Ben het met Wilma eens. Ik heb zo iets van heeeel dichtbij mee gemaakt en heb gezien hoe moeilijk het is zo een 'vent' te verlaten. Aangifte doen en weer intrekken enz. Degene die ik ken heeft zelfs in coma gelegen na een 'ongeluk' met een balkon en helaas is deze persoon nog steeds bij die man. Als je zo een situatie niet kent, kun je er idd ook niet zo over oordelen. Deze vrouw is idd gewoon heel bang, in de war en haar dignity is gewoon gebroken. @TS respect naar jou voor hoe je wilt helpen er mee om gaat!
Wat een rotsituatie zeg! En dat is nog een understatement... Wat je nog zou kunnen doen is aan je vriendin vragen of ze een vluchtkoffer bij je neer wil zetten. Met daarin voor haar en haar kindje belangrijke spullen, wat kleren en een id bewijs ed. Als ze dan ineens weg wil en kan, hoeft ze niet van alles bij elkaar te zoeken maar kan ze gewoon gaan... Heel veel sterkte en RESPECT voor je!
Je kunt het ook niet begrijpen als je zelf nooit z'on situatie hebt ervaren. Ik ben zelf een hele sterke vrouw ben totaal niet op mijn mond gevallen en kom altijd voor mijzelf op. Maar toch is dit mij wel overkomen. Zelf was ik gelukkig wel sterk genoeg om bij hem weg te gaan toen ik zwanger was. Maar kan best begrijpen dat vrouwen dit niet kunnen. Ik heb doodangsten gehad dat ik vermoord zou worden en zelfs toen mijn zoon geboren was ik ontzettend bang dat hij vermoord zou worden omdat dit altijd tegen me gezegd was. Ik denk dat ik nu sinds 2 jaar pas rustig over straat kan zonder achterom te kijken of s'avonds bang te zijn. Het is een heel proces wat je moet doorlopen en zoals ik eerder zei gaat dit bij de 1 sneller dan bij de ander. Veroordeel daar niet op als je niet weet hoe het is, want daar kun je iemand ontzettend mee kwetsen.
Ik heb het ook van dichtbij meegemaakt helaas (bij mezelf). Ook bedreigingen, klappen en alles. Maar zodra er een kind in het spel kwam dacht ik dreig maar een heeel eind in de richting. Ik was in ene totaal niet bang meer, puur omdak het beste voor mijn kind wilde.
Klopt, heb het zelf ook meegemaakt. Ook vele klappen gekregen en elke keer denken dat het beter wordt.. Op het moment dat ik zwanger was keek ik met hele andere ogen naar hem. Ik ben toen ook weggegaan, het is moeilijk maar op dat moment gingen mn ogen echt open. Ik hoop van harte dat ze SNEL kiest voor haar geluk, dat van haar dochtertje en van haar hondje.. Want zo'n laag kruipsel wat mensen en dieren mishandeld is niemand waard. Ze is bang en in de war.. Waarschijnlijk nog met de hoop 'hij veranderd wel'. Niet... Sterkte en succes TS!
Hier ook 1, weggegaan om de alcoholverslaving...Gevolg agressie. En de rest..... Later hoorde ik van mensen om mij heen dat ze het al wel verwacht hadden. Toen dacht ik, waarom heeft er dan niemand ingegrepen? TS, goed van je dat je haar steunt! Wat ik ervan begreep is het bij jou thuis gebeurt, maak er melding van bij de politie, en zoals eerder al gezegd amk. Ook de vluchtkoffer is een goede optie. Heel veel sterkte!
Klopt maar vaak als ze er wel wat van zeggen dan zie je het zelf niet in omdat je denkt dat het allemaal wel zal veranderen en je blijft door een 'roze' bril heen kijken. Pas achteraf zit je van 'stomme muts' Het is een moeilijke situatie voor TS en haar vriendin..
Geef ik je ook wel gelijk in hoor Corina, en net zoals al eerder werd gezegd, je kunt je niet verplaatsen als je nog nooit zoiets hebt meegemaakt. Ook werd er eerder geschreven dat je een lozer bent als je je kind laat slaan... 1 sec, en je kind is geslagen.... 1 woord en je kind is al geestelijk mishandeld....(voor kind kun je ook partner/dier lezen) En alleen als TS haar vriendin thuis is word dat kindje geslagen? Dat geloof je toch niet hè....
Oh, als het "alleen" dan voorkomt is het goed? Dit is ten allen tijde fout. Wees een echte vriendin en pak door. bel het AMK. die zullen het meiske niet weghalen, maar hulp aan je vriendin én haar kind samen bieden. Uithuisplaatsingen worden niet zomaar gedaan hoor. En met hem praten over deze situatie heeft geen enkele zin. Grote kans dat hij zich tegen jullie keert en er voor zorgt dat je vriendin geïsoleerd wordt en misschien nog wel erger. Dit soort mensen kunnen alleen met hun handen en voeten praten. verder moet je denk ik melding maken bij de politie zodat ze meteen in actie kunnen komen als het uit de hand gaat lopen bij jou thuis. dat ben je ook aan je eigen kind verplicht. het feit dat hij zefl met aangifte dreigt lat al zien dat hij zich in het nauw gedreven voelt.
