De titel zegt het al; moet het badje per se in de kinderkamer? Ten 1e is het een klein kamertje en ten 2e ligt er tapijt.... Ik wil hem eigenlijk in de badkamer zetten....
Wij zetten hem ook op de badkamer gewoon om het feit dat de badkamer ook beneden is en ik niet met een bad vol warm water naar boven ga slepen
Hihi, je moet niks! Je kan de commode in de woonkamer zetten al zou je willen, bedje bij jezelf op de kamer, kledingkast op de gang.. maakt niet uit! Hier komt het badje ook in de badkamer hoor Das nogal handig lijkt me met vullen en legen enzo
Ik ook hoor! Bij ons past het ook eigenlijk niet dus gaat ie ook in de badkamer. En zodra het kan wil ik zo'n zitje zodat het kind in het gewone bad kan. Ga ik er op een krukje bijzitten! Zit alleen te denken hoe of wat dan handig is met afdrogen... Een extra aankleedkussen op de badkamer past namelijk niet! Misschien gelijk een baddoek omslaan en zo naar het kamertje meenemen...
Nee joh, badkamer is veel praktischer! En over het algemeen warmer. Geen gesleep en gespatter met water in je babykamer. Zo een badje staat er heel leuk, maar ik vond het absoluut niet praktisch. Liep te slepen met emmers water. Moet wel zeggen dat je dan je aankleedkussen mee moet nemen naar de badkamer. Dan kan je beeb ergens op liggen.
Tuurlijk niet... hier gaat de eerste tijd baby in een tummytub in de woonkamer. Badkamer is beneden en piepklein. Naast de badkamer is wel plek voor aankleedkussen en in de zomer ed ook heel handig maar in de winter te koud. Dan pak ik dus wat spulletjes en doe het gewoon aan de eettafel. Kunnen de andere kids ook handig erbij om te helpen.
Ik ga 'm ook gewoon in de badkamer zetten... Lijkt me wel zo handig voor vullen en legen. Ik denk dat we alleen nog wel iets gaan verzinnen om aan en uit te kleden. Een kast of een stevige plank, ofzo.
Ik heb eigenlijk niks om het aankleedkussen op te leggen in de badkamer...een goede warme wikkeldoek moet toch ook wel genoeg zijn om daarna naar de kinderkamer te lopen? Die grenst aan de badkamer...
Heb wel eens gehoord dat moeders een wikkeldoek of badcape klaarleggen in de wastafel en dat je het kindje vanuit het badje daarin legt, dan omslaan die doek en meenemen naar het kamertje. Misschien dat de kraamzorg daar iets heel praktisch voor heeft?!
Als je beide handen nodig hebt om je kindje te wassen is het een beetje lastig om dan nog de wikkeldoek te pakken. Ik heb het wel eens geprobeerd en tijdens het badderen viel de wikkeldoek altijd van mn schouder af. Ik legde de wikkeldoek dan altijd op de badmat op de badkamervloer en dan ging ik maar op mn knieen en legde ik Sven er gauw in.
Hier staat t badje op de slaapkamer, maar de enige reden is omdat we ook op de babykamer een wastafel hebben en een afvoer in de vloer. Eerst stond hier de wasmachine namelijk... Anders stond t badje ook hier in de badkamer!
ik legde het aankleedkussen op de grond van de badkamervloer (wel ver van de deur vandaan i.v.m. eventuele tocht) en op het kussen lag dan een badcape waar ik haar snel in wikkelde. Nu ben ik niet zo bang voor kou want heb vloerverwarming in mijn badkamer. En het is hier tochtvrij. Maar het badje gaat gewoon weer de badkamer in. Misschien plaats ik in de badkamer een 2de commode, je hebt zo een hele simpele bij IKEA?
Hier komt ie ook in de badkamer, tenminste als dat bevalt. Wij hebben ook een klein kamertje en daarbij lijkt het me veel makkelijker: zo de doucheslang erin om te vullen, en zo de slang in de wasbak of douchebak om te legen. Handdoek (hydrofiele) klaarleggen en even snel naar de slaapkamer om verder af te drogen en aan te kleden. Gewoon doen wat jij wilt!
ik heb het badje naast de douchekabine staan. Heel handig met vullen, de douchekop uit de douche pakken en vullen maar! Het water eruit laten lopen doen we met een doucheslang die we onder de deur van de douchekabine klemmen, dan loopt het zo leeg We hadden eerst het badje in de kinderkamer, omdat we dat leuk vonden staan. Maar dat was zo'n gedoe met emmers enz enz. Om nog maar niet te spreken over het laten leeglopen van dat badje in emmers.... Ik heb een badcape aan de deurknop van de douchekabine hangen en een hydrofiel luier aan de badstandaard. Dus als ik Tycho uit bad pak, doe ik hem de lueir om en de badcape en zo gaan we naar zijn kamertje. De man van iemand hier op het forum heeft een plank gemaakt die op de wasbak gezet kan worden en daar op kan ze een aankleedkussen leggen, is misschien ook een idee. En anders een aankleedkussen op de wc ( als je die hebt in je badkamer) Dan kun je je kindje daar wel niet op laten liggen maar even neerleggen vasthoduen en een badcape eromheen slaan kan wel. Liefs