Ow voel zoveel voelde opkomen bij de gedacht dat hij of de hond, of het kind of haar af staat te ranselen. Moet er zowat van kotsen
Ik denk dat je haar niet moet laten vallen. Ze is gewoon bang en durft het geheel niet te doorbreken....Hoop dat jij blijft klaar staan voor haar als ze het ooit wel durft. Is geen makkelijke stap om toe te geven dat je de verkeerde keuze's hebt gemaakt.
Ik denk niet dat ze alleen maar bang is hoor, ik denk dat ze hem serieus leuk vind ook nog. Pffff same problem met mijn zus ... Dat is ook een gebed zonder eind en is ze EINDELIJK na veel gesteggel van de 1 af, heeft de volgende looser zich alweer aangemeld en geloof me, die zijn heel slecht Ze had het laatst over kinderen krijgen, mocht ik merken dat ze tussen het geweld opgroeien neem ik ze mee, erg toch dat je dat al vantevoren moet bedenken...
Jemig, die hond moet daar zo snel mogelijk weg, die krijgt er van langs zo. Ik had de hond nooit mee gegeven. Je vriendin kan nog keuzes maken, de hond en het kind niet
Ik ook! Het ene moment zeggen dat je die hond absoluut niet meegeeft en het volgende moment toch maar wel omdat je er geen energie meer in wilt stoppen. Als een beest in mijn huis geslagen of geschopt word gaat het niet meer mee, bel direct de dierenbescherming en trap ze er beide uit. Om over het kindje maar helemaal niet te spreken.... Je wist dit dus al even van dat kindje, ik had meteen alle hulp ingeschakeld die er was met of zonder steun van je vriendin. Dat kind en die hond kunnen er niets aan doen en verdienen dit niet, zij kiest er zelf voor bij zo iemand te blijven maar hun niet! En als ze echt zo,n goede vriendin van je zou je juist dat hondje houden voor haar. Straks schopt hij het dood en dan heeft ze hem ook niet meer....
t hondje liep wel gelijk naar me vriendin toe en was blij om t baasje weer te zijn.. hij heeft beterschap beloofd en mensen in de buurt van hun houden het echt wel in de gaten.. heb ook gezegd dat het haar verantwoordig is. ik help haar nog wel als ze echt in de problemen komt maar dan moet ze zelf ook meewerken... en ze vind die gast serieus leuk...pfff
mmm vreemd allemaal....maar ik snap wel dat je ergens niet veel kunt doen dan het hondje meegeven....niet dat je het erbij moet laten zitten nu.. Maar veel erger het kindje nu dan?! Opa en oma wat gaan ze doen dan?
Ik zou zeker aangifte tegen hem doen voor vandaag. Dat je dat hondje mee hebt gegeven, snap ik wel. Op dat moment sta je onder druk. Ik ben alleen heel bang dat je vriendin vanavond hier de dupe van is (hopelijk alleen je vriendin en niet het kindje of de hond). En haar niet laten vallen, hoor! Dan ben ik bang dat het helemaal mis gaat.
ja ik wist het ook niet meer.. ik heb met haar gepraat en t hielp gewoon niet.. ik kon moeilijk het hondje vasthouden..
Het probleem is denk ik ook dat mochten de baasjes naar de politie gaan het arme beestje toch weer bij de baasjes beland. En ook wil mrjj in de positie blijvenom te helpen moeten de verhoudingen niet dusdanig verstoord worden dat contact onmogelijk wordt. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het een schrijnende situatie is voor die vriendin, het kindje en het hondje.
Jammer dat je het hondje toch mee terug hebt gegeven , hier zou het beestje echt niet meer terug gaan.... Ook zeg je heel luchtig dat hij van nu af aan niet meer aan het kindje zal komen , maar denk je echt dat een gesprek met jou en je vriend zo een groot verschil zullen maken? Ik zou de dieren en kinderbescherming bellen ,direct...