Vluchtkoffer! Dat ik daar niet op kwam! Inderdaad Mrij probeer met je vriendin te praten en laat haar een vlucht koffer maken en bij jou neerzetten. Dat is echt n goed idee. Want wat ik uit eigen ervaring weet is dat je zoveel beren op de weg ziet als je weg wil dat je om die reden alleen al weer minder gemotiveert bent. Die vlugt koffer kan dan weer een hoop van die beren weg halen. Naar de mensen die dit niet hebben mee gemaakt: Dit is niet iets wat ineens gebeurt. Dit is iets wat er langzaam insluipt. Onopvallent, stiekem en op meerdere fronten tegelijk. Het is NOOIT alleen fysiek want dan zegt zo'n vrouw de eerste de beste keer ook "Jah pleur op laat me niet slaan door jou!" Het begint met je psyche te laten wankelen. En met zo'n kleine minime dingetjes dat t niet opvalt. ZEKER niet aan de buitenkant. Maar het zijn wel erg doeltreffende dingetjes en t gaat steeds verder. Ze ondermijnen op den duur je hele zelfvertrouwen en laten je geloven dat je blij moet zijn dat zij jou willen hebben want wie wil er nou zo'n lelijk "good for nothing" meid? En als je zover bent dan pik je al VEEL en VEEL meer dan je ooit had gedaan als dit psychische gedeelte er niet bij had gezeten. Ook hebben deze kerels gewoon n neus voor meiden bij wie ze dit makkelijker kunnen flikken. Meiden met een (aantal) hevig mislukte relaties (zoals de vriendin van Mrij) zijn daar bij uitstek geschikt voor. Dan is zo'n meid al soepel gemaakt door de voorgangers en is er minder voor nodig om ze naar je hand te zetten. Bij mij had mn vader het "voorwerk" alvast gedaan en me doen geloven dat ik niks waard was. En kan je ook echt niet zeggen waneer de eerste klap viel. Weet wel dat er op den duur niks voor nodig was om hem kwaad te krijgen. En dan was het wachten tot hij klaar was met meppen. Daarna was hij zielig want hij bedoelde het niet zo. En dan was het janken en hij wilde me niet kwijt blablabla. Als ik er nu aan terug denk dan lijkt het alsof ik lang geleden een film gezien heb met dit verhaal erin. Het is ZO onwerkelijk dat dit ooit mijn leven was...
@ wilma zo lijkt het inderdaad als je erop terug kijkt. Het doet me trouwens wel wat dat ik niet de enige ben die zoiets heeft mee gemaakt. En te weten dat het iedereen kan overkomen.
nou ten eerst: WAT NOU EXCUSES???? hij kon opdonderen met zn excuses! ten tweede zou ik als ik jou was het beestje per direct naar de dierenbescherming brengen jammer voor je vriendin maar ik gaf dat beestje dus niet meer aan die gozer mee hoor!
Jij kunt de kinderbescherming bellen voor dat kindje. Want dat wordt mishandeld als ik jou zo lees. En naast het slaan is verwaarlozing/niet goed voor je kind zorgen óók mishandeling!
opa en oma zorgen wel voor het kindje.. ik heb ook regelmatig contact met ze en ze zien het kindje heel vaak het is hun alles dus ze ondernemen echt actie en die doen dan ook melding bij kindermishandeling..of nemen haar in huis.. en t hondje houd ik hier.. dus dat word morgen nog leuk.. leg me vriendin gewoon uit dat hij eerst moet veranderen of opdonderen.. me vriend staat hier ook achter. de dierenbescherming zei dat hij op een hondencursus kan gaan.. zodat hij wel leert met honden om te gaan.. miss moet ie zich eerst maar es aanmelden en stappen laten zien dat hij wil veranderen tot die tijd blijft hond hier..en hou het in de gaten en als hij erna nog een keer dat hondje slaat bel ik de dierenbescherming..je heb dat 2 klachten nodig.. dan komt er een rechtzaak en krijgt hij ook nog eens een flinke boete dat verdiend die sukkel wel ik ga morgen ook een goed gesprek aan met me vriendin.. mijn vriend gaat met hem praten buiten.. (heb hier namelijk ook een kleine in huis dus uit bescherming komt hij niet binnen) weet ook wel dat ie morgen sowieso in de auto blijft zitten..
Waarom zou je de kinderbescherming niet bellen om raad te vragen? Zij weten de weg en weten hoe jij als vriendin kunt handlen. Je hoeft geen melding te maken, je kan ook advies winnen. Zo heb ik ooit de anorexiastichting gebeld voor een vriendin en ik heb onwijs veel steun aan hun raad gehad. Als ik aan het kindje denkt huilt mn hart 3 jaar en dan dit meemaken vreselijk Ik denk dat het je plicht is om actie te ondernemen en zou dus de kinderbescherming bellen 3 jaar zeg, het is nooit goed te praten, maar als je drie jaar bent moet je vertrouwen hebben in een redelijk veilige wereld
oow my god ik kan er gewoon nu niet van slapen ben zo zenuwachtig voor morgen.. lag net al op bed maar ik ben van alles aan het denken ben zo bang dat hij kwaad gaat worden.. en naar boven komt of iets sloopt ofzo ben igg blij dat me vriend en een vriendin hier ook morgen zijn ga me kleine ukje igg morgen even bij een heel lief buurvrouwtje brengen voor als er wat gebeurd.. igg ze kunnen op hun kop gaan staan maar ze krijgen die hond echt niet mee.. hoop dat me vriendin het eens gaat inzien dat hij niet gaat veranderen het word juist erger.. moest dit ff kwijt...
Zei je nou dat hij de beste vriend van jouw vriend is? Wat vind hij er van? Ik zou niet accepteren dat mijn man vrienden zou blijven met zo'n figuur. Je vriendin? Succes er mee. Het is heel moeilijk door te dringen tot dat soort figuren. En ze sleuren jou mee in hun ellende. Je mag best boos op haar worden vind ik.
heel veel sterkte en suc6 meid! Hopelijk open je hiermee de ogen van je vriehndin, maar dit kan een heel lang proces worden. Denk dat die vluchtkoffer inderdaad een superidee is... en verder weed er gewoon voor haar. Sterkte en pas een beetje op hoor. is je vriend er wel bij?