Hallo, Mijn moeder zegt dat mijn dochtertje een dekentje over haar heen moet hebben. Ik zeg waarom ''ze heeft bijna nooit een deken over zich heen als ze slaapt.'' Ik heb hier al vele discussie met mijn moeder over gehad. Mijn dochtertje heeft haar payama aan en haar slaapzak. Ik vindt dat ze geen deken nodig heeft. Ze voelt altijd warm aan als ze ligt te slapen. Nu heb ik 2 nachten een deken over haar heen gedaan, vervolg daarvan om 11uur wakker. Meestal slaapt mijn dochter van 7 tot kwart voor 2 door in de nacht. Heeft mijn moeder gelijk en moet ik dekentje over mijn dochtertje heen leggen. Of zeggen jullie van payama en slaapzak is voldoende.? Ik twijfel nu ook aan mezelf of ik het wel, of niet moet doen. Groetjes
Tja, wat moet ik hier nu op zeggen? Je hebt nu toch de ervaring dat zonder beter gaat dan met? Gewoon je eigen gevoel volgen. Je moeder heeft het bij jou kunnen doen zoals zij dacht dat het het beste was. Nu is het jouw beurt.
Het is jouw dochter, en niet die van je moeder. Jij weet het het beste. Een deken "moet" niet, mag wel. Als jouw dochter gewoon lekker warm aanvoelt met alleen een slaapzak aan, dan is het prima toch? Ik gebruik wel een deken en een slaapzak, maar bij mij is het best fris boven. Gewoon je eigen gevoel volgen!
als ik lars een deken geef worsteld hij daar net zo lang mee tot die helemaal van hem af is, hij heeft genoeg aan pyama en slaapzak.
Ja precies, maar mijn moeder zet mij aan het twijfelen. En het is wel mijn eigen kindje. Maar adviezen daar kan je altijd wat mee. En jullie hebben ook allemaal kindjes en ik was dus ook erg benieuwd of jullie kindjes met een deken of zonder deken slapen. fioontje , precies zoals jij zegt, dat doet mijn dochtertje ook als ze bij mij in bed ligt. Ze schopt dan ook de dekens van haar af.
Ik heb de deken vanavond niet om haar heen gedaan. Ik kijk het nu aan hoelaat ze wakker wordt. Als het later dan 11uur is weet ik dat de deken niet nodig is en dat ze het niet wilt.
Het is heel goed gegaan. Ze heeft zelfs heel de nacht door geslapen. 1 keertje wakker geworden. Een kusje gegeven en weltrusten gezegt. En vannochtend pas om half 9 wakker Dus hier geen deken meer