Vind het een beetje raar allemaal. Snap dat het voor jou moeilijk. Maar je geeft ineens dat hondje mee.... Je snapt denk ik zelf ook wel dat die debiel niet veranderd en binnen no time die hond weer slaat. Je vriendin gaat toch niet bij hem weg. Voor mijn gevoel sluit jij nu je ogen voor die dingen die daar gebeuren. Persoonlijk vind ik dat je alsnog de kinderbescherming moet bellen en de dierenbescherming. Want als je goed nagaat weet je zelf ook wel dat die klappen voor zowel kind, hond en haar niet ophouden....
Inderdaad, misschien moest je het hondje wel meegeven maar ik zou wel gezegd hebben als je hem perse mee wilt nemen breng ik nu de dierenbescherming op de hoogte. Dus of de keuze hij blijft hier, of ik bel de dierenbescherming. En om over het kindje al maar niets te zeggen, goede vriendin of niet ik had de kinderbescherming of steunpunt huiselijk geweld erbij gehaald. Net of de opa en oma alles kunnen gaan voorkomen zonder hulp van bijvoorbeeld maatschappelijk werk etc.... vind nog steeds dat je erg vaag reageerd op alle tips etc die hier gegeven zijn.
jeetje ik zit dit topic echt met verbazing te lezen.... hoe oud is dat kindje.... en waarom heeft iedereen het vooral over die hond.... tuurlijk een hond is ook weerloos, maar van dat verhaal over dat kindje gaan mijn nekharen overeind staan..... ga desnoods zelf naar het amk om advies te vragen...... ik zou echt zelf niet meer kunnen slapen als ik ervan op de hoogte zou zijn dat er een kindje word geslagen en niemand iets doet.... en wat zijn dat voor opa en oma? ik snap niet dat iedereen er zo luchtig over doet onze opa,s en oma,s hadden hem vermoord echt waar........ voortaan opletten pppfffff denk je nou echt dat dat iets uit zal maken... afschuwlijk...... en ik denk inderdaad ook voor je vriendin... die zit waarschijnlijk helemaal klem in deze situatie... ik zou actie ondernemen..... al is het maar advies vragen en het verder uit handen geven... gr Jose
Is dit nou weer zo'n fake verhaal of wat??????? Trek je handen er maar vanaf...lekker makkelijk. Dan ben je geen vriendin. Zij heeft iemand nodig en hoe vaak ze ook zal zeggen dat ze hem leuk vindt, ze zal toch iemand nodig hebben als het weer mis gaat. Lekker makkelijk om te zeggen "ik heb het haar gezegd". Tuurlijk heb je het gezegd, maar als je een goede vriendin bent, dan blijf je het zeggen, net zolang tot ze het zelf inziet en weggaat. DAN ben je een goede vriendin. Ook als je de kinderbescherming belt en de dierenbescherming en steunpunt huiselijk geweld!!! Slappe hap om die hond mee te geven..... hij is zeker erg goed met woorden, ook naar jou toe, anders had je die hond wel bij je gehouden.... Excuses van zo'n vent.....en die geloof je ook nog!???? Je veroordeelt je vriendin dat zij gek is om met zo'n gast om te blijven gaan......JIJ gelooft zijn excuses, hoe gek is dat!?
Alsof hij die hond en haar dochter nu opeens niet meer gaat slaan. pff dat geloof je toch niet? Snap dat het moeilijk is voor jou om je er mee te bemoeien maar je had zo goede voornemens en vervolgens zeg je, ach ja ze moet het zelf maar weten is haar probleem en hier is de hond weer. Ik hoop dat de opa en oma wel harder inzetten! Als mijn ouders zouden horen dat mijn vriend mijn dochter zou slaan en er niet naar omkijk als ik er niet ben dan zouden ze haar echt niet aan mij meegeven zolang ik nog met hem zou zijn dat weet ik zeker! Ik hoop van harte dat het meisje (en ook de hond) een gelukkig leven krijgen.
Dankje... zo denk ik er dus precies over. En moet ook eerlijk zeggen dat ik m,n twijfels inmiddels heb bij het hele verhaal... ben dus niet de enige.
Ik vind het kind ook het belangrijkste hoor! Maar het hondje was ze zelf bij, ik had ter plekke ingegrepen. Het kindje was er niet bij dan is dat lastiger, daar had ik dus alle instanties voor afgebeld die er waren en gezorgd dat er iemand naartoe zou gaan.