Hallo, ons dochtertje is nu 9 week oud. En begint sinds kort veel op dr vuistjes te sabbelen, vooral na de voeding als ik haar terug in de box/bed leg. Ze jengelt er dan af en toe ook bij. Maar ze kan het soms ook 1 uur na de voeding nog mee beginnen. Is dit normaal, of een begin van duimzuigen? Een speentje hoeft ze dan absoluut niet!!
Babytjes ontdekken alles met hun mond, ze is nu haar handjes aan het ontdekken dus Lastig om te onderscheiden van honger natuurlijk...
Mijn dochtertje is ook 9 weken oud en flink aan het sabbelen (en kwijlen erbij). Het is bij haar idd geen honger, maar ze is echt haar handjes aan het ontdekken. Vandaag deed ze het ook met een knuffeltje die op haar lag en waarvan ze goed gemikt het oortje in haar mondje kreeg. Had idd ook gelezen dat ze structuren ontdekken door aan dingen te sabbelen met hun mond.
Bij mijn dochter was het sabbelen op de handjes het begin van duimen. Na een weekje ongeveer wist ze haar duimpje goed te vinden en sindsdien duimt ze erop los.
Mijn zoontje van bijna 10 weken sabbelt en kwijlt sinds een week ook veel. Probeert af en toe ook zijn duim te vinden, lukt nog niet helemaal, maar denk dat het sabbelen ook bij de ontwikkeling hoor
Ons zoontje doet het nu sinds 2 weken heeft met de ontwikkeling te maken. Ze ontdekken hun handjes en de speekselklieren zijn zich aan het ontwikkelen. Ontdekken doen ze vaak met hun mond, zijn hele vuist gaat erin
Heel normaal. Kun je gelijk bij het consultatiebureau zeggen dat ze haar handjes heeft ontdekt, zijn die ook weer tevreden
Hier sabbelt onze dochter ook op haar handjes (al een tijd). Soms wilt ze haar speen, soms alleen ene vinger of een vuistje. Af en toe (volgens mij met goed mikken) een duim. Ik maak me er geen zorgen over, hoort erbij. En flink kwijlen natuurlijk (minstens 1 schoon shirt op een dag )
Hier is ons meisje ondertussen 17 weken en ze heeft het nog steeds niet afgeleerd. Soms lijkt het wel alsof ze haar hele handje in haar mondje wil steken
Van sabbelen op t vuistje werd het hier sabbelen op de vingers en vervolgens op de duim...... Mijn oudste heeft dit nooit gedaan en was juist verzot op zijn speen. Heel normaal dus, alleen soms moeilijk van honger te onderscheiden in het begin..... Lekker genieten van je kleine meid!