full time opleiding tot agent en gezin

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door twijfelaartje23, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twijfelaartje23

twijfelaartje23 Actief lid

22 jul 2009
    218
    0
    16
    Utrecht
    hallo,

ik vroeg me af of er meer moeders zijn die zijn begonnen aan de opleiding voor agent, en hoe ze dat combineren met het gezin.
    mijn dochter is nu bijna 15 maanden en tot nu toe ben ik altijd thuis geweest.
    ik wil al heel lang agent worden maar door omstandigheden en ander werk ben ik er nooit aan toe gekomen.
    de opleiding is full time en mijn man werkt ook full time.

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen

liefs twijfelaartje

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Zelf geen ervaring, maar mijn zusje zit nu in het 3e jaar van die opleiding en het lijkt mij erg pittig om te combineren met kinderen. Je gaat om en om 3 maanden naar school en 3 maanden stage. Die 3 maanden school zou wel goed gaan, zijn niet altijd volle dagen en ook wel dagen tussendoor vrij. 3 maanden werken lijkt mij erg zwaar, ze draait veel nachtdiensten, vaak moet ze veel dagen achter elkaar werken (6 dagen werken, 1 dag vrij en dan weer 5 dagen werken bijvoorbeeld). Als je man ook fulltime werkt lijkt het mij te veel.

3. twijfelaartje23

twijfelaartje23 Actief lid

22 jul 2009
    218
    0
    16
    Utrecht
    Dank je wel voor je reactie!
    Ik weet dat ik eerst 8 maanden naar school moet en daarna is het 3 maanden op en 3 maanden af. De eerste tijd heb je nog wel makkelijke diensten, maar weet dat het er snel meer worden.
    Tegen die tijd kan mijn man misschien ook een dag minder werken.
    Was er benieuwd naar de ervaringen van anderen.

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hoi

Ik heb zelf de opleiding agent in 2005-2008 gedaan. toen was het nog 3 maanden school 3 maanden praktijk en na 1,5 jaar was dat 2 maanden school 4 maanden praktijk. (had geen kids toen)
    Ik zie dat je in Utrecht woont mocht je voor dat korps gaan zit je denk ik in Apeldoorn in de opleiding? Denk dus wel een beetje aan reistijd etc.
    De schoolkwartielen zit je 144 uur in de 4 weken met school dat betekend inclusief zelfstudie wat vaak ook thuis kan..
    Ik zat echt geen 36 uur per week in de klas hoor.
    36 uur is trouwens fulltime bij de politie.
    Maar goed echte onregelmatigheid komt pas als je meldingen gaat doen dus vanaf kwartiel 8 (na 2 jaar)
    Wat dan wel goed is om te weten is dat als je einde diensttijd niet altijd betekend dat je ook echt weg kunt. Je kan 10 minuten van te voren een melding hebben waar je uren staat en dan kan je niet weg. ik zeg altijd ik weet hoelaat ik begin en ik hoop dat ik om .. uur weer thuis ben.

Maar de eerste tijd, werk je wel late diensten tot 23 uur en af een toe een nachtelijke alcoholcontrole maar ga er maar vanuit dat je de eerste periode veel overdag werkt en om het weekend zaterdag en zondag.
    Dat betekend dat je dan door de weeks weer vrij hebt.

Als de cao onderhandelingen doorgaan dan kan het zijn dat de politiek moeilijk gaat doen over de modaliteiten (vaste vrije dag id week willen ze vanaf) en op dit moment is er ook nog ouderschapsverlof voor kinderen onder de 7 of 8 jaar (weet de grens niet precies) Ook willen ze van 26 vrije zondagen (niet za+zo) terug naar 13 vrije zondagen per jaar. Dus dat is nog wel iets om in je achterhoofd te houden kinderen en dit werk is dan eigenlijk niet meer te combineren. Al denk ik zelf dat het zn vaart niet zal gaan lopen (kijk eens op npb.nl (nederlandse politiebond)
    Mocht dat wel het geval zijn dan lopen alle collega's met kinderen weg want het is dan gewoon niet meer te combineren met thuis.

Je hebt nu best goede arbeidsvoorwaarden en na de opleiding kan je ook partime werken. Alleen in de opleiding niet dan is het gewoon 36 uur.
    Ik weet niet of je man door de weeks werkt en ook niet wat je vang net is kwa opvang dus kan je afweging niet meten maar er zijn echt wel mogelijkheden hoor.

En anders solliciteer je gewoon kijk je of je door te testen komt en mocht het niet gaan dan stop je ermee. Heb je het wel ervaren. Succes met je keuze

Groetjes Lin

5. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
  6. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of elk korps zo werkt...dacht het wel.. maar bij ons is het 3 maanden school en 3 maanden werken allang voorbij. Tegenwoordig werken de studenten gewoon fulltime ( dat is 36 uur) . Zij gaan twee of drie dagen in de twee weken naar school en voor de rest ben je full time aan werk. En dan heb je altijd de kans om zoals link zei overwerk te hebben....ook al rij je zelf geen meldingen. Er kan altijd iets gebeuren waar je of toevallig vlakbij bent of erbij gevraagd wordt. Je kan dan niet zeggen sorry moet naar huis naar me kindje.
    Verder moet je niet vergeten dat je hoop examens moet doen en daar wel tijd in gaat zitten.
    Als je thuis alles goed kan regelen met opvang dan is het altijd te doen....belangrijkste is dat je het werk leuk vind....voor de poen hoef je het niet te doen...en je moet er wel 100% voor gaan anders gaat zeker niet werken...en je man en famillie zal ook achter je keus moeten staan.

Succes en zoek goed uit hoe alles nu zit qua opleidingen en tijd en dergelijke.

Deel Deze Pagina