Moet het even kwijt, hét bewijs dat moedergevoel tóch het beste is

Discussie in 'De lounge' gestart door Nettie, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    De afgelopen dagen heb ik zóveel tips en trucs gehoord over wat ik moest doen aan de exceem plekjes van jongste dochter.
    Ze heeft nogal een flinke plek van exceem in haar nekje wat ook open gekrabt word en waar nogal wat wondvocht uitkomt.
    Mensen die het zien vragen er uiteraard naar, dat is op zich niet heel gek. Dan krijg je ongeveer dit soort gesprekken:
    "Zo wat een plek heeft ze daar zeg, wat is dat joh."
    "Tja waarschijnlijk gewoon exceem denk ik"
    "Oh dan moet je oppassen met..."
    En die zin word dna ingevuld met van alles en nog wat, als ik gedaan had wat ik de afgelopen dagen had gehoord dan had het arme kind ws honger geleden nu....
    Het is allemaal goed bedoeld en dat weet ik heus wel alleen ik begon haast het idee te krijgen dat iedereen het beter weet dan ik, alsof ik geen goede moeder zou zijn ofzo. (en ik weet heus dat ze dat niet bedoelen maar na een aantal van die tips begint dat gevoel toch te komen)
    Ik moest oppassen met pindakaas ed, haar kleertjes niet wassen met wasmiddel, geen melk en ga zo nog maar even door....

Ik had sowieso al in mn hoofd om ermee naar de ha te gaan want die weet toch het beste wat het zal zijn. Nu net bij de ha geweest: Dame heeft krentebaard! Dus al die goedbedoelde adviezen kunnen we in de wind slaan. Mijn gevoel om even een ha naar te laten kijken was het beste en dus niet al die adviezen....

Ik word er soms echt gek van hoe mensen je onbewust onrustig/paniekerig maken. Zo loopt onze dochter met haar rechtervoetje naar buiten, word er gelijk gevraagd: "heb je dat al aangegeven op het bureau? Is er niets mis met haar heupjes?" Please zeg het kind loopt net een paar (3) weken!!! Dan hoef je toch niet gelijk goed te lopen? Als het zo blijft kunnen we dat nog wel es aangeven maar waarom zo paniek zaaien... Gelukkig ben ik nuchter en trek ik me dr weinig van aan en doe wat ik denk dat goed is voor mn meiden, maar wat nou als ik het me aangetrokken had, als ik onzeker was geweest. Dan had ze me het gevoel kunnen geven dat ik mn kindje tekort zou doen enzenz.

Nou goed heel verhaal, ik moest het gewoon ff kwijt. Bedankt voor het lezen!
    Ik zeg wel heel hard dat ik het me niet aantrek enz. maar het spookt toch een beetje door mn hoofd.
    Ben wel benieuwd of ik dan nu zo opblaas of dat er meer mensen zijn die zich hieraan ergeren en ook goedbedoelde maar ongevraagde adviezen krijgen.....

Groetjes Nettie

2. Seth

Seth Niet meer actief

Tja..... onbedoelde adviezen weet er alles van.... ;) al zullen we maar denken dat ze het goed bedoelen, maar soms..... ZUCHT...

we hebben idd een moederinstinct... :)

hopelijk knapt je meisje snel op...

groetjes..

3. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hey Seth!
    Thanx voor je reactie!

Alles verder goed met jou en je beeb? (en je andere kids?)
    Je bent alweer 23 weken joh! Gaat die tijd toch snel!!!

4. Seth

Seth Niet meer actief

Tijd gaat bij jullie net zo snel hoor...:)
    ja gaat goed... alleen rammelende bekken, maar zat in de vooruitzichten he..??
    en verder rust voorgeschreven van vk, wegens harde buiken, maar zie die rust maar eens te pakken he??!!:)
    maar ach, kleintje groeit goed, das belangrijkste....

maaruhhh ga off topic...:)

heerste krentenbaard nu trouwens?? is de waterpokken golf voorbij?

