Wanneer de zwangerschap bekend maken bij (schoon) ouders?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Friesland90, Mar 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Wanneer vertelde jullie het blijde nieuws over de zwangerschap aan jullie ouders en schoonouders??

2. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    De eerste keer dezelfde dag nog. Dat werd helaas een miskraam.
    Direct daarna weer zwanger, mijn ouders wisten t toen weer dezelfde dag nog, vriend wilde wachten met vertellen aan zijn ouders na een goede echo. Zij kregen het 2 weken later te horen toen er op de echo een kloppend hartje te zien was.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

3. giraf

giraf Niet meer actief

Alle keren gelijk na de positieve test :D(Zowel ouders en schoonouders)

4. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,884
    398
    83
    week na positieve test we wilde eerst weekje samen van idee genieten

5. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

Aug 2, 2011
    660
    113
    43
    M'n ouders waren bij ons toen ik met de positieve test uit de badkamer vloog :-D

6. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik heb net vanochtend ontdekt dat ik zwanger ben :D en vroeg meteen aan vriendlief wanneer hij het zou willen vertellen. Nou heeft hij geen idee hoe zoiets normaal in z'n werk gaat en ik vertelde dus dat vaak bij wat vagere kennissen en vrienden, de 12 wekengrens wordt aangehouden. Nu heeft hij het idee opgevat om het dan ook pas met 12 weken aan onze ouders te gaan vertellen :( Hmm zolang wil ik echt niet wachten hoor!
    Ik hoop dat ik hem kan overhalen het over max. een maand te vertellen, langer kan ik het denk ik echt niet voor me houden haha.

7. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    eerste zwangerschap na 8 wk, 2e na 13 weken, en dit keer weten we het nog niet. 1ste zwangerschap hebben we af moeten breken na 23 wk en we wilden de 2e zwangerschap eigenlijk voor iedereen stil houden tot 20 wk, dat is gelukt op de ouders na.
    Deze keer weten we het nog niet, eerst eens de echo's volgende week afwachten.

8. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

Jan 23, 2013
    553
    1
    18
    Bij 5 weken aan ouders, schoonouders en broers verteld :)
    De rest van de wereld weet het sinds afgelopen woensdag (9,5 week) na een prachtige echo.

9. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik ben direct naar mijn ouders gereden omdat ik twijfelde over de test. Gelijk daarna schoonouders gebeld. Ik ben zwanger geworden via Clomid en wij hebben daar nooit een geheim van gemaakt. Dus wij hebben het vrij snel aan iedereen verteld omdat iedereen ook erg met ons mee leefde in die ziekenhuisperiode

10. Pimpeltje

Pimpeltje Actief lid

Feb 4, 2013
    145
    0
    16
    België
    Ik wist het op een zaterdagavond. Heb de bloedtest afgewacht van de dokter. Heb het toen op dinsdag verteld. Dus eigenlijk vrij snel.

11. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    naar de eerste goede echo met
    9.5 weken ook aan vrienden en famikie

12. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij waren op vakantie toen ik een test deed en was toen 4/5 weken zwanger.
    Toen wij thuiskwamen hebben wij het direct verteld aan mijn ouders en schoonouders.

Door mijn traagwerkende schildklier was er een verhoogde kans dat ik een miskraam zou krijgen én omdat ik na 2 maanden al zwanger was (terwijl ze aangaven toch zeker rekening te houden met 1,5 jaar) vond ik het allemaal heel spannend en vond de begin steun van ouders en schoonouders erg fijn.

13. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Wij wachten maandag de eerste echo af en dan vertellen we het de ouders.. De naaste familie dat weekend en de rest van mensen vanaf de 13e week ^^

14. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Wij vertelden het iedere keer eigenlijk bijna meteen nadat we het wisten. Ik ben nogal enthousiast en zou het toch niet voor me hebben kunnen houden :D (Laatste keer hebben we het trouwens wel eerst aan onze kids verteld.)

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij hebben het ongeveer na 7-8 weken verteld aan de schoonouders. Ik heb geen contact met mijn ouders - al kwam mijn biologische moeder er via familie achter nadat ik de 12-weken echo op Facebook had gezet.

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

Dec 30, 2011
    2,576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb meteen na de test mijn nicht gebeld. Die wist dat we in het zh traject zaten. Meteen na de 1e echo met 7.6 weken, onze ouders, schoonouders en mijn zusje verteld... Met 8 weken de hele naaste vrienden.. een cakeje gebracht ;) En de dag erna met 8.1 weken de andere mensen op de hoogte gebracht.

Jada08.. jij dus ook met clomid zwanger geraakt? En een tweeling?
    Hier precies hetzelfde.. fijn is dat he. als het lukt.

17. Yazzi

Yazzi Lid

Nov 25, 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het aan mijn ouders, zusjes en broertje vertellen met 8 weken, na ik de echo heb gehad; de rest vertel ik het denk ik met 11/12 weken.

18. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

May 17, 2012
    1,784
    1
    0
    De dag na de positest zijn we langs beide ouders geweest om het nieuws te vertellen. Ook ik wist dat het geen garantie geeft op een goede zwangerschap, maar wilde dat ze het allemaal wisten in voor en tegenspoed! Oma's en opa's wisten het bij ons ook voor de 12 weken al. Bij 12 weken hebben we het wereldkundig gemaakt!

19. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Geen idee wanneer ik het zou vertellen eigenlijk.... Ligt er misschien ook aan hoe de opa's en oma's in spe ertegen aan kijken enzo.
    Mijn moeder roept altijd wanneer iemand zwanger is en het met een aantal weken vertelt: Oh, wat zegt ze dat vroeg, er kan nog zoveel mis gaan! Zij vindt die 12 wekengrens heilig.

Mijn nicht (nou ja, de vrouw van de neef van mijn man, maar goed wel familie) heeft het met 5 weken aan (schoon)ouders verteld en een week later aan de rest van de wereld.
    Nou... je had mijn schoonmoeder moeten horen: hoe ze in het in haar hoofd haalde om het zo vroeg te vertellen, blablabla. Ze vond het werkelijk belachelijk dat die nicht het voor de 12 weken had gezegd.
    Nu weet ik zelf ook wel dat het een beetje ouderwetse opvatting is maar ik ben nu toch minder snel geneigd om ze met een paar weekjes al het leuke nieuws te vertellen (mocht het ons gegund zijn natuurlijk). Of zou het anders zijn als het om hun eigen kleinkind gaat?

20. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Wij hebben het met 6,5 weken verteld aan onze ouders, dat was een week nadat we er zelf achter kwamen.
    Broertjes en zusjes met een week of negen na de eerste echo en de rest van de wereld met 14 weken.

Share This Page