Ik kijk ook al regelmatig of er nieuws is! Ik heb niet meegeschreven maar wel heel het topic gelezen.
Ook ik heb heel het topic van begin tot eind gevolgd... Hoop dat alles goed is gegaan... En het is te hopen dat TS haar vriendin snel inziet wat een kloot*** haar vriend is.
Ik heb ook het topic meegelezen en leef erg met jullie mee, ook met jou, het is niet niks. Mijn complimenten aan jou dat je op allerlei manieren probeert een oplossing te vinden voor dit complexe probleem! Wat ik wel mis, en ms. zit ik er naast hoor, is dat ik alle vormen van verantwoordelijkheid van je vriendin mis. Er is niet een reden om een kind te slaan (laten slaan), en ook verzachtende omstandigheden bestaan in dit geval niet. Waarom, in vredesnaam, wil ze bij iemand blijven die haar kind, en haar hond slaat. Jij noemt een aantal situaties op dat dit gebeurd is, maar dat zijn de keren dat jij er weet van hebt. Kan je nagaan hoe vaak het werkelijk gebeurd, want dat het vaker gebeurd is een ding wat zeker is. Zou het kunnen zijn dat ze helemaal 'in zijn macht' is? Ik kan me hier werkelijk niets bij voorstellen, ms. maar goed ook, want dat zou betekenen dat ik ook ooit in een soortgelijke situatie zou hebben gezeten.... Zou je vriendin beseffen hoeveel stress en angst haar vriend oplevert voor haar dochter?!?!? Dit kan onherstelbare schade aanrichten bij haar! Zowel kind als hond zijn totaal weerloos en hulpeloos en moeten beschermt worden tegen een persoon als dit! Hopelijk ziet jou vriendin dit op zeer korte termijn zelf in en onderneemt ze actie. Beter alleen gelukkig, dan ongelukkig samen. En dit geldt zeker voor haar dochter!!! En het excuus-stadium is ze allang voorbij hoop ik. Dat is een makkelijk woordje voor een ernstige situatie als dit! Heel veel sterkte, ik blijf dit topic volgen!
ze moet per onmiddelijk ingang bij hem weg, bescherming aan vragen. desnoods met dochter en hond naar een opvang. weg weg weg... die vent moet in terhapie en zij ook om de boel te verwerken en waarom ze deze keuzes maakt.. nu moet ze aanzichzelf denken en haar dochter en haar hondje,, die man heeft de kolder in zijn kop.. brrr eng
p.s helaas in dit soort gevallen moeten zichzelf uit de rotzooi halen vaak horen ze de adviesen niet van een ander hoe goed je het ook bedoel en of ze wilt helpen.. pas als ze zegt ik heb hulp nodig dan gaat alles rollen.. vind het zo erg voor haar, haar gezin voor jou. hopelijk ziet ze nu in dat hij zelf haar hond en haar heeft geslagen temidden van een andree omgeving voor een vriendin dat dit toch echt mis is. xx
Ik heb ook het hele topic gelezen en ik vind het knap van je dat je alles voor je vriendin wil doen. Echter sommige vrouwen willen niet geholpen worden, omdat wanneer ze tegengas geven het meestal erger wordt. (weet ik uit ervaring, gelukkig niet bij mezelf) De situatie wat ik meegemaakt heb werd alleen de vrouw geslagen, en het kind gelukkig niet. Maar mocht dat toen het geval geweest zijn dan had ik toch wanneer de vrouw niet na mij wilde luisteren de kinderbescherming ingeschakeld.