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja hoor genoeg gehad in die 13 jaar nu dat ik kinders heb (en uiteraard daar voor al toen de eerste in de buik zat)
    Nu niet meer zo HEEL veel behalve van mensen die niet door hebben dat ik er al 2 rond heb lopen. schijnbaar ben ik nu ervaren genoeg om n beetje met rust gelaten te worden ofzo?
    Maar soms toch weer zo'n goed bedoelde betutteling waarop ik bijna steevast "DUH!" kan zeggen. En dan vooral van schoonmoeders die al 21 uit de kleine (klein)kinderen is en haar info is uiteraard ook n tikkie gedateert.
    Maar ik sta ondertussen ook wel zo stevig in mn schoenen dat ik duidelijk aangeef als ik geen advies nodig heb of het gegeven advies niet klopt. En uiteraard om sommige info voor te zijn meteen er maar bij zeg wat ik ermee ga doen.
    En dat laatste helpt de irritatie redelijk beperken ;)
    Dat is denk ik het vervelende met kinderen hebben. Iedereen heeft iemand die ze gehad heeft OF heeft ze zelf gehad en iedereen weet dus hoe het moet...denken ze.
    Maar alleen JIJ hebt dat moeder gevoel ;)

Enneuh beterschap voor de kleine!

6. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    O joh, hou op! Hier ook bakken met advies, terwijl ik daar niet om vraag.
    Ik kan er niets aan doen, maar ik ervaar ongevraagd advies puur als kritiek.

7. Alita

Alita Niet meer actief

Ja ze bedoelen het goed natuurlijk maar mischien proberen er zelf nuchter mee om te gaan en je niet zo snel gek te laten maken.
    Maar als het om je kinderen gaat gaat het vanelf he dat gek maken hahahaha....

Maar je instict hebben we niet voor niks gekregen....maar je moet het leren vindt ik hoor hierna luisteren en erop vetrouwen...

8. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Het is mijn overtuiging dat een moeder niet voor niets moederinstinct heeft. En die weet dondersgoed of er paniek moet zijn of dat je iets nog even aan kan kijken. Ik prijs jou omdat je zo goed naar je gevoel luistert, dat maakt jou een goede moeder! Inderdaad probeer gewoon maar ja en amen te zeggen en het je niet aan te trekken.

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Ja tijd gaat idd hier net zo snel maar dat vergeet ik wel es (vind het alleen altijd verbazend dat 40 weken bij een ander die zwanger is véél sneller gaan als 40 weken bij mn eigen zwsch):D
    Maar ik weet niet of het heerst, heb er nog niemand over gehoord, waterpokken waren hier wel erg maar had dat nou nog met elkaar te maken?? Nou weet het ook niet. Mila had iig wat exceem plekjes en krabte dat open en voor je het weet dan heb je dat virusje te pakken, gaat ook veel sneller als je wondjes hebt zei de ha....

@wilma: Ja ga ik nu ook maar doen denk ik, gelijk erbij zeggen wat ik eraan doe, heb geen zin om me hieraan te irriteren, daarom moest ik het ook ff kwijt, dan kan ik weer verder. Het fijnste van zp vind ik!!

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

kan heel goed begrijpen dat je na het zoveelste advies wel moe word. Mensen bedoelen het idd vast goed, maar je kan er vaak ook nog eens niks mee.
    Eigenlijk moet het je ene oor ingaan en je andere uit, maar dat is meestal makkelijker gezegd als gedaan.

11. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Herkenbaar hoor Nettie. Ik sta opzich ook wel boven al die (goedbedoelde, maar oh zo irritante) adviezen en doe er verder ook niets mee als ik niet het idee heb dat het wat zal helpen. Maar ergens knaagt het toch wel een beetje aan je...
    Gelukkig blijft de ergernis hier vooral beperkt tot het consultatiebureau, de mensen in m'n omgeving zijn niet zo snel geneigd om me van (ongevraagde) adviezen te voorzien :)
    Al kan ik me nog wel een voorvalletje herinneren met m'n schoonmoeder... Toen m'n dochter bijna een half jaar was, kon je merken dat ze echt al wel eens zélf stond. Maar m'n sm wist ZEKER dat dat niet kon en dat het echt puur nog een reflex was. Ja, tuurlijk... Dat verschil was ook niet te merken ;)
    Het was heus nog wel eens uit een reflex, dat heb ik ook nooit ontkent, maar het was steeds vaker echt bewust zelf staan.
    En jawel hoor, week of 2 later zette ze zo haar eerste stapjes ;) Leg mij maar eens uit hoe een kind dat alleen nog maar uit reflex zou staan al gaat lopen :p

12. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @mijkeltje: nou idd, herken ik wel een beetje. Al moet ik zeggen dat als er 1 keer zo’n advies gegeven word ik het nog wel okay vind, zodra ze in 5 dagen tijd bij bosjes komen vertellen wat ik moet doen, ja dán ervaar ik dat ook als kritiek… alsof ik geen goede moeder ben en ik het niet weet…;).

