hebt het juiste te doen. Ook de kinderbescherming bellen. En misschien het hondje even bij jullie onderbrengen? Maar........ sluit je vriendin hier niet buiten. Want ze zal schrikken als ze ineens iets moet verantwoorden aan de kinderbescherming. Zorg dat je het goed uit kan leggen. Misschien als ze de hond komen halen? Nogmaals, doe wat je kan. Ik vind het al heel dapper van je dat je iets wil doen!
Ik vind dat vriendin helemaal niet op de hoogte hoeft te zijn, zij is toch net zo goed schuldig. Ze kan zelf toch ook wel bedenken dat een kind van 3 geen klappen hoort te ontvangen. Zo niet is ze labiel en moet dat kind serieus weg gehaald worden.
hij slaat ook haar dochter??????????? Indd kinder en dieren bescherming inschakelen! Je vriendin moet van die kl**tzak af!
Het allereerst wat jij moet doen is nu aan het kind denken, jouw`n vriendin moet het zelf beslissen wat ze wilt in haar leven..maar zo`n onschuldig kindje dat kan niet!!! Wat een verantwoordelijkheidsgevoel heeft zij zelf eigenlijk? Niemand maar dan ook niemand kwam aan mijn dochter!!! Jij als moeder hebt de verantwoordelijkheid om je kinderen te beschermen, waarom doe je dat niet als ouder ik snap dat niet!!! Maar aangezien zij die eigenschap mist moet jij dat kindje beschermen....kinderbescherming bellen, is moeilijk maar het enige wat jullie voor ogen moeten houden is dat arme kind!! En die man was de beste vriend van jouw`n vriend? Wat doet jouw`n vriend eigenlijk? Mijn vriend ging niet toekijken hoe een man een vrouw mishandelt? Dat snap ik niet!! Ik sprong er zelf nog tussen!!!
Juist daarom zou ze weg moeten gaan , flikker zo'n nietsnut toch je huis uit .. en als hij zijn dochter mishandeld hoop ik dat vandaag zijn handen nog eraf rotten .. Meis , ga in godsnaam tot actie over anders kon het weleens heel fout gaan in dat gezin , en zorg dat als zij niet voor de hond en het kindje op kan komen dat jij of iemand anders het doet , want niemand verdiend het om zo geslagen te worden , geen hond en geen kind , tja en over haar zelf heb ik niet echt een goed woord over .. eerst klappen krijgen en dan mee op een cruise nog niet misschien , of om hem overboord te gooien in het midden van de zee misschien ...
uhm sorry maar zij is niet zo onschuldig hoor!!! Dat het ontzettend moeilijk is voor haar dat snap ik, maar ik snap niet dat je je kind niet onvoorwaardelijk beschermt, kom op!!! Hij is zeker het probleem maar zij moet net zo goed gezegd worden dat zijn NU medeschuldig is want ze kiest voor hem en niet voor haar kind... Ik weet dat het allemaal niet zo zwart-wit is maar zij is zeker niet onschulidig
Dat arme kind! Door deze mishandeling beschadigd hij dit kind en dan bedoel ik niet alleen lichamelijk maar zeer zeker ook geestelijk!! Jij moet iets doen voor dit kind! En al verlies je je vriendschap hiermee je kunt wel het leven van dit kind redden! Een kind moet op zijn ouder(s) kunnen steunen en zich veilig voelen thuis, ze moet de vrijheid hebben en zich goed voelen om zich als volwaardig persoon te ontwikkelen, maar op deze manier gaat dat helemaal mis! Als jij met deze wetenschap hier niks mee doet ben jij ook indirect medeplichtig! (en over die arme hond is ook al genoeg gezegd!)
T kind even als de hond hebben hier niet om gevraagd... Logisch dat 'n kind voor gaat, maar dat wil niet zeggen dat je de hond maar moet laten.... beesje heeft net zo recht op een leuk leven zonder verrot geslagen te worden door zo'n mislukkeling. mamavan
poeh..ik zou heeel boos zijn. En ik zou het hondje ook niet meer mee geven. en vooral aangifte doen. die gast spoort toch niet? en die vriendin volgens mij ook niet, ze doet er niets aan, en laat die hond slaan door de vriend? pff sorry hoor, maar dat arme hondje is weerloos..kom daar alsjeblieft voor op. dierenmishandeling is er al veel te veel in de wereld. sterkte ermee, ik hoop dat je eruit kan komen.
