vuistjes sabbelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Twingia, 29 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Hallo,
    ons dochtertje is nu 9 week oud. En begint sinds kort veel op dr vuistjes te sabbelen, vooral na de voeding als ik haar terug in de box/bed leg.
    Ze jengelt er dan af en toe ook bij. Maar ze kan het soms ook 1 uur na de voeding nog mee beginnen.
    Is dit normaal, of een begin van duimzuigen? Een speentje hoeft ze dan absoluut niet!!

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik lees mee, mijn zoontje doet dat ook sinds vorige week. Hij jengelt dan alleen niet.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babytjes ontdekken alles met hun mond, ze is nu haar handjes aan het ontdekken dus :) Lastig om te onderscheiden van honger natuurlijk...

4. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochtertje is ook 9 weken oud en flink aan het sabbelen (en kwijlen erbij). Het is bij haar idd geen honger, maar ze is echt haar handjes aan het ontdekken. Vandaag deed ze het ook met een knuffeltje die op haar lag en waarvan ze goed gemikt het oortje in haar mondje kreeg. Had idd ook gelezen dat ze structuren ontdekken door aan dingen te sabbelen met hun mond.

5. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochter was het sabbelen op de handjes het begin van duimen. Na een weekje ongeveer wist ze haar duimpje goed te vinden en sindsdien duimt ze erop los.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Mijn zoontje van bijna 10 weken sabbelt en kwijlt sinds een week ook veel. Probeert af en toe ook zijn duim te vinden, lukt nog niet helemaal, maar denk dat het sabbelen ook bij de ontwikkeling hoor ;)

7. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ons zoontje doet het nu sinds 2 weken heeft met de ontwikkeling te maken.
    Ze ontdekken hun handjes en de speekselklieren zijn zich aan het ontwikkelen. Ontdekken doen ze vaak met hun mond, zijn hele vuist gaat erin :D

8. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Normaal gedrag dus :)
    Kwijlen doet ze ook wel eens ja :p.

9. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Heel normaal. Kun je gelijk bij het consultatiebureau zeggen dat ze haar handjes heeft ontdekt, zijn die ook weer tevreden ;)

10. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Hier sabbelt onze dochter ook op haar handjes (al een tijd). Soms wilt ze haar speen, soms alleen ene vinger of een vuistje. Af en toe (volgens mij met goed mikken) een duim. Ik maak me er geen zorgen over, hoort erbij. En flink kwijlen natuurlijk (minstens 1 schoon shirt op een dag ;))

11. cyntje20

cyntje20 Lid

28 aug 2014
    61
    0
    0
    NULL
    Belgiƫ
    Hier is ons meisje ondertussen 17 weken en ze heeft het nog steeds niet afgeleerd. Soms lijkt het wel alsof ze haar hele handje in haar mondje wil steken :D

12. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Van sabbelen op t vuistje werd het hier sabbelen op de vingers en vervolgens op de duim...... Mijn oudste heeft dit nooit gedaan en was juist verzot op zijn speen.
    Heel normaal dus, alleen soms moeilijk van honger te onderscheiden in het begin..... Lekker genieten van je kleine meid!

Deel Deze Pagina