Bij ons past het niet echt in de badkamer, beetje krap, anders had hij zeker daar gestaan, wel zo handig dan kun je het gelijk leegkiepen als je klaar bent en hoef je er niet mee te sjouwen of andere capriolen uit te halen
Wij gaan ook het badje in de badkamer doen omdat die beneden is achter de keuken. Heb daarvoor een extra commode en aankleedkussen gekocht (2de hands voor 20 euro) voor beneden en die staat in de keuken dus net het bochtje om. Dus spulletjes liggen verdeeld, de helft beneden en helft boven. Wel zo handig kan je de kleine makkelijk boven zowel beneden verschonen.
Ik heb wel eens gehoord dat deze handg is voor in de badkamer omdat hij ook opvouwbaar is. IKEA | Baby | Commodes & kinderverzorging | SPOLING | Commode IKEA | Baby | Commodes & kinderverzorging | SNIGLAR | Commode Deze heb je ook (is goedkoper) maar neemt wel meer ruimte in. Die plank op de wastafel vind ik ook een goed idee!!
Wij hebben een heeeeel kleine badkamer van nog geen 1 bij 2 meter, maar bij ons komt het badje op de badkamer. De standaard klappen we gewoon in en zetten we naast de douche, het badje wil ik aan een haakje hoog ophangen, zodat je er niet echt last van hebt. Qua afdrogen is het klein genoeg om het kindje met 1 hand achter haar hoofd langs onder haar oksel vast te kunnen houden en met de andere hand de badcape van de wasbak te pakken en op je borst te leggen. Dan baby erop, inwikkelen en naar de slaapkamer lopen.
Hier komt het badje ook in de badkamer te staan en voor het uit en aankleden....gewoon een lekkere warme baddoek om haar heen slaan. Heb geen plek voor een aankleedkussen ofzo daar. Die 2 stappen naar de kamer zijn niet erg.
IK heb het niet gedaan vond het wel makkelijk in zijn eigen kamer alles bij de hand. En in feb was het wel aardig koud en zijn kamer was standaart 21 graden de badkamer vaak wat kouder. Maar nu staat ie wel in de badkamer omdat ie nu ook erg veel spettert haha
Ik heb het badje in de badkamer, en daar ligt ook een aankleedkussen. Ik zit bij het babybadderen altijd op de grond, baby in de tub, en daarna op het aankleedkussen. We hebben vloerverwarming, dus het is niet koud. Verder heb ik weinig het badje gebruikt, kindjes gingen bijna altijd mee in het grote bad, of onder de douche.
Hier heeft het badje gewoon op de kinderkamer gestaan maar daar nooit gebruikt. Bij ons op de kamer werden ze in bad gedaan.
Hier misschien een tip voor de mensen die het badje op de badkamer willen: Een (houten) plaat op de wasbak leggen of vast kunnen maken waar je het aankleedkussen op kunt leggen. Hoef je niet naar de slaapkamer terug of op de grond te 'klooien'. Wie weet hebben jullie er wat aan!
Hier "moest" het badje van de kraamhulp eerst op het kamertje...maar ik kon zelf niet het badje in de badkamer leeg gooien ivm ks en dus stond badje hele dag in kamertje met water... Toen kraamhulp weg was lekker in de badkamer gezet en beebje op bed aangekleed... Kijken hoe het nu gaat.. heb idd wel gedacht aan houten plaat op wasbakken....
Wij hebben het badje in de badkamer staan, aan en uitkleden doen we daar ook maar dan met een aankleedkussen op de grond (vloerverwarming).
wij zetten hier het badje ook gewoon lkkr in de badkamer hoor!... ik heb een extra aankleedkussen gekocht en die ligt op de wasmachine!... die staat bij ons lkkr naast de douchekabine dus kwa oppervlakte perfect voor een aankleedkussen.. en de baby kamer is tegenover de badkamer dus ik voorzie geen problemen... denk als t eenmaal zover is lost het probleem zich vanzelf wel op de wordt toch wel snel handig in al die dingen..
Heb hem inderdaad ook op de wasmachine gelegd (het aankleedkussen) Ik was alleen niet zo van het badderen vond doushen veel praktischer de keren dat we gingen badderen was het wel in de slaapkamer maar het was inderdaad onhandig doe ik bij dit kindje gewoon in de badkamer nu staat hij in de kamer gewoone en beetje als veriering
Hier stond bij de eerste het badje ook in de badkamer met het aankleedkussen op de grond. In een handdoek wikkelen en naar het kamertje lopen is in de praktijk erg lastig in je eentje. Je hebt de baby vast, tilt de baby eruit en hoe krijg je hem dan in de handdoek? Dus ik tilde direct naar het aankleedkussen.
hier eerst op de eetkamer tafel of tummy in wasbak.. we hebben een grote wasbak, colin gaat daar ook vaak in bad..dus kan die ook als bad gebruiken. hihi Even over hoe wikkel je kleine in./. hydrofile met 1 punt over jouw schouder (kan je met 1 hand) baby uit bad. buikje tegen jouw borst, dan kan je ze met 1 hand vasthouden handoek/cape/nog hydrofiel pakken en die over het ruggetje.. klaar.. warmte van jouw en 2 sec. daarna warmte van handoek/cape. en dan kan je rutig 10 a 15 meter binnenshuis afleggen hoor.. zo snel koelen ze niet af. Ze vinden het vaak ook nog heel fijn om op die manier het ruggetje gedroogt te krijgen want daar kan je dan dus heel goed bij en plooi achter in de nek.
Tja, ik heb nooit begrepen waarom het badje op het kamertje zou moeten! Dat lijkt me alleen maar gedoe met af en aan slepen van emmertjes water, lastig het water op de goede temperatuur krijgen, geknoei met alle nattigheid.. Hier in huis is bovendien de badkamer beneden en boven geen water. We hebben wel een minibadkamer maar er staat standaard een commode, het badje hangt aan een haak en de standaard staat naast de wasmand. Ik zet het badje (met of zonder standaard) gewoon in de douchebak, thermostaatkraan open en met 5 minuten is het klaar!
Lekker in de badkamer, in de douche. Vorige keer een plank gemaakt voor op de dubbele wastafel, zo past het aankleedkussen precies tussen de kranen. Kleine had er geen last van.
Meid doe waar je je prettig bij voelt. Ik had 'm bij me zoon in zijn kamertje staan maar zodra hij in bad ging maakte ik eerst de badkamer lekker op temperatuur en zette dan het badje in de badkamer. Vervolgens heb ik ook een extra aankleedkussen gekocht zodat ik hem in de badkamer lekker kon aankleden (kleertjes lekker voorverwarmen op de verwarming). Dat badje zette ik daarna weer terug in zijn kamer maar ik deed hem dus zelden daar in bad. Overigens (persoonlijke mening) wat zijn die badjes irritant in het gebruik...had zelfs een speciaal inleg ding erin gekocht maar daar gleed hij steeds op weg..al heel snel ging 1 van ons met hem in bad en ook vrij snel lekker onder de douche. Nu zwanger van nr. 2 en ik weet het zeker, ik ga nu voor de tummietub...ik deed zoonlief nl heel vaak in de emmer (die bij het badje zit) en dat vond ie veel lekkerder en het was ook makkelijker vond ik. Maar dat moet je zelf ondervinden. Lekker doen dus waar je je goed bij voelt Liefs Moon