ik zou ook hulp inbschakelen voor kind en hond. zij beide kunnen niet van zich af slaan en voor zich zelf opkomen en aangezien de moeder en baasje dit niet doet, moet iemand anders dat doen ik snap dat je die *** uit het huis wil hebben , maar als je vriendin hem niet kwijt wil en dit alles toe laat zal er toch echt wat moeten gebeuren daarnaast heeft je vriendin denk ik profecionele hulp nodig, aangezien dit dus niet de eerst foute vent is. Jij ook sterkte, want voor jou moet het ook niet makkelijk zijn om dit toe te zien en weten dat je vriendin niet de juiste keuses kan of wil maken. boeiend hoor dat geld van die reis ik ging echt nioet mee en ik zou die hond bij je houden als je die mogelijkheid hebt, dan kan die later terug naar haar als zij alles goed op orde heeft.
ik denk dat het in de eerste plaats beter is om de grootouders van het kind op de hoogte te stellen daar zij toch met veel regelmaat op haar letten. denk als je klacht indient bij de kinderbescherming je niet veel verder gaat komen want ik maak uit je verhaal uit dat je hem niet persoonlijk heeft zien slaan naar dat kind dus gaat het woord tegen woord zijn vrees ik want zij gaat niet toegeven dat het wel zo is en ja spijtig genoeg gaat er dan pas ingegrepen worden als het te laat is zoals meestal wel het geval is. zou zeer zeker eens met je vriend praten over zijn beste maatje en niet alleen het feit hoe die tegen jou was maar over alles wat je hier al neer gezet hebt. wat betrefd het hondje bel gewoon de dierenbescherming op , leg hun het verhaal voor en vraag wat je eventueel kan en mag doen
Sjeetje wat erg zeg... verstop die hond iniedergeval zeg dat hij weg gelopen is... dan heb je alvast een iemand veilig... sow ik word echt zo gruwelijk kwaad en opgefokt van dit soort dingen dat ik die vent het liefst af zou maken de gek!!! wat denkt hij wel niet... fijn dat ze zon super vriendin heeft als JIJ!!! dat heeft ze nodig ze is namelijk heel naief natuurlijk , ik heb ook een vriendin die vaak geslagen is door exen en toch blijven ze die aantrekken en van ze houden... raar is dat he dat het zo gaat dan... ik snap ook wel dat ze bang is.. maar wat maakt zei nu weer mee dan op cruise... en der dochtertje hey... die kan zichzelf niet eens verweren en is voor haar leven getekend met een trauma... Je moet ingrijpen hoor , zelf gaat ze dat niet durven of doen... goed als je de opa en oma inlicht... hoe meer mensen hoe beter... veel sterkte want het is voor jou ook niet niks he... liefs
STOP! Iedereen die zegt dat haar vriendin net zo schuldig is als die kloothommel, zegt hele verkeerde dingen! HALLOO!!! Zij word mishandeld! Haar kind en huisdier worden mishandeld door die vent!! Hebben jullie enig idee hoeveel angst en onzekerheid dat met zich meebrengt? Voor hetzelfde geldt bedreigt hij haar elke dag door bijvoorbeeld te zeggen dat hij haar dochtertje vermoord als zij weg gaat en/of actie onderneemt. Niet zo snel jullie conclussies trekken als helemaal niet als je niet weet hoe het is!!!!! Zo, dat wou ik eerst gezegt hebben. Als tweede zou ik, TS, ervoor zorgen dat je de politie belt. Zowel om aan te geven wat er vandaag is gebeurd, en wat er nog meer is gebeurd in die tijd daarvoor. Schets de situatie duidelijk, en zie dat je met ze af kunt spreken dat zodra jij wéér getuige bent van het één of ander, jij gelijk met ze belt máár dat zij dan ook meteen actie ondernemen!!!! Zorg ervoor dat jouw vriendin's hondje abslouut NIET meer mee gaat naar hun huis. Verstop het dier (laat het desnoods bij jouw ouders, vriend zijn ouders) op de dag dat ze hem willen ophalen en verzin een smoes dat het beestje is weggelopen o.i.d. Ten derde, bel de kinderbescherming. Vertel wat jij weet en overleg wat jij hebt beste kunt doen. Meteen actie zullen ze (helaas) toch nog niet nemen. Ten vierde; heeeeel veel sterkte!! Neem samen met jouw vriend de controle over deze situatie en zorg ervoor dat jouw vriendin bij doe kloothommel weggaat! Ja, misschien zal ze boos zijn... maar ik weet ook zeker dat als alles goed afloopt zij jullie meer dan dankbaar is. Heel veel liefs, en kom op! Actie ondernemen!!! Ik en wij hier op ZP, zijn er om jouw te steunen.