Ben nu 36+1 weken en gister vreselijke krampen gehad, de verloskundige kwam langs en kon net met 1 vinger naar binnen bij de baarmoedermond. De bevalling was nog niet echt begonnen. Nu heb ik nog last van lichte krampen, ( 's avonds is het erger ) maar stimuleert elke kramp de ontsluiting? Wie heeft ervaring en hoelang duurde het nog tot het echt werk?
Als het echt aan blijft houden volgens mij wel, maar met 1 cm ontsluiting kun je geloof ik nog wel een week of 2 rondlopen..?
Hallo MamavanGilani, Ik heb dit vanaf de 5de maand van mijn 2de zwangerschap gehad. Ik heb de de laatste 4 maanden dus met 2/3 cm ontsluiting gelopen. Dit kon geen kwaad volgens de VK, moest wel al vervroegd met verlof en het heel rustig aan gaan doen. Ik heb dus al die maanden ook op en af harde buiken gehad. Het betekent dus niet dat elke kramp de ontlsuiting stimuleert en als de bevalling "echt" begint, merk je dat gauw genoeg Succes met je laatste loodjes
haha geeft niks hoor! 't hoort er allemaal bij. Oké, we moesten in ieder geval weer bellen als de krampen terug kwamen wat ik echt weg moest puffen zeg maar.
kan het ook zo zijn, dat het overdag minder is dan 's avonds.. en het dan 's avonds ineens weer doorzet??
bij de eerste heb ik vanaf 34 weken met 2cm ontsluiting gelopen tot 40 weken, toen ik het zh binnen ging had ik 5cm