Moet het even van me afschrijven

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annabel26, 16 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik ben al een tijdje niet meer actief geweest hier, na de geboorte van onze tweede dochter had ik een flinke dip. Ze was een huilbaby en dat koste enorm veel energie. Inmiddels zijn wij daar beide goed van opgekrabbeld gelukkig. Laat ik voorop stellen dat ik me gezegend voel met mijn twee prachtige dochters en dat we echt nog niet zo lang bezig zijn met het zwanger worden van een derde kindje. Maar ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt.

Het heeft ons een jaar gekost om zwanger te worden van onze eerste dochter, hartstikke netjes natuurlijk. Maar ik had wel een hele onregelmatige cyclus. Soms drie maanden niet ongesteld en dan weer na 5 weken ongesteld er was geen touw aan vast te knopen. Mijn verloskundige gaf ook aan dat het best bijzonder was dat ik met zo'n cyclus toch binnen zo'n tijd zwanger was geworden zonder enkele hulp.
    Na de geboorte van onze eerste dochter had ik een perfecte cyclus, wat niet alleen fijn was omdat we een tweede kindje wilde maar het is ook gewoon fijn om te weten wanneer je ongesteld gaat worden zodat je niet twee maanden lang maar met inlegkruisjes rondloop want wat als je ineens ongesteld wordt. Ik was dan ook binnen vier maanden zwanger van de tweede. Heerlijk natuurlijk dat het zo snel ging. Na de geboorte van mijn tweede was het weer raak, raak als in een hele onregelmatige cyclus. Nu was ik daar in het begin niet erg mee bezig omdat ik zoals al gezegd een huilbaby had en mijn handen vol had aan haar een onze peuterpuber.
    Maar nu ben ik in een half jaar tijd welgeteld twee keer ongesteld geweest. Het is gewoon ontzettend frustrerend, natuurlijk weet ik dat ik zwanger kan worden dat heb ik al twee keer bewezen maar het telkens niet weten hoe ver je in je cyclus zit is gewoon vervelend. Ik ben drie maanden geleden bij de huisarts geweest, voor iets geheel anders overigens, maar besloot toch aan te kaarten dat mijn cyclus weer zo vervelend was, zonder te benoemen dat we zwanger probeerde te worden. Hij besloot om in ieder geval eens een echo te laten maken en daaruit kwamen geen opvallende dingen. Geen aanduiding voor afwijkingen of vervroegde overgang. Wel zag ze dat ik eigenlijk op het moment van de echo al een rijp eitje had moeten hebben maar dat had ik dus niet. Ik wist dus al dat het weer een lange cyclus zou worden en dat bevestigde ze ook.
    Nu zitten we inmiddels op een cyclus van 6 weken, niet extreem lang nog maar ja al wel weer aan het oplopen.
    Nogmaals ik wil gewoon even mijn verhaal kwijt, ik merk gewoon dat er veel onrust zit bij mij, waarom weer die rare cyclus en zou ik nu dan toch zwanger zijn? Net als bij de eerste heb ik er veel meer moeite mee om het zwanger worden los te laten. Ik vraag me af of er meer vrouwen zijn die zich hier in herkennen?
    Bedankt aan iedereen die de moeite neemt dit veel te lange berichtje te lezen!

2. Sally1980

Sally1980 Actief lid

13 jun 2013
    295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend dat je je zo rot voelt. Kan het me goed voorstellen. Heb zelf geen ervaring met lange cycli, maar elke afwijkende cyclus lijkt me onzeker.
    Sterkte en hopelijk gaat je lichaam snel weer een beetje reguleren!

3. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    Hoi. Ik herken dat gevoel zeker. Heb altijd al hele lange onregelmatige cyclussen gehad. Zie mijn onderschrift.
    Bij mijn zoontje was het in ronde 4 raak.

Nu dus bezig voor een 2e! En ook weer erg onzeker over mijn cyclus. Reken daarbij dat ik voordat we voor een 2e gingen aan de anti depressivia zat... dus nu alles dubbel op. En mijn zware depressie buien en de onzekerheid wanneer je eisprong is.

Nu heb ik t gevoel dat t deze ronde raak is. ( 5dpo al kotsmisselijk :( )

Als t deze ronde niet raak is ga ik ook naar de huisarts.

Ik wil je in iedergeval sterkte wensen en hopelijk heb je snel helderheid in je cyclussen

4. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die met dit gevoel loopt. Ik hoop voor je dat het raak is deze keer! Ik ga voor je duimen.

Deel Deze Pagina