Hoi Dames, ben nu samen met mijn vriend al ruim een jaar bezig om een kindje te mogen krijgen.. Het lukte maar niet, maar we dachten allebei dat het door alle stress kwam in ons leven.. Nu hebben we dus de stap genomen naar de huisarts en een urinetest en een spermatest gedaan.. Daar is uit gekomen dat mijn vriend helemaal geen zaadjes in zijn sperma heeft zitten. Dit is voor hem echt een mega klap.. (ik heb uit een eerdere relatie een dochter gekregen, die hij ook wel als zijn eigen beschouwt maar toch..) We moeten nu naar een uroloog voor verder onderzoek.. Wie heeft dit ook mee gemaakt en kan mij vertellen wat die verdere onderzoeken inhouden.. liefs..
ow lieverd.......ik weet precies hoe je je nu voelt...wij hebben op 20 januari DE KLAP gekregen en het is nog steeds voor ons onwerkelijk. Meid, ik voel zo met je mee omdat ik me zo eenzaam voelde. Ook op dit forum viel het niet mee om lotgenootjes te vinden die in dezelfde fase zaten (de meeste waren al bezig met ICSI of spermadonor). En ik voel me soms nog steeds KUT, hoewel het me helpt om te blijven werken en afleiding te krijgen....Je droom valt zo in duigen en het is zo oneerlijk als andere mensen wel zwanger raken.. Wat kan je verwachten? Wij zijn 2 weken geleden bij uroloog geweest en die heeft vragen gesteld en bij mijn man uitwendig onderzoek verricht. Dat viel nogal tegen; manlief vond het een pijnlijk gebeuren. Ik was er niet bij; hadden we ook bewust afgesproken (zo lang het kan, willen we lich. onderzoek niet ''zien'' bij elkaar). Nu hebben wij diverse vervolgafspraken: man krijgt tweede zaadtest, bloedonderzoek, echo en een afspraak bij fertiliteitsarts. Medio maart moeten we weer op voor de uitslag. Ik heb me een beetje verdiept in de diagnose ''azoospermie'' en het is nu de vraag bij jouw man en bij de mijne wat de onderliggende oorzaak is. Soms word er nog zaad gevonden in de ballen en dan is er nog hoop. Het houdt wel in dat er dan zowel een ingreep bij je man (TESE/MESA/PESA) word gedaan als dat er een ICSI traject word gedaan..... Soms is er helemaal geen zaad en dan is het ''einde verhaal''. Vaak kom je dan bij spermadonor terecht...Maar goed, ik weet niet alles nog, dus dit is wat ik heb ontdekt op internet. ik wens jullie heel veel sterkte. Wij merken nu al dat het een zware wissel heeft op onze relatie maar wat ons vooral erg tegen is gevallen, is de manier waarop onze omgeving er mee omging. Zonder dat wij het wisten vertelden mensen het ''verder''. Ik zou je willen aanraden: bespreek goed met je man wie je het wel vertelt (en zo ja, wat)!!! En zorg goed voor jezelf!!! mocht je nog vragen hebben of behoefte aan een babbel: stuur me een persoonlijk berichtje!! liefs nana
lieve vlinder wat een vreselijke klap is dit voor jullie!!!!wij hebben hetzelfde bericht afgelopen november gehad...vreselijk..je wereld stort in..je toekomst valt weg...de leuke droombeelden van samen zwanger worden en een kindje krijgen worden ineens van je afgerukt...rampzalig!!! toch merk ik dat het nu wel weer wat beter gaat nu de eerste klap geweest is...even voelde ik me bijna depressief en wist ik niet meer wat ik met mn leven aan moest...nu probeer ik per dag te leven en te genieten van wat wel mooi is!en dit lukt de ene dag beter dan de andere...het is en blijft vreselijk zwaar..bij mij lijkt het alsof mijn gevoel geblokkeerd is en het grotendeels onwerkelijk is...pas als er weer iemand zwanger is oid voel ik de echte pijn weer! Ook wij hebben meerdere onderzoeken