stuit, goed en weer stuit

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dorianne, Oct 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hallo dames,

Mijn kindje heeft de al de tijd in stuit gelegen. Vorige week lag de baby goed en vandaag tot mijn verbazing weer in stuitligging. Ik ben 29 weken zwanger en ik weet dat de baby nog alle kanten op kan draaien. Maar ik was benieuwd of het bij meerdere vrouwen voor kwam dat het kindje van stuit naar gewone houding weer naar stuit draaide en wat je kindje uit eindelijk gedaan heeft! ;)

Groetjes Dorianne

2. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Hier lag onze dame van 28 tot 34 weken in onvolkomen stuit. Van 34 tot 39 weken hoofdligging en van 39 tot 40 weken in volkomen stuitligging (en niet ingedaald). Uiteindelijk met KS geboren.

3. devil81

devil81 Actief lid

Mar 20, 2010
    374
    1
    18
    Hoi hoi,

Hier met 25wkn een pretecho gehad, lag ie in een stuit, 28wkn bij de VK in een stuit, met 30 weken goed, en met 32-33-34-35wkn in een stuit, nu 36wkn en ligt goed, beetje gek, maar draait gewoon alle kanten op! Morgen weer een liggingsecho, hoop maar dat het nog goed ligt!

XXX

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Hier ook een kindje dat de ene keer in stuit lag en de andere keer weer met zijn hoofdje naar beneden lag. Uiteindelijk met een week of 34 met zijn hoofdje naar beneden gaan liggen en zo ook blijven liggen.

5. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Ja hoor hier ook!
    Vanaf weekje 26 ongeveer draait mevrouw al vrolijk alle kanten op!
    Toevallig vanavond bij de verloskundige geweest, toen ze aan mijn buik voelde, zei ze dat toch het hoofdje weer beneden lag, ik zag haar wel twijfelen maar ze sprak het wel uit...
    En je raad het al, de echo liet toch echt wat anders zien!!
    Nou goed, geen man overboord, ik blijk een behoorlijk flexibele buik te hebben, dus we hebben het idee dat mevrouwtje daarbinnen nog salto's maakt!
    Over een dikke week weer een echo, en anders een liggingsecho op 36 weken en dan als nodig een draaipoging.
    Maar... heb het gevoel dat het wel goed komt eigenlijk...

xxx

6. meertje

meertje Bekend lid

Sep 12, 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi,

Hier hetzelfde verhaal met 32 weken stuit ligging.
    Met 36 weken lag de kleine man goed en ingedaald!!!!
    Vorige week echo gehad (net 37 weken)en meneer lag in een stuit.
    Gelijk de zelfde middag hebben ze een uitwendige versie verricht.
    Nu maar hopen dat jij goed blijft liggen hahaha!!

7. flower28

flower28 Actief lid

May 13, 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ligt mn kleine al sinds week 16 in stuit en hij draait ook geen rondjes alleen met de rug naar links of rechts. De schopjes zijn dag en nacht onderin mn buik hahaha.....ben benieuwd wat hij nog gaat doen na 12,5 week al zo te liggen.
    Mn andere 2 lagen of in hoofdliggen of ze draaide dwars in mn buik, zij hebben nooit in stuit gelegen.

Voor mij maakt het niet uit hoe hij ligt krijg toch een geplande ks maar ben wel nieuwsgierig wat hij de komende weken gaat doen....

8. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,073
    113
    Hier lag de kleine tot 3 weken geleden ook in stuit, bij co vorige week bleek de kleine goed te liggen en zelfs al wat aan het indalen..Maar nu lees ik hier dat ze dan zelfs nog om kunnen draaien naar stuit weer...
    Ahhh hoop zo van niet,ik heb maar een compacte buik en voel nu al elke verschuiving van de billen/rug en voeten in mn zij.. Als het dan nu weer om zou draaien gaat het mij echt pijn doen vrees ik..
    fingers crossed...

9. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Mijn zoontje draaide van begin tot het laatst alle kanten uit, maar het vaakst lag hij in stuit. Met 36 weken nog (of: alweer!). Ik moest toen van de vk gaan afwegen wat ik wilde qua bevalling/ks, maar opeens leek ze te twijelen en stuurde ze me door voor een liggingsecho: lag hij met 37 weken toch goed! Indalen en vastliggen deed meneer nooit trouwens: hij hield van ruimte en bewegen, maar toch heb ik een gewone, heel vlotte en goede bevalling gehad.

Bij 29 weken zou ik me echt nog niet druk maken. Hoe later het wordt, hoe kleiner de kans dat een kindje nog ruimte genoeg heeft om te draaien, maar het kan allemaal.

Share This Page