Dat is zeker balen! Om je misschien een beetje stress uit handen te halen, hier en link waar je alvast je visa kunt kopen, scheelt in turkije weer een rij https://www.evisa.gov.tr/en/ Succes!
Het is balen maar komt goed. En tip: laat ze juist niet slapen. Je moet er sowieso 2,5 uur van te voren zijn. Doe voor de kinderen een leuk koffertje of tasje maken met leuke doe-spullen voor in het vliegtuig en wat lekkers en drinken. Laat het gewoon op je afkomen wie weet vallen je kinderen juist in slaap. Had hier hetzelfde . Daarnaast zou ik de dag dat je bent aangekomen het ritme proberen aan te houden wat je thuis ook hebt en niet de hele middag daar uitslapen maar aan het zwembad of strand gaan uitrusten en die dag zelf vroeger naar bed gaan. Zo bouw je langzaam ook weer energie op en heb je toch geen gestrest gevoel. Over het ADHD: Mijn vriend heeft dat ook snap je goed. Zorg misschien voor extra medicatie als dat kan omdat je nu ook snachts wakker bent. Veel plezier alvast komt allemaal goed
Dat hebben we ook eens gehad toen we er maar twee hadden en mijn man nog geen ADHD had, tenminste de diagnose. Bij hem is het tot uiting gekomen na de komst van de derde. Maar in dat geval zou ik het nog een soort van kunnen accepteren omdat dan je eerste vakantiedag "lekker vroeg" begint. In ons geval zij. We onze eerste dag kwijt en de tweede dag moeten we maar even afwachten hoe het loopt. Ja 500 euro extra, we hebben al heel veel geld betaald met z'n vijven. Daarnaast is het zo'n pakket en is de transfer van het vliegveld naar hotel hierop afgestemd. We hebben al bewust gekozen niet met correndon te vliegen en hebben arke gekozen, niet de goedkoopste en je zou denken dat je daar wel wat van mag verwachten. We hebben ook geboekt via een kindervakantie aanbieder vandaar dat ik, hoe naïef misschien ook dacht dat de geboekte tijden ook echt de vliegtijden zouden zijn. Goede tip, dat wist ik niet!
Dan nog is het geen garantie dat je ook met Arke fly gaat. Als het toestel stuk gaat bijv. huren ze gerust een andere kist in. Mijn broertje had het naar Turkije. Werd in dit geval KLM, dus niet heel erg. Maar bij pakketreizen heb je wat betreft de vlucht echt geen enkele garantie totdat je in de lucht zit.
Wij hadden het helaas ook.... Ook tijden geselecteerd, die uiteindelijk wijzigden. De heenweg vlogen we om 5:10, om 2:15 moesten we de kids uit bed halen....... Uiteindelijk is het me best meegevallen, ik maakte me drukker dan nodig Hadden overdag de tijden iets verschoven dus de kids lagen om 18:00 op bed. Ze sliepen natuurlijk niet in het vliegtuig Na aankomst hebben we eerst gewoon gegeten en zijn we naar het zwembad geweest, om 16:00 waren ze kapot en toen hebben ze beiden 3 uur geslapen De volgende dag het "normale" ritme gewoon weer opgepakt. Wat ik wel heel stom vind is dat ze er bij de touroperators geen rekening mee houden.... Om 12:00 ging er ook nog een vlucht (zat vol, omboeken niet mogelijk) en bij ons in het hotel zaten allemaal mensen met oudere kinderen of volwassenen die op die vlucht zaten
Maar in dit geval heb je je hele dag nog voor de boeg. Wij vliegen in de avond voor 12uur wat betekend dat je dag er al opzit. Dat tijden kunnen wijzigen begrijp ik, maar als ze smorgens 3 vluchten hebben een smiddags ook had kegeltjes idee dat is safe. Mochten ze vluchten samen moeten voegen ga je in ieder geval nog in de ochtend weg. Maargoed het is niet anders.
voor je man misschien wel zo fijn om ook zijn medicatie iets te verzettenn of eenmalig nog een dosis (of halve dosis), lijkt me niet fijn om met adhd en uitgewerkte medicijnen in het vliegtuig te moeten.