gehad..inmiddels twee keer semenanalyse...chromosoomonderzoek (zou ik direct aanvragen voor je man, uitslag kan 3 maanden duren)...en uroloog voor uitwendig onderzoek..echo van prostaat, testikels, blaas.nieren e.d. en mijn man krijgt binnenkort een mri van de onderbuik om te kijken of er blokkades zijn...zoja dan is mesa/pesa misschien een optie (als er verwacht wordt dat er wel zaad is maar het er niet langs kan dus)...anders is tese het laatste redmiddel. ook heeft mijn man meerdere keren aan het infuusmoeten liggen om te kijken of zijn hypofyse en hypothalamus wel goed werken..deze scheiden de geslachtshormonen uit..dit nav bloedonderzoek waarbij 1 waarde te hoog was. hopelijk hebben jullie een goede arts die meteen alles in werking zet zodat het zsm gaat!! mocht je nog vragen hebben of van je af willen schrijven...dan doen hoor!! en er is ook nog een forum'geen enkele zaadcel gevonden deel 2'...allemaallotgenoten!! veel veel veel sterkte de komende tijd en hou moed!!! en nana!!!!jij ook veel sterkte..en wat vreselijk van dat door vertellen zeg...echt naar is dat!!daar zijn wij ook wel beetje bang voor maar tot nu toe nog niks van gemerkt en vaak benadrukt!! ik mail je snel weer eenpriveberichtje hoor...alleen komende dagen bij mijn zus logeren en haar nieuwe dochtertje..(spannend want hoop niet dat dan mijn hele lichaam weer schreeuwt om zwanger te worden)) heel veelliefs liev
Hoi!! Bedankt voor jullie reacties!! @ Nana: het is zeker allemaal erg onwerkelijk en wordt weer een nachtmerrie zodra iemand zich aandient die vol trots verteld dat hij of zij wel in verwachting is/zijn. Dit over kwam ons zondag toen de beste vriendin van mijn vriend vol trots haar echo liet zien.. (en dan vraagt iedereen en wanneer jullie?) Ik met tranen in mijn ogen maar eff naar boven.. En de mensen die we het wel verteld hebben vinden het vooral heel erg voor mijn vriend, "want ik heb immers al een dochter" zegt men dan.. Mensen kunnen dan heel hard zijn, ik vind namelijk dat we samen een probleem hebben. (ik wil ook heel graag nog een kindje met hem, die ik nu dus ook niet kan krijgen) We hebben samen gekozen om voor een kindje te gaan, dus op dit moment krijgen we dit samen niet.. Mensen die het niet zelf meegemaakt hebben snappen het echt niet.. Bedankt voor de info wat ons te wachten staat bij de uroloog.. Vervelend voor je man dat het een pijnlijk gebeuren was, maakt het er ook niet makkelijker op.. En dat het nu al een zware wissel is merk ik ook, mijn vriend en ik zijn allebei erg snel op onze teentjes getrapt.. En je mag mij ook altijd een prive-berichtje sturen, zit nog niet zolang hier moet nog eff kijken hoe ik dat moet fixen hihi. @ Liev.. Bedankt voor je zeer uitgebreidde info kan ik echt veel van leren..!!! En eigenlijk heel jammer dat we in hetzelfde scheutje zitten maar het helpt denk wel om er hier zo met iedereen over te kunnen schrijven.. Hoe ervaart jou man dit alles? Kan hij er een beetje mee omgaan? Liefs xx
@ nana trouwens echt heel erg dat die mensen zonder schaamte jullie verhaal door vertellen.. Alsof dit leuk nieuws is ofzo..:x x
Hey meid, helaas zitten wij in hetzelfde schuitje! Vorig jaar te horen gekregen na een paar rondes clomid ivm PCOS van mij, hetzelfde bericht te horen gekregen. Onze wereld storte in! Ik zal je ook adviseren om mee te typen in: geen enkele zaadcel gevonden 2. ZIjn namelijk in dat topic al 2 succesverhalen dmv een donor. Ik zelf ben net begonnen in het donortraject... en zit op de wachtbank...