Hoe hebben jullie je kind(eren) voorbereidt op de verhuizing? Mijn zoontje is 2. Heb hem al verteld dat we een nieuw huisje krijgen, ik krijg maandag de sleutel. Dus hij is er nog niet geweest. hoe hebben jullie dat aangepakt?
Vertellen dat er een nieuw huis is, Af en toe meenemen tijdens het klussen. Meer hebben wij niet gedaan.
Ik ben net 2 maanden geleden verhuisd. Mijn dochtertje wordt volgende maand 3. Ik ben vaak met haar langs geweest (ook oma kwam vaak met haar langs als ik bezig was in het huis) en vaak verteld dat we ergens anders gingen wonen. (relatie verbroken) En dat ging wonderbaarlijk erg goed. Ook met slapen enzo. Geen probleem. Succes met de verhuizing! En vooral met het klussen!
Wij zijn vorige jaar verhuisd, toen was de oudste ook nog 2. We hebben haar veel verteld over het huis en haar vaak meegenomen tijdens het klussen. Ze heeft zelf mogen zeggen wat ze leuk vond voor haar kamer. Verder hebben we foto's van haar met spullen gemaakt, dus 1 foto met knuffels, eentje met kleding etc. Ze mocht helpen met haar eigen dozen inpakken en daar hebben we die foto's op geplakt. Zo kon ze zien wat 'haar' dozen waren. Op de dag zelf hadden we gelukkig genoeg mensen om een beetje op de kinderen te letten en mocht ze voorin de verhuisauto. Ohja en we hadden het boek 'Kaatje verhuist' Die hebben we veel voorgelezen en wordt nog steeds een leuk boekje gevonden. Succes met de verhuizing!
Wij hebben haar ook regelmatig even meegenomen naar het huis, vaak op haar nieuwe slaapkamer even laten spelen en af en toe eens een boterhammetje alvast daar gegeten. Het ging prima, in het begin moest ze met het slapen wel even wennen.
wij hebben ons dochtertje tijdens de verbouwing vaker meegenomen.. ook daar laten eten enzo... de 3 dagen voor we gingen verhuizen heb ik haar bedje opnieuw opgemaakt zodat ze nog 3 nachtjes onder de dekentjes kon slapen.. en in het nieuwe huis heb ik haar dekentjes enzo gewoon weer in haar bedje gelegd (dus niet gewassen of nieuwe erop gedaan).. dus omdat de dekentjes en alles nog naar haar roken ging het slapen vanaf de 1e keer meteen goed...
ja idd laten "meeklussen" even laten wennen, evt wat eten enzo en veel over vertellen en vooral betrekken in het maken van zijn kamer, welke kleur kamer wil hij en waar wil hij alles hebben staan e.d. dus echt ZIJN kamer maken..