Geloof me..ook jouw katten poepen in andermans tuin al denk je van niet. Mijn katten zijn nu 3 jaar oud en komen sinds 3 maand buiten, eerder woonden we in een apartement. Zodra ze de kans krijgen zitten ze bij ons zelf in de tuin te poepen..op het gras! En dit terwijl ze een XXL kattebak hebben. Wij hebben Onze tuin rondom afgesloten met schuttings, zo komen die van mij de tuin niet uit en hebben de buren er gelukkig geen last van. Groetjes
Dat werkt niet nee,haha! Ik zou in ieder geval kijken voor een oplossing ja,maar ik heb wel bij zo een achterlijk mens dat als ze zoiets zegt ik haar misschien een lel in dr gezicht geef. Ik kan nogal raar/heftig reageren bij zulke mensen
ik ben met je eens dat je buuf niet netjes heeft gereageerd maar.... jij hebt nou eenmaal besloten een huisdier oftewel een kat te nemen met alle ongemakken die erbij horen. je buurvrouw mag haar konijnen niet in haar eigen tuin los laten lopen want dan vraagt ze erom? beetje omgekeerde wereld niet? je geeft aan dat je niet de hele tijd achter je katten aan kan lopen om ze in de gaten te houden maar je weet wel dat ze niet in andere tuinen poepen? dat vind ik knap wie heeft trouwens ooit bepaald dat een 'buiten' kat nooit meer binnen te houden is? en waarom wordt dat zo klakkeloos aangenomen? dat kan prima gaan , het geeft alleen iets meer uitdaging maar de meeste mensen nemen daar de moeite niet voor. Gewoon je eigen beestjes op je eigen grond (binnen en/of buiten) houden zodat andere mensen daar geen last van hebben.
[quote="Gewoon je eigen beestjes op je eigen grond (binnen en/of buiten) houden zodat andere mensen daar geen last van hebben.[/quote] Nou dit is ook wel weer erg kort door de bocht, nog even en je mag de vogeltjes uit de lucht schieten omdat ze in je tuin of erger nog op je tuinmeubeltjes poepen? Het is nou eenmaal vervelend dat katten meestal in iemand anders zijn tuin poepen /plassen, hetzelfde voor hondepoep maar die beesten weten nu eenmaal niet anders. Wat ik erger vind zijn de mensen die er zo over vallen. En wat ik nog erger vind dan honde of kattepoep in mn tuin zijn mensen die in tegenstelling tot dieren wel logisch kunnen nadenken de openbare toiletten zoals op het werk ranzig achterlaten! mja dat is weer een andere topic..
quote="Mama van Mike"][quote="Gewoon je eigen beestjes op je eigen grond (binnen en/of buiten) houden zodat andere mensen daar geen last van hebben.[/quote] Nou dit is ook wel weer erg kort door de bocht, nog even en je mag de vogeltjes uit de lucht schieten omdat ze in je tuin of erger nog op je tuinmeubeltjes poepen? Het is nou eenmaal vervelend dat katten meestal in iemand anders zijn tuin poepen /plassen, hetzelfde voor hondepoep maar die beesten weten nu eenmaal niet anders. Wat ik erger vind zijn de mensen die er zo over vallen. quote] ik heb het hier ook over eigen beestjes op eigen grond, dit is helemaal niet kort door de bocht. Ik vind het kort door de bocht dat mensen te pas en te onpas een kat nemen omdat dat zo lekker makkelijk is. Wel de voordelen niet de nadelen. Je hebt wel de genegenheid van zo'n beestje maar je hoeft hem niet uit te laten, je laat hem lekker buiten zodat je huis ongeschonden blijft en zo waarschijnlijk ook de kattenbak minder hoeft te verschonen. Zodra er nadelen aan het beestje kleven dan worden er hele makkelijke uitvluchten geroepen zoals.. een kat hoort niet binnen te zitten (en konijnen, honden , vissen etc dan?), een buitenkat kan niet meer binnen gehouden worden want hij gaat dan de boel slopen of hij voelt zich dan zo ongelukkig (doe daar dan wat aan!) en zo kan ik nog wel even door blijven gaan. Je neemt een beestje in voor en tegen spoed, jij bent de verantwoordelijke en daar hoor je je dan naar te gedragen zodat andere geen last hebben van de keus die jij destijds gemaakt heb.
zoals ik al zei...lekker kort door de bocht Je kunt het beestje wel uit de natuur halen maar de natuur niet uit het beestje!
Ik vind kattenstront in mijn tuin ook vreselijk. We proberen hier onze tuin netjes te houden en dan sta je ineens in zo`n heerlijke hoop stront van een kat die niet eens van mij is...in MIJN tuin.. Vind ik ook niet fris hoor. Maar om de katten van de buren te vermoorden gaat me ook veel te ver en jouw buurvrouw moet eens een beetje indimmen,idioot. Mijn schoonvader heeft een hele mooie oplossing gevonden om de katten buiten zijn tuin te houden: schrikdraad boven zijn heg. Kunnen jullie misschien zeggen vanoooh,wat zielig,maar hij heeft geen last van katten in zijn tuin die zijn vijver vol mooie vissen leegeten
helamaal mee eens! die buurvrouw die heeft wel der kop te houden over het overrijden van jou beesies! maar idd hou ze bij jezelf en niet bij een ander...jij wou een kat zij niet!
Mama van Mike schreef: zoals ik al zei...lekker kort door de bocht Je kunt het beestje wel uit de natuur halen maar de natuur niet uit het beestje! jawel hoor...kan wel! ik heb hier ook vogeltjes in een kooitje en een konijn in een hok! heb ze nog nooit bij jou in de tuin zien poepen! esther78 schreef: ah kijk! dit is nou zo'n typisch voorbeeld van makkelijke excuus heb ik je mooi daar
Nou ik heb zelf gelukkig 2 honden (2 staffords), en ze zijn razend op katten. Als ze er een zien gaan ze helemaal door het dolle heen, en zijn ze niet te houden.. ik heb dus ook nooit geen katten/vogels of iets in de tuin, vindt ik persoonlijk helemaal niet erg Ik heb trouwens zelf 2 konijnen in een groot hok, maar doen ze helemaal niks mee. Dus nee ik heb geen last van katten. Groetjess
en daar naast gaat het hier niet om de natuur van het beestje maar om hoe het baasje met het gedrag van het beestje omgaat.