Moest even bijlezen, maar hopelijk is het allemaal goed gegaan. Kom zo weer aanwaaien om te zien of er wat is gebeurd....
hoi dames, oke de afloop van dit verhaal mn vriendin is eerst boven gekomen om te praten allleen gaf ze geen zinnige reactie..t enigste wat ze steeds zei was dat alles goed was en dat ze blij met hem is.. toen wilde ze de hond meenemen maar daar stak ik een stokje voor..ze liep boos naar de auto..me vriend was ondertussen met die gast aan het praten en die kwamen naar binnen. hij liep gelijk naar de hond toe om hem mee te nemen toen ben ik er tegen in gegaan. hij wilde me slaan maar me vriend hield dat tegen..en zei tegen hem als je haar slaat sla ik je helemaal verrot.. toen werd hij wat rustiger...en konden we een normaal gesprek voeren.. hij bood overal zn excuses voor aan. en ik ben nog naar me vriendin gegaan maar ze luistert toch niet ik hoop gewoon het beste en dat het goed blijft gaan ik heb gedaan wat ik kon.. ik heb de hond mee terug gegeven en als ik er nog een keer achter kom dat hij dat beestje slaat of schopt ik gelijk de dierenbescherming laat komen... voor de rest moeten ze het zelf maar uitzoeken ik heb haar proberen te helpen ze wil niet luisteren.. ik ga dan geen energie er meer in stoppen.. het kindje blijft hij nu van af. en opa en oma houden dit nauwlettend in de gaten als ze een keer huilend naar me toe komt heeft ze gewoon pech want ik heb haar gewaarschuwd.. die gast beloofde beterschap en ik hoop er maar het beste van..
iig fijn dat het niet uit de hand gelopen is. Maar waarom je dat beest nou mee terug hebt gegeven dat snap ik niet
Vind dit wel jammer, zij is ontzettend bang! Daarom blijft ze bij hem! Ik begrijp dat het voor jou frustrerend is dat ze bij hem blijft maar dat doet ze niet zomaar. Het is een heel moeilijk proces om tot die stap te komen om weg te gaan. Diep van binnen weet ze dat deze situatie niet klopt, maar ze moet nog de kracht in zichzelf vinden hier verandering in aan te brengen. En als ze daar aan toe is om weg te gaan dan hoop ik dat jij als vriendin voor haar klaar staat om haar te steunen.
nou dat hondje heeft geen leven meer denk ik had ik never nooit gedaan... maargoed.. wat n $^%$#&!!! En wat n vriendin, die spoort dus duidelijk ook niet...
Oei, wat lastig. Ben je toch overstag gegaan met de hond? Je weet dat je nu zelf aangifte kan doen he! Hij heeft gedrijgt met geweld. Dat hoef je niet te pikken (zou bijna zeggen dat het jammer is dat hij je niet echt een lel heeft verkocht zodat een goede zaak tegen hem had, maar goed) Zijn excuus is natuurlijk gewoon wat woorden, dat besef je wel he! Zo komt ie er iedere keer mooi mee weg. Hopelijk zijn de opa en oma van het kindje iets sterker, en houden ze wel voet bij stuk. Je vriendin is geheel niet assertief genoeg om voor zichzelf op te komen. Hopelijk gaan haar ogen nog eens open.
Ik snap eerlijk gezegt ook niet dat je de hond hebt meegegeven, en dat je nu al opgeeft. Sorry hoor, ik weet dat je je best doet, maar je legt het bijltje er wel heel snel bij neer. Túúrlijk zegt je vriendin dat alles goed is; die schaamt zich kapot! Túúrlijk luisterd ze nu niet naar je, want wie is daar straks de dupe van? Juist: jouw vriendin! Opa en oma kunnen alles wel nauwlettend in de gaten houden, maar zij zijn daar niet 24/7. En misschien wisselt hij lichamelijk geweld nu wel om naar psychisch geweld zodat hij niet gelijk 'sporen' achterlaat... Echt meid, doe wat harder je best voor jouw vriendin! Jij bent de enige op wie zij terug kan vallen.
Nou, dat beest word straks natuurlijk helemaal lens geschopt aangezien hij zijn frustraties jegens dit kwijt moet. En ben heel bang dst het niet alleen de hond is