@cindy: ik vertrouw ook zeker wel op mijn eigen moedergevoelens (en heb ook nog een man die vadergevoelens heeft en die zit ook altijd wel redelijk goed, dus als ik al onzeker ben overleg ik met hém en niet met de schoonmoeder van mijn schoonzusje….;)). Alleen soms is je gevoel sterker als je verstand. En ik doe het altijd wel zoals ik denk dat het moet, maar toch knagen die reacties van anderen, je gaat er immers toch over nadenken…. Dat voorkom je niet

@ceylon: Wauw dank voor je compliment!:) Doet me erg goed! En dat sterkt me dan weer in het ja en amen zeggen zoals jij al beschreef. Met zulke reacties kan ik dat wel weer! :)

@ellen: ja ene oor in en andere weer uit, maar daartussen in toch nog ff bedenken of het zou kunnen wat ze zeggen….:D

@jvtje: hahaha idd dat lijtk me sterk dat ze lopen uit een reflex! :):):)

13. Alita

Alita Niet meer actief

@nettie ja precies dat bedoel ik ook....het knaagt dan toch he?

14. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja daar word je ook ziek van al die goeie adviezen! hier hebben ze ook alle drie eczeem en ik zelf ook. En op het begin wist ook iedereen het beter een geven moment zijn ze er mee gestopt want toen maakte ik de opmerking dat ik het zelf beter weet want ik loop er zelf al weet ik hoe lang mee rond

15. Alita

Alita Niet meer actief

haha ja precies ik heb het ook en dochter soms ook wel eens.....alsof wij niet weten wat te doen he;)

16. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Miss hebben we het allemaal wel een beetje in ons. Zodra mijn zusje ergens mee zit dan kom ik ook wel eens met ongevraagd advies, maar dan wel altijd erbij zeggen dat ze het zelf het beste weet....Maar meestal belt mn zusje dan ook wel echt voor advies, dus heel echt ongevraagd is het dan ook weer niet.
    Iedere oma/moeder heeft het wel es meegemaakt en denkt dan hét advies te hebben, alleen er word gewoon vergeten dat ikzelf/wijzelf al lang hebben nagedacht hoe we het zouden doen. Daarbij komt nog dat het in dit geval allang met het cb was overlegt, ik had al een zalfje in huis, en had gevraagd of ik dat erop mocht doen, ze vertelde dat als het erger werd ik er toch wel even mee heen moest gaan... Dus toen het erger werd stond ik bij ha, maar dat weten die mensen met hun adviezen natuurlijk niet. En ik voel me dan ook totaal niet "verplicht" om ze dat allemaal te gaan vertellen, helemaal niet als het gaat om de schoonmoeder van mijn schoonzus (de zus van mn man).... Dat gaat dr gewoon niks aan.... (maar ja haar [enige] kleinzoontje is op een maand na net zo oud als mila dus ze voelt zich vast alsf het haar plicht is.... Doe dat dan maar bij je eigen schoondochter hoor!:p

17. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ach meid je wet toch dat jij een goede moeder bent !!!!

ik weet er alles van , heb met rayn toen der tijd ook zo veel te horen gekregen denk dat je dat nog wel weet of niet ?
    Niets van aantrekken wat andere ook zeggen jij hebt 2 top meiden en bent een hele goed en lieve mama !!!

x

18. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede

:):) Tjonge, thanx! Lief zeg!!!!
    En ja idd weet het nog toen met Rayn, dat zal me ook wat zijn geweest, hele bossen met adviezen ws.... En wie had er uiteindelijk "gelijk"????? Moeders!!!(en vaders uiteraard)

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.417
    3.296
    113
    Beterschap voor je meissie! Krentenbaard is heel vervelend en ook pijnlijk, helemaal als het open is :(.

Enne moedergevoel is eigenlijk de beste intuïtie waar je naar moet luisteren. Je hebt er dus goed aan gedaan om naar de huisarts te gaan!

Deel Deze Pagina